انواع پارچه‌های خنک و سبک

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در روزهای گرم بهتر است لباس‌هایی بپوشید که جنس پارچه آنها نازک و خنک است و شدت تعریق بدن را کم می‌کند.
پارچه
بهترین لباس‌ها برای روزهای گرم سال، آنهایی است که از پارچه‌ مخصوص گرما تهیه شده باشد؛ پارچه‌هایی که خنک باشد، به بدن نچسبد و فضای کافی برای رفت ‌و آمد اکسیژن ایجاد کرده تا بدن کمتر عرق کند. با مد و زیبایی مجله دلتا همراه باشید تا با مناسب‌ترین پارچه‌‌‌های خنک آشنا شوید.

نخی

معروف‌ترین پارچه مناسب برای فصل گرما، پارچه نخی یا همان پنبه‌ای است که بسیار سبک، نرم و خنک است، هوا از آن عبور می‌کند و سلول‌های بدن می‌توانند نفس بکشند و حساسیتی هم ایجاد نمی‌کند.

پارچه چیت

چیت

چیت همان پارچه‌های گل‌گلی دامن مادربزرگ‌ها است که چون تراکم تار و پود آنها کم است، بسیار بسیار سبک و خنک و مناسب روزهای گرم است. اگر طرفدار استایل بوهو یا هیپی هستید، می‌توانید از پارچه چیت برای دامن ماکسی و تونیک‌های بلند رنگی استفاده کنید.

لینن

لینن به بدن اجازه تنفس می‌دهد و برای فصل گرما مناسب است. لینن، پارچه سبکی است که بافت شلی دارد و همین نوع بافت، باعث خروج گرما از بدن به ‌سمت بیرون ‌شده و بدن خنک می‌ماند. لینن، جاذب بالای رطوبت است و خیلی زود خشک می‌شود. لینن، ایستایی خوبی دارد و به بدن نمی‌چسبد. با اینکه این پارچه به ‌سرعت چروک می‌شود، اما برخی افراد از این خصوصیت لینن در استایل خود استفاده می‌کنند. لینن بسیار مناسب استایل‌های مینیمال یا رسمی است.

پارچه کتان

کتان

کتان یکی از بهترین پارچه‌ها برای آب ‌و هوای گرم است. این نوع پارچه، نه ‌تنها قیمت ارزانی دارد، بلکه همیشه هم در دسترس است. کتان، نرم و سبک است و به بدن اجازه تنفس می‌دهد و عرق را به خودش جذب کرده و به ‌همین دلیل بدن را خنک نگه می‌دارد. یکی دیگر از مزایای کتان، تنوع رنگ و طرح آن است. البته از آنجا که پارچه کتان، عرق را به خود جذب می‌کند، در صورت تعریق زیاد، ممکن است سنگین‌تر شده و لکه‌هایی در زیربغل یا یقه‌ ظاهر شود. از پارچه کتان می‌توان در استایل نیمه‌ رسمی و کژوال استفاده کرد.

جین

پارچه جین در واقع نوعی کتان است که بافتی بسیار سفت و محکم دارد. بنابراین خصوصیات پارچه کتان را دارد که به بدن اجازه تنفس می‌دهد و عرق را جذب می‌کند. اما جین سنگین‌تر از کتان است، بنابراین افراد زیادی ترجیح می‌دهند که در هوای گرم از پارچه جین استفاده کنند. جین مناسب استایل کژوال است و افرادی که این تیپ را می‌پسندند، از لباس‌های جین خیلی استفاده می‌کنند.

چمبری یا کتان راه‌راه

چمبری به ‌نوعی شبیه‌سازی شده پارچه جین است و تمام خصوصیات جین را دارد، اما سبک‌تر از آن است و پس از جذب عرق، بیش از حد سنگین نمی‌شود. این پارچه هم مناسب استایل کژوال است.

پیشنهاد مطالعه: برای انتخاب یک مانتوی متناسب با اندام “انتخاب مانتوی مناسب” را مطالعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۷ تیر ۱۳۹۹ در ۷:۴۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۷ تیر ۱۳۹۹ در ۷:۴۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۸ خرداد ۱۳۹۹ در ۸:۴۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…