خانه های شناور در سیاتل آمریکا

۰
14
زمان مطالعه: 3 دقیقه
داشتن خانه شناور ایده بسیار جالبیست که در سیاتل آمریکا تحقق یافته است.
خانه های شناور

خانه های شناور در سیاتل آمریکا بیش ازیک قرن است که ساخته می شود. از آن هنگام که ماهیگیران برای کسب درآمد بیشتر تصمیم گرفتند روی اسکله ها ی دریاچه زندگی کنند تا زمان بیشتری برای ماهیگیری داشته باشند، ایجاد خانه های شناور روی دریاچه های سیاتل رواج یافت.

خانه های شناور

به گزارش مجله دلتا و به نوشته دکتر ابراهیم یوسفی آرشیتکت، در دوره های رکود اقتصادی، مردمی که برای یافتن و خرید خانه ارزان قیمت با مشکل روبه رو شده بودند به خرید اسکله وخانه های شناور روی آوردند و به مرور این مورد به راهکاری برای خانه دار شدن قشر های کم درآمد منجر شد. از آنجا که این خانه ها دیگر مجوز ساخت ندارند ،اگر کسی بخواهد خانه شناور داشته باشد باید از همان اسکله های موجود یکی را انتخاب و خریداری کند.

خانه های شناور در سیاتل آمریکا چه ویژگی هایی دارند؟

زندگی درخانه های شناور در بسیاری از کشور ها متداول است. بسیاری افراد با خرید یک قایق و با پرداخت مبلغی ناچیز می توانند قایق خود را در یک منطقه گران قیمت پارک و آنجا زندگی کنند. این سبک زندگی در بریتانیا نیز رایج است و به نوعی مثل این است که در وسیله نقلیه خود زندگی می کنید. رویدادی که می تواند تجربه ای متفاوت و هیجان انگیزباشد.

خانه های خاص

این خانه ها از زمانی که فیلم «بی خوابی در سیاتل » با بازی بازیگر مشهورسینما «تام هنکس » اکران شد بیش از پیش بر سر زبان ها افتاد تا جایی که در کشورهای هلند، بریتانیا ، آلمان و حتی امارات تقاضا برای خانه های شناور به شدت افزایش یافته  و شرکت های بزرگی همچون کارخانه های تولید محصولات ساختمان مانند «هاف هاوس »به سمت تولید خانه های شناور استاندارد و مدرن روی آورده اند و اماراتی ها بزرگترین خریداران این خانه های مدرن و مجهزبه شمار می روند.

خانه هایی که برق آب وانرژی مورد نیاز ساکنانش را فراهم می کند و می تواند به هر جای دنیا به راحتی وبا اتصال به یک یدک کش منتقل شود و این جابه جایی بی نهایت هیجان انگیز است چرا که ، طی یک هفته درحالی که درخانه خود به سر می برید ازامارات به هلند یا بریتانیا جا به جا می شوید.

خانه های شناور

طراحی این ساختمان ها می تواند معماران را با چالشی بزرگ روبه رو کند،چرا که آن ها با ساختمانی آشنا می شوند که آب ،تمام اطراف آن را فرا گرفته است .در ضمن رطوبت دریاچه باعث می شود که از مصالحی مانند چوب فراوری نشده استفاده نشود زیرا چوب به سرعت باد می کند یا کپک می زند.

معماریهای خاص

نا گفته نماند که در این خانه های شناور در سیاتل آمریکا ازبافت ها پنل های گچی و فیبری نیز نمی توان استفاده کرد و این چالش اغلب موجب افزایش قیمت ساخت می شود. اما ازسویی، به سبب آنکه  برای تملک خانه های شناور به خرید زمین نیازنیست، به راحتی می شود با این افزایش قیمت کنار آمد.

برای دیدن مطالب بیشتر در مورد معماری های خاص ، دکوراسیون داخلی و محوطه سازی از مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…