انتخاب رنگ مبل برای خانه

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتخاب رنگ مبل مناسب برای خانه کار لذتبخش اما در عین حال سختی است. زیرا این انتخاب به عوامل متعددی وابسته است و با گزینش اشتباه، چیدمان کلی خانه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
انتخاب رنگ مبل

این روزها تنوع فراوانی در تولید مبلمان به چشم می‌خورد که موجب شده انتخاب رنگ مبل کمی دشوار باشد؛ پس دانستن نکاتی درباره انتخاب بهترین طرح و رنگ مبلمان، ضروری است. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا باهم برای این پرسش ظاهراً ساده، پاسخ‌هایی اصولی و صحیح پیدا کنیم: مبل چه رنگی بخریم؟

نکاتی که قبل از انتخاب رنگ مبل باید در نظر بگیریم

قبل از انتخاب رنگ موردنظرتان باید چند نکته را در نظر بگیرید و از خودتان بپرسید که به‌دنبال چه نوع مبلی می‌گردید. به‌ویژه به سبک مبلمان دلخواه خود و به کاربرد آن توجه کنید. مثلاً آیا قرار است مبل خانه شما جای استراحت و لم دادن باشد یا محلی برای پذیرایی از مهمانی‌های رسمی؟

مهم‌تر از همه، باید رنگ فرش، دکور و ابعاد اتاقی را که مبل در آن قرار می‌گیرد در نظر بگیرید. همه این موارد روی انتخاب رنگ مبلمان مناسب خانه شما تأثیر می‌گذارد.

یک قاعده کلی در انتخاب رنگ مبلمان این است که در تضاد با سایر رنگ‌های اتاق یا مکمل آن‌ها باشد. حالت اول، جلوه بیشتری به مبل می‌دهد؛ حالت دوم نیز باعث هماهنگی و سِت شدن رنگ‌ها می‌شود. دنبال‌کردن راهنمای زیر می تواند در انتخاب رنگ مبلمان به شما کمک کند:

ایده بگیرید

ایده بگیرید

برای شروع بد نیست نگاهی به مجلات روز یا صفحات مجازی فروشندگان مبل بیندازید. این کار علاوه‌بر اینکه شما را با جدیدترین طرح‌ها و رنگ‌های سال و مد روز آشنا می‌کند، تصویر واضح‌تری از آنچه به‌دنبالش هستید در ذهن به وجود می‎آورد.

از رنگ‌های مکمل استفاده کنید

ساده‌ترین روش انتخاب رنگ مبل گزینش رنگ‌هایی است که مکمل رنگ‌های موجود در اتاق باشند. این رویکرد ‌باعث یکپارچگی دکوراسیون شما می‌شود.

ست کنید

روش دیگر برای انتخاب مناسب، ست کردن رنگ مبلمان با محیط است. می‌توان از برخی رنگ‌های هم‌خانواده برای این‌کار استفاده کرد؛ مثلاً مبل مشکی با کف‌پوش خاکستری عالی به نظر می‌رسد.

تضاد ایجاد کنید

تضاد ایجاد کنید

استفاده از طرح‌ها یا رنگ‌های متضاد با محیط یا رنگ‌های چشمگیر مانند یشمی، یاقوتی یا یاقوتی کبود، مبل خانه را پرجلوه می‌کند. طرح‌های برجسته روی روکش مبل، باعث به‌چشم‌آمدن آن در اتاقی با رنگ‌های ساده و دکور خلوت خواهد شد.

خودتان طراحی کنید

اگر اتاق موردنظرتان خالی و بدون دکور است، بهتر است از رنگ‌های خنثی مانند بژ یا خاکستری استفاده کنید تا بعد دست‌تان در طراحی دکور اتاق باز باشد. این رنگ‌ها برای کسانی مناسب است که بخواهند رنگ یا دکور اتاق را عوض یا به خانه‌ای دیگر اسباب‌کشی کنند. همچنین شما می‌توانید رنگ و جلوه مبل‌های با رنگ‌بندی خنثی را با اضافه‌کردن کوسن یا روکش‌های مختلف تغییر دهید.

به رنگ‌بندی محیط بیرون توجه کنید

اگر ساکن خانه‌ای هستید که پنجره‌های بزرگ و نمایی گسترده‌ به بیرون دارد، بهتر است نیم‌نگاهی به رنگ‌بندی محیط بیرون بیندازید و رنگ مبل را بر مبنای آن‌ها انتخاب کنید.

کثیف شدن مبل

احتمال کثیف شدن مبل را در نظر بگیرید

اگر متأهل و دارای فرزند هستید، باید احتمال کثیف شدن مبل را در نظر بگیرید؛ رنگ‌هایی را انتخاب کنید که راحت‌تر تمیز می‌شوند و کمتر کثیفی را نشان می‌دهند.

به متراژ محل زندگی‌تان توجه کنید

اگر محیط زندگی شما بزرگ است، امکان بیشتری برای انتخاب رنگ یا نوع مبلمان دارید اما اگر چنین نیست بهتر است از رنگ‌های خیلی روشن و طرح‌های شلوغ پرهیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…