سیدنی؛ گذرگاه شگفت‌انگیز استرالیا

۱
1
زمان مطالعه: 6 دقیقه
سیدنی و چشم‌اندازهای بی‌نظیرش در کرانه‌های شرقی استرالیا و سواحل اقیانوس آرام واقع شده است.
جاذبه‌های سیدنی

تاریخ شنیدنی سیدنی را در گذرگاه‌های باریک سنگفرش شده و بناهای کهن سنگی‌اش، در موزه‌های برجسته، نقش‌های رسم شده بر سنگ و در کل در جاذبه‌های سیدنی کشف خواهید کرد. سیدنی هنوز هم با روح پر ماجرای مهاجران آن سرزنده است. گردشگران می‌توانند از پل بندرگاه بالا بروند، در شکاف امواج سبز رنگ سواحل طلایی سیدنی موج سواری یا بر فراز آسمان شهر پرواز کنند و از امکانات جذابی که پارک‌های ملی اطراف شهر برای گردش و سیاحت فراهم کرده‌اند، لذت ببرند. با مجله دلتا پرسه‌ای کوتاه در میان دیدنی‌های سیدنی داشته باشید.

پل بندرگاه سیدنی

پل بندرگاه جاذبه‌های سیدنی

پل بندرگاه سیدنی (در زبان مردم محلی «قلاب چنگکی») از جاذبه‌های نوستالژیک سیدنی است. این پل در سال ۱۹۳۲ ساخته شد و همچنان به عنوان بزرگ‌ترین پل قوسی فولادی در جهان باقی مانده است. این پل سواحل شمالی و جنوبی بندرگاه را با یک قوس به هم متصل کرده و ۱۳۴ متر بالاتر از سطح آب است. افزایش ترافیک پل، سازندگان را ترغیب کرد که در سال ۱۹۹۲ تونل بندرگاه را احداث کنند، اما همچنان رانندگانِ علاقه‌مند به دیدن منظره‌ آبی دریا، از روی پل عبور می‌کنند.

اسکله مدور

اسکله مدور جاذبه‌های سیدنی

اسکله مدور سیدنی توسط کارگران تبعیدی در خلیج این شهر ساخته شد و اکنون محل اصلی ترمینال قایق‌های موتوری می‌باشد. در ساعات شلوغی، هزاران مسافر و رهگذر به این منطقه سرازیر می‌شوند. کافه‌های فراوان و هنرمندانِ خیابانی توریست‌هایی که مشغول آفتاب گرفتن در پیاده‌رو هستند را سرگرم می‌سازند. برای گردشگران این نقطه شروع سفرهای پر هیجان دریایی است.

محله راکس

محله راکس جاذبه‌های سیدنی

بر روی دماغه بندر سیدنی منطقه‌ای قدیمی و صخره‌ای قرار دارد که سکونتگاه «گادیکالها» بومیان اصلی استرالیا و بعدها نخستین قرارگاه اروپایی‌ها بوده است. نام محله «راکس» (Rocks) برگرفته از سواحل سنگی بخش غربی خلیج سیدنی است. بیش از ۱۰۰ خانه قدیمی را در طول خیابانی باریک و به هم چسبیده خواهید دید یکی از قدیمی‌ترین آن‌ها خانه «کادمن کتاژ» بازمانده از سال ۱۸۱۶ است.

بندرگاه دارلینگ

بندرگاه دارلینگ جاذبه‌های سیدنی

بندر دارلینگ مرکزی جذاب برای گردشگران و ساکنین سیدنی است، این بندر که از پیشرفت خشکی در آب به وجود آمده، شامل مغازه‌ها، رستوران‌ها، نمایشگاه و قسمت‌های تفریحی بوده و از جاذبه‌های چشم‌نواز سیدنی به شمار می‌رود. در اینجا خانواده‌ها مجذوب مجسمه‌های مومی خانم توسو، باغ حیات‌وحش و زندگی دریایی اکواریوم سیدنی خواهند شد، اکواریومی که مجموعه‌ای جهانی از موجودات دریایی استرالیا را داراست.

ساختمان ملکه ویکتوریا

ساختمان ملکه ویکتوریا جاذبه‌های سیدنی

در قسمت بالای مرکز خرید سیدنی، ساختمان رومی شکل ملکه ویکتوریا قرار دارد که توسط راه‌روهای زیرزمینی به تالار ایستگاه شهر متصل شده است. در اصل، ساخت این بنا که دارای یک گنبد در مرکز به شکل تاج و بیست گنبد کوچک‌تر در اطراف آن است، به‌منظور ایجاد فروشگاهی مابین سال‌های ۱۸۹۳-۱۸۹۸ بود. پس از چند دهه غفلت، در اوایل دهه ۸۰ اقدام به بازسازی آن کردند.

برج سیدنی

برج سیدنی

برج سر به فلک کشیده سیدنی با ارتفاع ۳۰۹ متری بلندترین ساختمان شهر است و در کنار خانه اپرا و پل بندرگاه از سمبل‌های شهر محسوب می‌شود. برج سیدنی با سر گرد طلایی، درست از مرکز خرید پر رفت و آمد شهر سر بر آورده است. آسانسور سریع‌السیر برج بازدید کنندگان را به اسکی واک که در بالاترین نقطه برج است می‌رساند. در آنجا توریست‌ها می‌توانند از طبقه شیشه‌ای از منظره پانوراما شهر سیدنی و اطراف آن لذت ببرند و یا غذاهای رستوران گردان و کافی شاپ ها را امتحان کنند.

سواحل سیدنی

سواحل سیدنی جاذبه‌های سیدنی

سیدنی به خاطر ساحل‌های فوق‌العاده‌اش نیز معروف است؛ در کمتر از ۱۵ دقیقه رانندگی از شهر به ساحل مشهور «بُندی بیچ» خواهید رسید، موج‌های بلند بُندی بیچ موج‌سواران را به خود فرا می‌خواند و کافه‌هایش پر از مسافرانی است که از سرتاسر دنیا به سیدنی آمده‌اند. برای اینکه یک منظره‌ ساحلی کم‌نظیر ببینید کافی است از بُندی تا کوگ پیاده‌روی کنید. ساحل کُرنالا تنها ساحلی است که با قطار مستقیما به آن دسترسی پیدا می‌کنید. همین‌طور ساحل مانلی که به خاطر رستوران‌هایش معروف است اما برای رسیدن به آنجا نیم ساعت قایق سواری لازم است.

خیابان جرج

خیابان جرج جاذبه‌های سیدنی

خیابان جرج که قدیمی‌ترین خیابان استرالیا است، روزگاری مسیر بی‌نام و نشانی بود که محکومان برای دریافت آب از آن گذر می‌کردند و بعدها به یکی از شریان‌های عمده ترافیک در شهر تبدیل شد. معماریِ برجسته و ظریف برگرفته از تمدن رومی و ساختمان‌هایی به سبک ویکتوریایی که با گنبدی زیبا و پنجره‌های از شیشه‌های رنگارنگ تکمیل شده‌اند، در این خیابان به چشم می‌خورند. همچنین فروشگاه‌های بی‌شماری را می‌توانید در این خیابان پیدا کنید.

باغ‌های سلطنتی گیاه‌شناسی

باغ‌های سلطنتی گیاه‌شناسی جاذبه‌های سیدنی

 واحه‌ای آرام و دنج در میان سرعت و شتاب شهر! باغ‌های سلطنتی گیاه‌شناسی در زمین‌های زراعتی خلیج قرار گرفته و مکانی خوش‌منظره برای گردش از اسکله تا خانه اُپرای سیدنی به شمار می‌آیند. این باغ‌ها در سال ۱۸۱۶ برپا گردیده و ۳۰ هکتار از زمین‌های اطراف آن با طرح‌های متفاوت و درختانی بلند، نخلستانی وسیع، گل‌های ارکیده، سرخس‌ها و دسته‌ای از خفاشان میوه‌خوار تشکیل شده است. در میان این عناصر رنگارنگ، کاخ باغ رُزما که شامل ۱۸۰۰ شاخه گل رُز است قرار گرفته، همچنین باغ گیاهان نایاب یا در معرض تهدید را هم در همین منطقه می‌توانید ببینید.

پادشاهان صلیب

پادشاهان صلیب جاذبه‌های سیدنی

منطقه پادشاهان صلیب با چراغ قرمزهای چند وجهی که گذشته جالبی داشته است در حدودی ۲ کیلومتری شرق مرکز خرید شهر قرار دارد. این ناحیه در حدود سال‌های ۱۹۲۰ اقامتگاه هنرمندان بوده و تا سال ۱۹۵۰ مکان مورد علاقه آدم‌های ژولیده و هنرمند و در انتها هیپی‌ها شد. در خلال جنگ ویتنام زمانی که نیروهای آمریکایی برای استراحت و بازسازی خود به این منطقه وارد شدند نابودی این منطقه آهسته‌آهسته آغاز شد. شب هنگام باربران و کارگرانی که در طول روز به‌سختی کار کرده‌اند در کافه‌ها دور هم جمع می‌شوند. بسیاری از علاقه‌مندان به غذا، برای شام تمایل دارند به رستوران‌های این ناحیه بیا‌یند.

باغ وحش تارونگا

باغ وحش تارونگا

از ارتباط نزدیک با حیات‌وحش رمزآلود در باغ وحش تارونگا لذت ببرید! به‌ موازات ناحیه شمالی بندرگاه، باغ وحش ترانگو قرار دارد که در یکی از مناطق بالای شهر سیدنی به اسم مُزمان (Mosman) واقع شده است. پارک اکتشافات لمُر، مواجه با خرس‌های کوالا، نمایش فک‌های دریایی و دیدن زرافه‌های بازیگوش از لذت‌های این باغ‌وحش به حساب می‌آیند.

هاید پارک

هاید پارک جاذبه‌های سیدنی

در میان هیاهوی مرکز تجاری شهر سیدنی، هاید پارک مکانی امن و آرام برای آسایش است، منطقه‌ای سایه‌دار، همراه با فواره‌های جوشان و درختان انجیر مناسب برای پیک‌نیک! اینجا شبیه پارک مرکزی کوچکی است که نامش را از هاید پارک لندن گرفته است. فواره برنزی پارگ یادآور اتحاد استرالیا و فرانسه در خلال جنگ اول جهانی است، در حالی که اثر دکو وانزاک در نیمه جنوبی پارک به یاد بود احترام به قربانیان جنگ می‌باشد.

موزه هنر ولز جدید جنوبی

موزه هنر ولز جدید جنوبی جاذبه‌های سیدنی

 گالری هنر ولز جنوبی (که به‌وسیله پارک زیبایی احاطه گردیده) یکی از برجسته‌ترین موزه‌های استرالیا و جاذبه‌های سیدنی است. ساخت بنای این موزه به سال ۱۸۸۵ بازمی‌گردد و سالن‌های باشکوه به همراه مجموعه‌های ارزشمند از آثار اساتید اروپایی و هنرمندان آسیایی را در خود جای داده است. این موزه آثار هنرمندان معاصر جهان و همچنین یکی از بزرگ‌ترین مجموعه هنر بومی استرالیا را داراست.

خانه اُپرای سیدنی

خانه اُپرای سیدنی

یکی از نمادهای عظیم جهان، خانه اُپرای سیدنی است که جزو میراث جهانی یونسکو و ستاره جذاب بندر پر زرق و برق سیدنی به حساب می‌آید. این ساختمان تحسین‌برانگیز به شکل صدف یا بادبان در اهتزاز بر زمینی خشک که اطراف آن را آب احاطه کرده، قرار گرفته است. گردش مهیج دریایی، گرفتن عکس فوری و آسایش در یکی از رستوران‌ها، قدم زدن در محوطه بیرونی یا سازماندهی کردن یک گردش و بازدید از این بنای باشکوه که شامل تئاتر، استودیو، اتاق‌های نمایش و سالن کنسرت است، از فعالیت‌های رایج ساختمان خارق‌العاده شمرده می‌شود.

محله چینی‌ها

محله چینی‌ها

استنشاق رایحه ادویه‌جات شما را به محله چینی‌ها دعوت می‌کند. در این محله فروشگاه‌هایی برای تهیه اقلام مخصوص چینی و یا تجربه غذاهای اصیل آسیایی وجود دارد. در انتهای هر دروازه، شیری ساخته شده است که این ناحیه کوچک از پیاده‌رو خیابان دیکسون تا فاصله بین بندرگاه دارلینگ و ایستگاه مرکزی مشخص می‌کند.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۸ خرداد ۱۳۹۹ در ۸:۴۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…