کپنهاگ؛ پایتخت زیبای دانمارک

۱
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
کپنهاگ از شهرهای اروپای شمالی با سطح استاندارد زندگی است و در رده شهرهای خوشحال دنیا دسته‌بندی می‌شود.
جاذبه‌های کپنهاگ کپنهاگ؛ پایتخت زیبای دانمارک

کپنهاگ پایتخت دانمارک هرچند که میزبان مکان‌ها، بناهای تاریخی و جواهرات فرهنگی بسیاری است، اما شهری بسیار مدرن به شمار می‌رود. معماری کلاسیک و کانال‌ها در کنار ساختمان ها و بناهای جدید همگی چهره‌ بسیار زیبایی به کپنهاگ بخشیده‌اند. مجموعه‌ جالبی از گالری‌ها، کافی‌شاپ‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های مختلف و سبک زندگی غیررسمی مردم این شهر موجب شده تا کپنهاگ لقب شهر خوشحال دنیا را تصاحب کند. به‌علاوه، زندگی آرام و جاری در این شهر موجب شده تا گردشگران دوباره به این شهر برگردند. مجله دلتا را با معرفی جاذبه‌های کپنهاگ دنبال کنید.

پارک تفریحی تیوولی

پارک تفریحی تیوولی جاذبه‌های کپنهاگ

پارک تفریحی تیوولی از مکان‌هایی است که هر گردشگر چه پیر و چه جوان باید ببیند.  با قدم زدن از میدان تالار شهر و عبور از بلوار اندرسون، پشت پارک دیزنی به شهربازی تیوولی (Tivoli) مشهور خواهید رسید که از سال ۱۸۴۳ مشغول به کار است. در این پارک وسایل زیادی را برای سرگرمی پیدا خواهید کرد از جمله: ترن هوایی، چرخ و فلک، تالار آینه، نمایش پانتومیم، نمایش عروسک خیمه شب بازی، تئاتر در محیط‌های سرباز، مجموعه‌ای از رستوران‌ و کافه‌ها، باغ گل‌ و سالن کنسرت به سبک معماری موروها.

کاخ کریستین برگ

کاخ کریستین برگ جاذبه‌های کپنهاگ

کاخ کریستین برگ یکی از بناهای تاریخی ۸۰۰ ساله و از معروف‌ترین جاذبه‌های کپنهاگ به شمار می‌رود. قدمت این کاخ به سال ۱۹۰۷ میلادی می‌رسد و شکوه امروزی آن نشان از تاریخ پر فراز و نشیب کاخ دارد. کاخ کریستین برگ در طول تاریخ در اثر آتش‌سوزی چندین بار به طور جدی آسیب دید و هر بار با سبک معماری مختلفی بازسازی شد. ساختمان کاخ هم‌اکنون محل استقرار پارلمان دانمارک، دفتر نخست وزیر و دادگاه عالی و قسمت‌هایی از آن مانند اتاق‌های پذیرایی سلطنتی و کلیسای کاخ نیز در اختیار پادشاه دانمارک است.

مجسمه پری دریائی

مجسمه پری دریایی جاذبه‌های کپنهاگ

مجسمه پری دریایی از معروف‌ترین و مهم‌ترین تندیس‌های دانمارک است که در اسکله  لانگین پیر و روی صخره‌ای در کنار ساحل کپنهاگ قرار دارد. نیمی از این مجسمه به شکل انسان و نیم دیگر آن یک ماهی به بلندای ۱.۲۵ متر است و وزنی در حدود ۱۷۵ کیلوگرم دارد و در آن یک پری دریایی کوچک که به دریا نگاه می کند را به تصویر کشیده است.  این تندیس از سال ۱۹۱۳ به یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری کپنهاگ دانمارک تبدیل شده است و هر ساله چیزی در حدود یک میلیون گردشگر را میزبانی می کند.

کاخ روزنبرگ

کاخ روزنبرگ جاذبه‌های کپنهاگ

کاخ رنسانس روزنبرگ با جواهرات گران‌قیمت و مشهور خود، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های کپنهاگ است. مجموعه باغ پادشاهی و کاخ روزنبرگ، نمایشگاه بزرگی از ۴۰۰ سال شکوه و جلال خانواده سلطنتی دانمارک، گنجینه‌های هنری سلطنتی و طلا و جواهرات گران بهای ملکه این کشور است.

این کاخ توسط یکی از معروف ترین پادشاهان اسکاندیناوی در اوایل قرن ۱۷ میلادی ساخته شده است. سرداب این کاخ به عنوان خزانه سلطنتی و موزه جواهرات دانمارک شناخته می‌شود. همچنین در میان جاذبه‌های اصلی این کاخ، تالار شوالیه ها با تخت پادشاهی و سه مجسمه شیر نقره‌ای با شکوهی خاص قرار گرفته است.

خیابان استروگت

خیابان استروگت جاذبه‌های کپنهاگ

با ۵ دقیقه قدم زدن از کاخ کریستین برگ به منطقه‌ خرید استروگت (Strøget) خواهید رسید، جایی که تعداد زیادی بوتیک، کافه و رستوران وجود دارد، استروگت لقبی است که این منطقه از قرن ۱۸ام با خود یدک می‌کشد و شامل چندین پیاده‌روی متقاطع روی یکدیگر است که از میدان شهرداری شروع می‌شود و در میدان جدید شاه به پایان می‌رسد. بعضی از خیابان‌های مجاور در شمال نیز فقط محل عبور عابران پیاده‌ است. استروگت را به سمت میدان شهرداری دنبال کنید تا بتوانید از برندهای ارزان‌قیمتی مانند اچ‌ اند ام، ویکدی و زارا خرید داشته باشید.

کاخ املین بورگ

کاخ املین بورگ

کمتر از یک و نیم کیلومتر از کاخ روزنبرگ می‌توانید خواهرخوانده‌ی قلعه روزنبرگ، یعنی کاخ املین بورگ (امالین بورگ) را پیدا کنید که در کنار اسکله‌ باغ قرار دارد.امیلن بورگ در قالب مجموعه‌ای از چند کاخ است که به صورت مدور در نزدیکی کلیسای فردریک واقع شده است و قدمت آن به سال ۱۷۵۰ میلادی می‌رسد.چهار کاخ این مجموعه عبارت‌اند از کاخ کریستین هفتم، کاخ کریستین هشتم، کاخ فردریک هشتم، کاخ کریستین نهم که طراحی ماهرانه آن‌ها هر بیننده‌ای را مسحور خودش می‌کند.

برج گرد

برج گرد جاذبه‌های کپنهاگ

برج گرد کپنهاگ یک برج به جای مانده از قرن ۱۷میلادی است که در مرکز کپنهاگ واقع شده و در گذشته به عنوان یک رصدخانه نجومی از آن استفاده می‌شد. اکنون با بالا رفتن از راه‌پله‌های عریض و مارپیچ این برج می‌توانید یک منظره منحصر به فرد از شهر کپنهاگ را تجربه کنید. یک جاذبه جدید دیگر کف شیشه‌ای است که در ۲۵ متری زمین به صورت معلق قرار دارد و می‌توانید نظاره‌گر مرکز برج باشید. طرفداران نویسنده‌ی محبوب دانمارکی «هانس کریستین اندرسن» خوشحال می‌شوند که بدانند این برج محل یکی از داستان‌های مشهور او «دخترک کبریت فروش» بوده است.

بعد از تماشای منظره اطراف و نفسی تازه کردن چرا در اطراف برج قدیمی قدمی نزنید؟ از اینجا می‌توانید خیابان‌های اسکیندگا و کایزاگه (Kejsergade) را مشاهده کنید که به میدان گابرداتو  از جذاب‌ترین میدان‌های کپنهاگ با ساختمان‌های روشن و رنگ ‌شده منتهی می‌شوند.

بندر نیهاون

بندر نیهاون

بندر نیهاون (Nyhavn) زمانی پر از جنب‌وجوش و قلب تجارت‌های دریاییِ شهر کپنهاگ بود. این بندر برای مدتی به مکانی ساکت تبدیل شد و پس از گذشت چند سال اهمیت خود را بازیافت و حالا با وجود خانه‌های سه گوش رنگ روشن‌، رستوران‌ها و کافه‌های بی‌شمار تبدیل به جذاب‌ترین جاذبه‌های کپنهاگ شده که در تصاویر مختلف از این شهر می‌توان آن را پیدا کرد. کشتی‌های قدیمی روستایی همواره در کنار بندرگاه قرار دارند. با کمک قایق‌های تفریحی و بادبانی می‌توانید از بندر به سوئد و همچنین داخل‌ کانال‌ها بروید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۸ خرداد ۱۳۹۹ در ۸:۴۱ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…