کراکر نمکی و آویشن

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کراکر نمکی و آویشن بافت ترد و خوشمزه‌ای دارد و اگر وگان نیستید یا از رژیم غذایی خاصی پیروی نمی‌کنید، می‌توانید آن‌ را با پنیرهای مختلف سرو کنید.
کراکر نمکی

میان‌وعده‌ها همیشه راهی برای نجات ما از گرسنگی است. کراکر یکی از میان‌وعده‌های سالم است که می‌توانید آن را جایگزین تنقلات ناسالم کنید. کراکر نمکی و آویشن یک میان‌وعده خوشمزه و خوش‌طعم است که اگر آن را درست کنید، پای ثابت خوراکی‌هایتان می‌شود. برای آشنایی با طرز تهیه کراکر نمکی و آویشن با مجله دلتا همراه باشید.

مواد لازم تهیه کراکر نمکی و آویشن

  • آرد سفید: ۲ و نیم فنجان
  • آرد گندم سبوس‌دار: نصف فنجان
  • نمک: یک قاشق چای‌خوری
  • آب: سه چهارم فنجان
  • روغن‌زیتون: یک چهارم فنجان 
  • آویشن خرده شده: ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک: سه چهارم قاشق چای‌خوری

کراکر نمکی و سبزیجات

طرز تهیه کراکر نمکی و آویشن

فر را از قبل روشن کنید تا گرم شود. نمک و آرد را ۳ بار الک کرده و در چند مرحله آب و یک چهارم فنجان روغن‌زیتون را به آنها اضافه کنید. مواد را با چنگال خوب هم بزنید تا سفت شود؛ سپس خمیر را به سه قسمت تقسیم کنید.

یک سطح صاف را آرد پاشی کرده و خمیرها را روی آن پهن کنید. با وردنه خمیر را صاف کنید تا کمی نازک شود. مراقب باشید این نازکی بیش از حد نباشد که کراکرها بسوزد. روی خمیر را آرد بپاشید و با یک کاتر گرد یا هر شکل دیگری که دوست دارید، آ‌نها را برش‌های دو و نیم سانتی بزنید.

خمیرهای گرد را با فاصله روی سینی فر بچینید. با چنگال روی هر کدام چند سوراخ ایجاد کرده و سپس روی آنها مقداری روغن‌زیتون بمالید. در آخر روی خمیرها نمک و آویشن بپاشید.

توجه داشته باشید که حتما از آویشن تازه خرد شده استفاده کنید؛ پودر آویشن مناسب این خوراکی نیست و طعم اصلی آن را از بین می‌برد.

بگذارید خمیر حدود ۱۰ دقیقه در فر بماند. وقتی شروع به طلایی شدن کرد، کراکر نمکی و آویشن آماده است، آن را از فر بیرون آورده و پس از خنک شدن، سرو کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با یک میان‌وعده خوشمزه “سیب‌زمینی پنیری با سس آلفردو” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…