از بازار معاملات خانه و آپارتمان در مطبوعات چه خبر؟

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه

اجاره نشینی و اجاره بها درصدر خبرهای بازار معاملات خانه و آپارتمان قرار دارد.بررسی مطبوعات امروز را با خبر بهترین انتخاب برای اجاره نشین ها از روزنامه دنیای اقتصاد آغاز می کنیم .به نوشته دنیای اقتصاد :

بررسی موتورهای جست ‌وجوی معتبر ملکی و واحد های مسکونی موجود در آگهی روزنامه ‌ها نشان می‌دهد، ارزنده ‌ترین آگهی ‌های بازار اجاره اکنون، آپارتمان هایی هستند که به ‌صورت ترکیبی از رهن و اجاره عرضه شده‌اند. قیمت پیشنهادی واحدهایی که به‌ صورت رهن و اجاره عرضه شده‌اند، اغلب با ارزش واقعی اجاره ملک تناسب دارند و از این بابت بهترین انتخاب برای اجاره‌ نشینی در بازار کنونی به‌شمار می‌آیند. در عین حال ممکن است برخی از مستاجران ترجیح دهند بهای بیشتری بابت رهن کامل بپردازند و ماهانه به‌جای اجاره ‌بها، اقساط قرض یا وام خود را که برای تکمیل ودیعه گرفته‌ اند، بپردازند.

اجاره نشینی

روزنامه همشهری هم درهمین باره خبری با عنوان، شروع تعطیلات وتکاپو دربازاراجاره منتشرکرده است .در این خبر می خوانیم :جنب ‌وجوش در بازار اجاره با شروع فصل تعطیلات، آغاز شده و این بازار تحت تاثیر پنج عامل در مسیر تنش قرار دارد.

در آستانه فصل جابه‌جایی ها، برحسب منطقه و موقعیت خانه‌ها نرخ‌ها در بازار اجاره ۱۰ تا ۴۰ درصد افزایش نشان می‌دهد. با توجه به پرش قیمت ارز که منجر به انتظارات تورمی شده مالکان نرخ اجاره را به شدت بالا برده‌اند. از سوی دیگر به دلیل کاهش نرخ سود بانکی تمایل به رهن کامل کاهش یافته و موجران ترجیح می‌دهند به جای پول پیش، اجاره بها دریافت کنند. عامل افزایش قیمت مسکن نیز در رشد قیمت اجاره تاثیر گذاشته است. آشفتگی دیگری هم از طریق برخی دفاتر املاک که متعاملین را به سمت دریافت نکردن کد رهگیری سوق می‌دهند به نابسامانی این بازار دامن می‌زند.

و اما روزنامه قانون در واکنش به بالارفتن نرخ ارزدر خبری نوشته است : دلار بالا رفت، مسکن کساد شد در این خبر آمده است :خبر التهاب مجدد دلار در اولین روز هفته در حالی به گوش رسید که سیگنال‌هایی از قرار گرفتن بازار مسکن در مسیر رکود دریافت شد.

هیجان های بازار ارز هنوز فروکش نکرده است. بعد از آن‌که نرخ دلار قاچاق در هفته‌ی گذشته در محدوده ۷۴۰۰ تومان بود، امروز طبق گزارش های  میدانی، ابتدا مرز ۸۰۰۰ تومان را شکست و سپس به ۷۸۰۰ تومان برگشت. اما اولین نشانه‌ها از بازار مسکن که در سومین ماه از سال ۱۳۹۷ حاکی از افت ۶۶ درصد معاملات دارد؛ چرا که توان مردم به قیمت‌های فعلی مسکن نمی‌رسد و عمده خرید و فروش ها در اردیبهشت ماه از سوی سرمایه‌گذارانی بوده که حالا دوباره به سمت بازار ارز رفته ‌اند.

ودر پایان بررسی مطبوعات امروز،خبری هم بخوانید از روزنامه تجارت و محدودیت‌های جدید در پرداخت تسهیلات مسکن ، تجارت می نویسد:

مدیرعامل بانک مسکن از شرایط جدید پرداخت تسهیلات مسکن خبر داد و گفت: از این به بعد به واحدها مشروط بر رعایت الگوی مصرف یعنی با مساحت کمتر از ۱۰۰ متر مربع تسهیلات پرداخت می‌کنیم.وی افزود: بانک مسکن امسال سیاست اصلی خود را بر این محور متمرکز کرده و وقتی سازندگان به این موضوع توجه نمی کنند سعی می کنیم با سیاست هوشمند پرداخت تسهیلات ساخت مسکن این پیام را به انبوه ساز بدهیم که باید مساحت واحدهای مسکونی جدید را کاهش دهند و از این به بعد به واحدهای مشروط بر رعایت الگوی مصرف یعنی با مساحت کمتر از ۱۰۰ متر مربع تسهیلات پرداخت می‌کنیم. ضمن اینکه تسهیلات صرفا به مناطقی داده می شود که تقاضا وجود دارد.

مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…