دکوراسیون رنگ قهوه‌ای و رنگ‌های مکمل آن

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رنگ قهوه‌ای یکی از محبوب‌ترین رنگ‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی است. این رنگ علی‌رغم آنکه تیره است بسیار حس گرمای مطبوعی به فضا می‌دهد. به همین دلیل دکوراسیون رنگ قهوه ای نیز بسیار پرکاربرد ست.
دکوراسیون رنگ قهوه ای

دکوراسیون رنگ قهوه ای یکی از رایج‌ترین طراحی چیدمان داخلی محسوب می‌شود. این رنگِ قدرتمند، رنگی کلاسیک است و باعث ایجاد تفاوت در فضاهای بزرگ و کوچک شده و حسی صمیمی در آن ایجاد می‌کند.

چوب طبیعی دقیقاً به رنگ قهوه‌ای است؛ بنابراین اگر می‌خواهید این رنگ را به خانه خود اضافه کنید، استفاده از محصولات چوبی راحت‌ترین روش برای این کار است.

رنگ قهوه‌ای به راحتی با سایر رنگ‌ها همخوانی پیدا نمی‌کند به همین دلیل، انتخاب یک ترکیب زیبا بسیار حائز اهمیت است. با انتخاب یک رنگ مناسب در کنار این رنگ، می‌توانید بر اساس سلیقه خود اتاقی مدرن یا سنتی داشته باشید.

در انتخاب رنگ قهوه‌ای دقت کنید زیرا در صورت انتخاب رنگ نامناسبی که با آن همنیشینی نداشته باشد یا مکمل قهوه‌ای نباشد، بعد از تکمیل دکوراسیون منزل خود، احساس پشیمانی خواهید کرد و دکوراسیون رنگ قهوه ای خود را زیبا نخواهید یافت.

در این مطلب از مجله دلتا شما با انواع رنگ‌هایی که در کنار رنگ قهوه‌ای ترکیبی زیبا ایجاد می‌کنند آشنا خواهید شد.

قهوه‌ای با سفید

رنگ سفید

رنگ قهوه‌ای وقتی با رنگ سفید ترکیب شود تاثیر عمیق‌تری بر دکوراسیون خواهد گذاشت. قهوه‌ای بسیار تیره و خسته کننده است اما وقتی در کنار رنگ سفید قرار می‌گیرد باعث ایجاد یک نقطه کانونی عالی در فضای اتاق می‌شود.

در نظر داشته باشید که رنگ کرم از رنگ سفید بسیار بیشتر با قهوه‌ای هم‌خوانی دارد.

رنگ مسی

رنگ قهوه‌ای شکلاتی را در نظر بگیرید که با سایه مسی ترکیب شده است. واقعاً شگفت انگیز است! ته رنگ‌های قرمز باعث می‌شود رنگ قهوه‌ای، بسیار شیک و نرم به نظر بیاید.

این ترکیب رنگی نه تنها اتاق را تیره نشان نمی‌دهد بلکه یک دکوراسیون رنگ قهوه ای مدرن را به نمایش می‌گذارد.

رنگ‌های گرم

رنگ‌های گرم

رنگ‌های گرم مانند نارنجی و رنگ زرد که یادآور پاییز هستند با رنگ قهوه‌ای همخوانی بی‌نظیری دارند. با انتخاب یکی از این رنگ‌ها اتاق راحت‌تر و گرم‌تر به نظر می‌آید.

شما می‌توانید آثار هنری مختلفی که در پالت رنگی آن‌ها از ترکیب رنگ‌های گرم با رنگ قهوه‌ای استفاده شده در منزل خود قرار دهید و مبلمان و عناصر تزئینی دیگر را با آن‌ها هماهنگ کنید.

رنگ آبی

رنگ آبی

وقتی در مورد رنگ‌هایی که با رنگ قهوه‌ای همخوانی دارند فکر می‌کنید احتمالاً رنگ آبی به ذهن‌تان خطور نمی‌کند. ترکیب رنگ قهوه‌ای با سایه‌های آبی رنگ، فضایی ایده‌ئال و آرام به وجود می‌آورد. فرقی نمی‌کند فضای شما اتاق خواب باشد یا حمام، با انتخاب سایه‌های مناسب آبی و قهوه‌ای به نتیجه‌ای شگفت‌آور دست خواهید یافت.

رنگ فیروزه‌ای

رنگ فیروزه‌ای

ترکیب رنگ قهوه‌ای با فیروزه‌ای یک ترکیب رنگی بسیار رایج است. اکثر افراد برای رنگ اتاق خواب یا اتاق نشیمن خود از ترکیب قهوه‌ای فیروزه‌ای استفاده می‌کنند. علی‌رغم اینکه این ترکیب رنگ با سبک سنتی تطبیق دارد از آن می‌توان برای طراحی دکوراسیون به سبک مدرن نیز استفاده کرد.

دکوراسیون رنگ قهوه ای

طیف رنگ قهوه‌ای

طیف‌های متفاوتی از رنگ قهوه‌ای وجود دارد: از خیلی تیره گرفته تا خیلی روشن. اینکه کدام یک از این تن‌ها را انتخاب می‌کنید اهمیتی ندارد زیرا ترکیب آن‌ها در هر صورت بسیار ایده‌ئال و جذاب است.

شما می‌توانید طیف خیلی روشن یا خیلی تیره را به عنوان رنگ پایه انتخاب کنید. در هر صورت این ترکیب رنگی نمایی بسیار جذاب خواهد داشت. این نکته را به یاد داشته باشید که برای مکان‌هایی که نور کافی ندارند استفاده از این ترکیب باعث تیره‌تر شدن فضا می‌شود. در حقیقت باید دکوراسیون رنگ قهوه ای را برای فضاهای کوچک با احتیاط انتخاب و اجرا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…