ماسک زردچوبه، روشن کننده صورت

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ماسک زردچوبه یک درخشان کننده پوست است و می‌تواند به روشن شدن پوست کمک کند.
طرز تهیه ماسک زردچوبه

ترکیب زردچوبه با ماست، شیر یا روغن‌زیتون می‌تواند یک ماسک روشن کننده صورت و یک ضد التهاب قوی باشد که حاوی آنتی اکسیدان است. بهتر است برای تهیه ماسک زردچوبه حتما از زردچوبه مرغوب استفاده کنید. چون زردچوبه با کیفیت رد زرد رنگ روی پوست ایجاد نمی‌کند، اما اگر از زردچوبه بی‌کیفیت استفاده کنید، ممکن است اثر آن تا چندین روز روی صورت باقی بماند. همچنین سعی کنید چند ساعت پیش از مهمانی از ماسک زردچوبه استفاده نکنید. با مد و زیبایی مجله دلتا همراه باشید تا با طرز تهیه ماسک زردچوبه خانگی آشنا شوید.

مواد لازم تهیه ماسک زردچوبه

  • پودر زردچوبه: یک چهارم قاشق چای‌خوری
  •  آرد یا نشاسته ذرت (برای غلظت مایه خمیر): ۲ قاشق غذاخوری
  • مقدار کمی عسل
  • یک چهارم فنجان ماست ساده و چند قطره آبلیمو برای پوست چرب
  • ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل یا روغن بادام شیرین یا روغن‌زیتون برای پوست خشک

ماسک زردچوبه

طرز تهیه ماسک زردچوبه

برای تهیه ماسک زردچوبه حتما دقت کنید که پوست صورت شما خشک یا چرب است. چون تهیه ماسک برای هر کدام متفاوت است و اگر ماسک مناسب پوست نباشد، ممکن است استفاده از آن نتیجه نامطلوبی داشته باشد.

آرد و زردچوبه را با هم مخلوط کرده؛ سپس عسل را اضافه کنید. مقدار عسل نباید زیاد باشد که حالت چسبندگی ایجاد کند.

اگر پوست چربی دارید، به ترکیب آبلیمو را افزوده و ماست را کم‌کم با آن مخلوط کنید تا حالت خمیری شود. می‌توانید به دلخواه ماست کمتر یا بیشتری اضافه کنید؛ ولی بهتر است مقدار ماست در حدی باشد که خمیر شل یا سفت نشود.

اگر پوست خشکی دارید، به جای افزودن ماست و آبلیمو، روغن نارگیل یا روغن بادام شیرین یا روغن‌زیتون را به آرامی به مخلوط اضافه کرده و هم بزنید.

ماسک را بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی صورت و گردن بزنید؛ سپس با یک حوله خیس و گرم ماسک را از صورت پاک کنید تا هیچ اثری از زردی زردچوبه روی پوست باقی نماند. پوست را با آب ولرم شسته و بعد از ماسک، از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

اگر زردچوبه طبیعی را دوست ندارید، می‌توانید از کرم‌های صورت و سرم‌هایی که در مواد تشکیل دهنده آنها زردچوبه است و به روشن‌تر شدن پوست کمک می‌کند، استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با ماسک خانگی دست “ماسک خانگی دست‌ها در روزهای کرونایی” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ در ۱:۳۴ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…