دانلود اپلیکیشن مجله دلتا

سرگردانی مستاجران به دلیل ممنوعیت درج اینترنتی قیمت مسکن

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تغییر شکل فعالیت سامانه‌های مجازی عرضه آگهی‌های ملکی موجب سرگردانی مستاجران در حال جست‌وجوی خانه طی روزهای اخیر شده است.
ممنوعیت درج اینترنتی قیمت مسکن

ممنوعیت درج اینترنتی قیمت مسکن موجب اختلال در مسیر جست‌وجوی ملکی مستاجران شده است. این در حالی است که غربال قیمتی قبلا ظرف چند دقیقه با ملاحظه آگهی‌های ملکی دارای قیمت مجازی ممکن بود و تماس صرفا برای آگهی‌های مورد پذیرش اولیه صورت می‌گرفت.

به گزارش مجله دلتا یکی از بهره‌برداران موتورهای جست‌و‌جوی الکترونیک آگهی‌های ملکی در بازار مسکن، مستاجرانی هستند که قصد جابه‌جایی دارند یا برای اولین بار وارد بازار اجاره می‌شوند. این افراد معمولا در دو ماه منتهی به سررسید قرارداد خود با مراجعه به سایت‌های معتبر عرضه آپارتمان، املاک آگهی شده برای اجاره را بررسی کرده و اطلاعات موارد مطلوب خود را کسب می‌کنند تا در نهایت برای بازدید از گزینه‌های قابل قبول، وقت بگذارند. روش جست‌و‌جوی بنگاه به بنگاه سالهاست در اغلب مناطق شهر تهران منسوخ شده است چراکه بار ترافیک تهران و کمبود وقت مستاجران با توجه به مهلت محدود تا سررسید قرارداد، چنین امکانی را از آنها سلب کرده است.

از طرفی چون موتورهای جست‌و‌جوی ملکی قابلیت بررسی محله به محله آپارتمان‌ها را دارند، استفاده از آنها برای کاربران متقاضی اجاره بسیار مطلوب است و عملا جایگزین مناسبی برای جست‌و‌جوی بنگاه به بنگاه است؛ به همین دلیل واسطه‌های ملکی خود یکی از عرضه‌کنندگان آگهی در این سایت‌ها به شمار می‌آیند.

در هفته‌های اخیر با اعلام ممنوعیت درج قیمت اینترنتی قیمت مسکن یک گروه اصلی از مراجعان به این سایت‌ها یعنی مستاجران با اخلال در فرآیند جست‌و‌جو روبه‌رو شده‌اند. آنها ناگزیر هستند برای اطلاع از شرایط قیمتی، یک‌به‌یک با تمام آگهی‌های موجود در محله موردنظر خود تماس بگیرند و در بسیاری از این تماس‌ها با قیمت‌های دور از توانایی مالی خود روبه‌رو ‌شوند؛ در حالی که غربال قیمتی قبلا ظرف چند دقیقه با ملاحظه آگهی‌های مجازی ممکن و صرفا تماس برای آگهی‌هایی که مورد پذیرش اولیه بود، صورت می‌گرفت.

تحقیقات میدانی از واسطه‌های ملکی نشان می‌دهد در روزهای اخیر مراجعه حضوری و البته ناکام مستاجران به بنگاه‌ها افزایش محسوسی داشته که متاثر از تصمیم اخیر بابت حذف قیمت آپارتمان‌ها در فضای مجازی است. در جدول زیر نیز قیمت پیشنهادی رهن و اجاره آپارتمان‌های مسکونی در تهران که از طریق آگهی های ملکی به دست آمده، درج شده است.

رهن و اجاره پیشنهادی

پیشنهاد مطالعه : برای آگاهی از آخرین گزارش های ملکی “ساز و کار خرید متری مسکن در بورس” را مطالعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ مرداد ۱۳۹۹ در ۸:۰۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ در ۱۰:۱۷ ق٫ظ

  3. روزبهانی

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ در ۹:۴۳ ق٫ظ

    مستاجران سر در گم شده اند

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…

پیشنهاد سردبیر

تبلیغات

جدیدترین مطالب

مشاهده موارد بیشتر

کاربر گرامی

مطالب این سایت دیگر بروز رسانی نمی شود برای مشاهده مطالب جدید به لینک زیر مراجعه کنید

مشاهده سایت جدید مجله دلتا

This will close in 20 seconds