ورزشگاه سارانسک ، میزبان دو تیم فوتبال ایران و پرتغال

۱
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ورزشگاه سارانسک روسیه، فردا دوشنبه 4تیر ماه میزبان دوتیم فوتبال ایران و پرتغال است.
ورزشگاه سارانسک

ورزشگاه سارانسک روسیه ،فردا دوشنبه ۴تیر ماه میزبان دوتیم فوتبال ایران و پرتغال است تا در یک بازی نفس گیر یا به گفته  کارلوس کیروش در فینالی مهم در شهر سارانسک در برابر هم قرارگیرند .

به گزارش مجله دلتا ورزشگاه شهر سارانسک که به نام موردو ویا آرنا مشهور است از جمله  سازه هایی است که به صورت خاص برای جام جهانی ۲۰۱۸ طراحی و ساخته  شده است . موردو ویا به ظرفیت بیش از ۴۴ هزار تماشاگر مساحتی معادل ۱۲۲ هزار متر مربع را در بر گرفته است.

ورزشگاه سارانسک

استادیوم ورزشگاه سارانسک در بخش مرکزی شهر سارانسک در مجاورت ساختمان های کلیدی شهر واقع  و باعث شده دسترسی تماشاچیان و ورزش دوستان به این استادیوم به راحتی صورت گیرد.

استادیوم سارانسک، با الهام از نماد قوم باستانی موردو ویا به صورت خورشید طراحی و اجرا شده وپس از جام جهانی انتظار می رود به عنوان ورزشگاه خانگی تیم موردو ویا که در لیگ حرفه ای روسیه فعالیت می کند وهمچنین به منظور همایش ها و گرد همایی و برگزاری  کنسرت ها مورد استفاده قرار گیرد.

ورزشگاه

تصمیم برای ساخت این ورزشگاه در این منطقه، پیش از انتخاب روسیه برای میزبانی جام جهانی۲۰۱۸ گرفته شد. بنا بود بین سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ این ورزشگاه ساخته شود که بنا به دلایلی به تعویق افتاد و با انتخاب روسیه بلافاصله کار ساخت ورزشگاه شروع شد و در روزهای پایانی سال ۲۰۱۷ اسکلت فلزی ورزشگاه درجای خود قرار گرفت وبه وسیله ی پنل های مختلف روکش گذاری  ودر نهایت  در آپریل ۲۰۱۸ اولین بازی رسمی در این ورزشگاه برگزار شد.

محوطه ی پیرامونی ورزشگاه سارانسک از لحاظ زیر ساخت ها اشکالات فراوانی داشت .اما در کوتاه ترین زمان ، زمین استادیوم  مقاوم سازی شد و امکانات رفاهی فراوان مانند پارک ،فضای برپایی جشن ، فستیوال ، کارناوال و مکان های خدماتی و اقامتی طراحی و اجرا شد که سرعت طراحی و اجرا بسیار دور از انتظار بوده است.

معماری ورزشگاه سارانسک

در زمانی که روسیه ورزشگاه های ساخته شده را برای جام جهانی در فیفا معرفی کرد، ورزشگاه سارانسک با یک طراحی موقت و خام با کپی از استادیوم افتتاحیه جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی ارائه شد که یک شرکت آلمانی آن را طراحی کرده بود و ادامه کارطراحی به یک شرکت بومی روسی  واگذار و قرار شد پس از جام جهانی ،باز سازی آن آغازو کار توسعه ورزشگاه به پنج طبقه با سقف شیشه ای یکپارچه ادامه یابد .

تجهیزات و فناوری های زمین ورزشگاه از کانادا خریداری شده که با دو ویژگی گرمایش از درون خاک برای جلوگیری از یخ زدن ریشه های چمن زمین و گرمایش از طریق دمیدن هوای گرم در سطح زمین طراحی و نصب شده است و باعث می شود کیفیت چمن ورزشگاه حفظ شده و درتمام فصول سال امکان برگزاری مسابقات را داشته باشد.

معماریهای خاص

در تمام ورزشگاه های ساخته شده برای جام جهانی از جمله موردوویا ،امکاناتی فوق العاده برای تماشاچیان کم توان حرکتی و معلولان فراهم شده است که می توانند با آسایش و راحتی فراوان از تماشای مسابقات لذت ببرند ونیروهای داوطلب نیزبرای کمک به این افراد در محل مورد نظر مستقر شده اند.

برای دیدن مطالب بیشتر در مورد معماری های خاص ، دکوراسیون داخلی و محوطه سازی از مجله دلتا دیدن کنید.

یک نظر

  1. سام

    ۶ تیر ۱۳۹۷ در ۸:۴۹ ق٫ظ

    عالی بودن بچه های تیم ملی به امید قهرمانی آسیا برای ایران

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…