معاملات خانه در تهران،۲۱.۷ در صدکاهش یافت!

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

معاملات خانه در تهران در خرداد ماه امسال به میزان ۲۱.۷ درصد کاهش یافت.این در حالی است که قیمت خانه درمقایسه با همین ماه در سال ۹۶ معادل ۲۹.۵ درصد و در مقایسه با ماه اردیبهشت ۷.۷ درصد افزایش یافته است.

دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، که این خبررا منتشر کرده است همچنین،آمار تعداد معاملات خانه و آپارتمان درخرداد ماه امسال و میانگین قیمت هر مترآپارتمان درمناطق ۲۲ گانه و درکلانشهر تهران را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید:

طبقه بندی تازه در بازار معاملات خانه

به گزارش مجله دلتا به نقل از خبرگزاری مهر، بنا بر این گزارش ،تعداد مبایعه نامه های امضا شده در خرداد ۹۷ درشهر تهران ۱۵ هزار و ۲۰۹ مورد بوده که در مقایسه با اردیبهشتماه ، ۲۱.۷ درصداز تعداد معاملات کاسته شده است.

معاملات خانه

همچنین میانگین قیمت هرمتر مربع خانه و آپارتمان مسکونی در تهران در مدت یاد شده ۶ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان بوده است که در مقایسه با اردیبهشت ۹۷ معادل ۷.۷ درصد و نسبت به خرداد ماه ۹۶، ۲۹.۵ درصد افزایش داشته است .

گزارش دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی حاکی است ، گران ترین منطقه تهران درخرداد ماه امسال منطقه یک با میانگین ۱۴ میلیون و ۲۸ هزار تومان و منطقه ۱۸ با میانگین ۲ میلیون ۸۴۹ هزار تومان ارزان ترین منطقه تهران برآورد شده است .

این درحالی است که پس از منطقه یک، گرانترین مناطق تهران را مناطق سه، دو و شش شامل می شود که به ترتیب میانگین قیمت هرمترمربع خانه دراین مناطق ۱۱ میلیون و ۶۳۵ هزار تومان، ۱۰ میلیون و ۳۷۹ هزار تومان و ۸ میلیون و ۹۰۳ هزار تومان بوده است.

ازسوی دیگر بیشترین معاملات خانه و آپارتمان همچون ماه های گذشته به ترتیب در منطقه پنج با هزار و ۹۴۷ مورد ،منطقه ۴ با هزار و ۲۴۴ مورد و منطقه ۲ با هزار و ۱۵۳ مورد معامله گزارش شده است .

در ضمن در خرداد ماه امسال ، منطقه ۱۹ با ۸۸ مورد ، منطقه ۲۲ با ۱۴۷ مورد و منطقه ۹ با ۱۶۸ مورد معامله مناطق کم معامله تهران مشخص شده اند.همچنین بیشترین افزایش قیمت درخردادماه امسال در مقایسه با ماه اردیبهشت را منطقه ۱ با یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان و کمترین افزایش قیمت را منطقه ۱۸ با ۱۵۰ هزار تومان از آن خود کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…