پیامک قرار نهایی؛ همه چیز راجع به آن

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با توجه به اینکه چه قراری نهایی‌ای در دادسرا صادر شده باشد، سرنوشت پرونده متفاوت خواهد بود. قرارهای نهایی که در دادسرا صادر می‌شوند متفاوتند.
پیامک قرار نهایی

افراد بعد از اینکه یک پرونده را در دادسرا ثبت می‌کنند و مراحلی از جمله ثبت پرونده، پرداخت هزینه دادرسی و .. را طی کردند، باید منتظر پایان تحقیقات بازپرس بمانند. بازپرس در تحقیقات مقدماتی خود به بررسی اموری مثل کشف علت وقوع جرم، دلایل و مدارک جرم، پیدا کردن متهم و… مسائلی از این دست می‌پردازد. به طبع این بررسی‌های طولانی و پیچیده بازپرس دارای نتایجی است که در سرانجام رسیدگی به جرم تاثیر زیادی دارد. بازپرس نتیجه گیری‌های خود را در غالب یک قرار صادر می‌کند. با توجه به اینکه این قرار چه چیزی باشد، ادامه رسیدگی مشخص می‌شود. این همان زمانی است که پیامک قرار نهایی برای شاکی ارسال می‌شود. از این رو در این مقاله به بررسی معنی پیامک قرار نهایی صادر شد و مرحله بعد از صدور قرار نهایی می‌پردازیم. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.

قرار نهایی

معنای پیامک قرار نهایی صادر شد

بعد از اینکه تحقیقات بازپرس به پایان رسید و بازپرس اقدام به صدور قرار نهایی کرد، پیامکی با این متن برای کسی که شکایت را ثبت کرده است ارسال می شود:
” در مورر پرونده شماره ………… با ردیف ………… در شعبه ………… بازرسی ، قرار نهایی صادر شد “.

معنای این پیامک این است که تحقیقات درباره پرونده شما به پایان رسیده است و با توجه به اینکه چه قراری صادر شده باشد، مرحله بعد مشخص می شود.

مرحله بعد از صدور قرار نهایی

با توجه به اینکه چه قراری نهایی‌ای در دادسرا صادر شده باشد‌، سرنوشت پرونده متفاوت خواهد بود. قرارهای نهایی که در دادسرا صادر می‌شوند متفاوتند. برای مثال اگر بازپرس قرار جلب به دادرسی صادر کرده باشد، به این معناست که متهم پرونده مجرم است و برای صدور رای به دادگاه فرستاده می‌شود. اما اگر قرار نهایی صادر شده در دادسرا قراری مثل قرار منع تعقیب یا موقوفی تعقیب باشد، به این معناست که رسیدگی متوقف شده است و پرونده بایگانی می‌شود. بنابراین مراحل بعد از صدور قرار نهایی وابسته به نوع رأیی است که صادر شده است.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر با شرایط حکم جلب “حکم جلب چرا و چگونه صادر می شود؟” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …