قیمت مسکن ملی در شهرهای کوچک

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
میانگین متراژ مسکن ملی در شهرهای کوچک ۸۰ متر مربع بوده و نحوه تخصیص زمین به این پروژه‌ با دو گروه واگذاری در نظر گرفته شده است.
قیمت مسکن ملی در شهرهای کوچک

میانگین متراژ واحدهای طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر بین ۸۰ تا ۱۰۰ متر است؛ بر این اساس قیمت مسکن ملی در شهرهای کوچک ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان برآورد می‌شود. با توجه به اینکه به هر واحد ۱۰۰ میلیون تومان وام تعلق می‌گیرد، بنابراین باید ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان برای هر خانه هزینه شود.

به گزارش مجله دلتا از ۴۰۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن ۱۰۰ هزار واحد آن در شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر ساخته می‌شود که مسئولیت اجرای آن با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است. همچنین ۳۸ هزار واحد با توافق صورت گرفته در شهرهای با جمعیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر توسط بنیاد مسکن احداث خواهد شد.

میانگین متراژ هر کدام از واحدها برای ساخت در قالب طرح اقدام ملی مسکن، ۸۰ متر مربع است که با محاسبه مشاعات هر کدام از واحدها حدود ۱۰۰ متر مربع خواهد بود که در بسیاری از موارد با احتساب قیمت ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان برای هر واحد مسکن ملی در شهرهای کوچک تامین منابع لازم است.

طرح اقدام ملی مسکن

آورده متقاضیان؛ کمی بیش از ۳۰ میلیون تومان

رقم آورده اولیه سپرده‌گذاران طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر ۳۰ میلیون تومان خواهد بود که باید به نام خود فرد متقاضی در حساب بانکی سپرده‌گذاری می‌شود.

طبق اعلام جواد حق‌شناس، معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن، احتمالا این میزان مقداری افزایش خواهد یافت و ممکن است از پروژه‌ای به پروژه دیگر تغییر کند زیرا مساحت زیربنای واحدها با هم متفاوت است.

از سوی دیگر در خصوص نحوه تخصیص زمین به پروژه‌های اقدام ملی مسکن در شهرهای با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر دو گروه واگذاری در نظر گرفته شده است. در واگذاری‌های ۹۹ ساله که به صورت اجاره در اختیار متقاضیان گذاشته می‌شود، هزینه ای بابت قیمت زمین تحمیل نخواهد شد.

مورد دوم مربوط به زمین‌هایی است که دولت مالکیت آنها را نیز به خریدار انتقال می‌دهد. پیش‌بینی شده که هزینه این زمین‌ها نیز در قالب اقساط ۱۰ ساله از متقاضیان دریافت شود. در نتیجه در زمین‌هایی که متری واگذار می‌شود قیمت زمین بنابر سهم سرانه هر واحد مسکونی از زمین از متقاضی دریافت می‌شود. این زمین ها معمولا ارزنده بوده و در موقعیت خوبی از شهرهای کوچک قرار دارند.

متقاضی بنابر میزان آورده و بودجه خود می‌تواند واحد را از این پروژه‌ها انتخاب کرده یا در غیر این صورت می‌تواند از پروژه های ۹۹ ساله واحد خود را انتخاب کند که در این حالت هزینه تامین زمین با توجه به اجاره‌بهای بسیار ناچیزی که متقاضیان در قبال زمین پرداخت می‌کنند نزدیک به صفر است.

پیشنهاد مطالعه : برای آگاهی از آخرین گزارش های ملکی “کاهش عرضه آپارتمان نوساز” را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ خرداد ۱۳۹۹ در ۸:۴۰ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۷ خرداد ۱۳۹۹ در ۴:۵۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…