دکوراسیون تابستانی منزل

۰
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
هر فصلی باخود حال‌وهوایی خاصی می‌آورد که انعکاس آن در خانه می‌تواند موجب بالا رفتن انرژی افراد شود. به همین سبب داشتن یک دکوراسیون تابستانی منزل برای این روزها، ایده خوبی است.
دکوراسیون تابستانی منزل

فصل زیبای بهار، رو به پایان یافتن است و کم‌کم تابستان گرم از راه می‌رسد. با آمدن این فصل بهتر است به فکر تغییر چیدمان خانه خود و تبدیل آن به یک دکوراسیون تابستانی منزل باشید.

پرده‌ها را کنار کشیده و به نور اجازه دهید تک‌تک اشیاء و لوازم را لمس کند. وسایل و لوازم اضافی و غیرضروری که تنها اتاق را اشغال کرده، جمع کنید؛ با خلوت کردن فضای خانه می‌توان ایده‌های جدید تابستانی را اعمال کرد و برای لذت بردن از روزهای گرم تابستان، دکوراسیون خانه را متفاوت و دوست داشتنی تغییر داد.

ایده‌هایی که در ادامه به آنها پرداخته شده، می‌تواند یک تغییر اساسی در طراحی داخلی خانه شما ایجاد کرده و حال و هوای تابستانی به فضا ببخشد. با ما در مجله دلتا همراه باشید.

ایجاد نقطه کانونی

ایجاد یک نقطه کانونی جدید

شومینه یک نقطه کانونی بی نظیر در دکوراسیون زمستانی محسوب می‌شود اما در فصل تابستان سعی کنید به دنبال یک نقطه کانونی دیگر نظیر پنجره باشید. چیدمان مبلمان را به گونه ای انجام دهید که پنجره مرکز توجه قرار گیرد. پرده‌های روشن و سبک برای پنجره انتخاب کنید تا نور را از خود عبور دهند و با وزش نسیم با حرکت ملایم خود تحرک و زیبایی به فضا بیفزایند.

رنگ‌های روشن در دکوراسیون تابستانی منزل

رنگ‌های روشن در دکوراسیون تابستانی منزل

تابستان فصل رنگ‌های روشن، شاد، پرانرژی و پر جنب‌وجوش است. با استفاده از این رنگ‌ها انرژی را وارد دکوراسیون تابستانی منزل خود کنید. مبلمان، کوسن، پرده، فرش و وسایل دکوراتیو را با رنگ روشن انتخاب کنید و از به کار بردن رنگ‌های تیره بپرهیزید.

رنگ‌آمیزی دیوار، سقف و کفپوش را با استفاده از رنگ‌های روشن انجام دهید. شما می‌توانید از آب و هوای ساحلی و دریایی الهام بگیرید و چیدمانی خنک با استفاده از رنگ‌های سفید و آبی در خانه ایجاد کنید.

رنگ‌های روشن در دکوراسیون تابستانی منزل

گل و گیاه در دکوراسیون تابستانی منزل

حضور گل و گیاهان طبیعی در خانه، حال و هوای طبیعت را وارد فضای آن می‌کند. گیاهان علاوه‌بر نقش مهمی که در تصفیه هوا دارند زیبایی و لطافت را وارد خانه می‌کنند. حضور گیاهان سبز باعث می‌شود هوا خنک‌تر شده و آرامش بیشتری در فضا حس شود.

نو کردن وسایل قدیمی

نو کردن وسایل قدیمی

نو کردن وسایل الزاماً به معنای خرید وسایل جدید نیست. گاهی تعمیرات لوازم قدیمی، علاوه‌بر اینکه کقرون به صرفه است، موجب تغییرات چشم‌گیری در دکوراسیون منزل می‌شود.

وسایل کهنه و قدیمی را جمع کنید یا با اعمال تغییرات اساسی جلوه‌ای تازه به آنها ببخشید. مبلمان قدیمی را با پارچه‌های کتانی زیبا و رنگارنگ روکش کنید و صندلی‌های قدیمی را رنگ‌آمیزی کرده و با اسپری آن‌ها را برق بیندازید.

رنگ براق، ظاهری مدرن به وسایل می‌بخشد و آنها را جذاب و دوست داشتنی نشان می‌دهد. نوسازی وسایل قدیمی یکی از ارزان‌ترین و موثرترین روش‌های تغییر دکوراسیون است.

آثار هنری برای دکوراسیون تابستانی

آثار هنری برای دکوراسیون تابستانی

یک دکوراسیون تابستانی منزل که بدون استفاده از آثار هنری صورت گیرد از جذابیت بالایی برخوردار نخواهد بود. بنابراین سعی کنید از آثار هنری در دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده کنید. اشیاء تزئینی، تابلوهای زیبا، قاب عکس و … از جمله عناصری محسوب می‌شوند که نمایی لوکس و زیبا به فضا می‌بخشند.

دکوراسیون آشپزخانه تابستانی

دکوراسیون آشپزخانه تابستانی

آشپزخانه را با رنگ‌های تند و شاد آراسته کنید. استفاده از ظروف، صندلی و ابزارهای رنگی در آشپزخانه تاثیر به‌سزایی در زیبایی خانه می‌گذارد. اگر رنگ دیوارها و کابینت شما تیره است در صورت امکان از رنگ‌های روشن برای رنگ‌آمیزی آن‌ها استفاده کنید. دکوراسیون روشن و رنگارنگ حال و هوای تابستان را وارد آشپزخانه می‌کند.

فضای نشیمن در بالکن

فضای نشیمن در بالکن

در فصل تابستان اکثر افراد ترجیح می‌دهند غذای خود را در محیط باز میل کنند و از عصرها و شب‌های خنک تابستان لذت ببرند. بنابراین در فضای حیاط یا بالکن خانه خود یک فضای نشیمن تابستانی طراحی کنید. با قرار دادن میز و صندلی و پهن کردن یک قالیچه فضا را گرم و صمیمی‌تر نشان دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…