مستاجران ، به این توصیه ها توجه کنند

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

مستاجران که این روز ها برای اجاره آپارتمان به بنگاه های املاک مراجعه می کنند تعدادشان قابل توجه و رو به افزایش است .این در حالی است که تحت تاثیر جهش قیمت خانه درماه گذشته، با کاهش ۲۲ درصدی معاملات مسکن روبه ‌رو بوده ‌ایم.

این وضعیت طبیعی به نظر می رسد چرا که ، فصل جا به جایی ها در بازار مسکن آغاز شده وسررسید قرارداد بسیاری از مستاجران دریکی ازماه ‌های تابستان فرا می‌رسد. در این میان لازم است اجاره نشین ها که ناگزیرند هم اکنون در بازارپر التهاب مسکن حضور داشته باشند، بیش از پیش به این توصیه‌ ها توجه کنند.

مستاجران

به گزارش مجله دلتا به نقل ازدنیای اقتصاد، یکی از خطاهای همیشگی مستاجران ، مطالعه نکردن متن اجاره ‌نامه است. اغلب اجاره نشین ها پس از تنظیم قرارداد مایلند زودتر آن را امضا کنند و به دردسرهای جست ‌وجویشان پایان دهند. این در حالی است که آگاهی  از بندهای متن اجاره ‌نامه، چه آنها که ازپیش درقرارداد درج  شده و درتمام قراردادهای اجاره یکسان است و اجرا می شود و چه آنهایی که به‌ صورت توافق میان متعاملان در پایین قرارداد قید می‌شود و در زمره شرایط مورد توافق  دوطرف معامله است، موجب می‌شود اجاره نشین ها  آگاهانه متعهد به مفاد قرارداد در قبال ملک و موجر شوند.

 اصولا دست موجران برای تحمیل محدودیت ها به اجاره نشین ها تا حدی باز است، اما درعین حال لازم است مستاجران از حقوق طبیعی خود همچون حفظ حریم خصوصی و تعمیراتی که بر عهده مالک است، آگاه  باشند تا اگرمالک قصد تحمیل شرایطی در این موارد به مستاجر را داشت، زیر بار نروند.

همچنین ضروری است مستاجران ،در زمان تحویل آپارتمان نیزفهرستی از کمبودها و خسارت‌ های احتمالی وارد شده به آپارتمان تهیه کنند تا در زمان پایان قرارداد، با ادعایی از طرف موجر روبه‌ رو نشوند. تحقیق درباره همسایه‌ها و مواردی از این دست نیز باید پیش از بستن قرارداد انجام شود چراکه اگر فرد بعد ازامضای قرارداد متوجه مشکلات احتمالی ملک شود، برای لغو قرارداد باید خسارت و زیان بپردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…