مسکن مهر پردیس و درآمدهای نجومی

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شرکت عمران شهر جدید پردیس از اول خرداد هزینه نقل و انتقال واحدهای مسکن مهر پردیس را از ۱ به «۲۰ + ۱» میلیون تومان افزایش داده است.
هزینه نقل و انتقال مسکن مهر

بر اساس مصوبه هیات مدیره شرکت عمران شهر جدید پردیس، ۲۵ درصد هزینه یارانه‌ای که دولت در خصوص آماده سازی واحدهای مسکن مهر انجام می‌دهد را در قالب هزینه نقل و انتقال مسکن مهر پردیس دریافت خواهد کرد.

به گزارش مجله دلتا با توجه اینکه یارانه‌ای که دولت به آماده سازی مسکن مهر پردیس اختصاص داده، ۱۰۰ میلیون تومان برآورد شده است، درنتیجه از متقاضیان، در ابتدا ۲۰ میلیون تومان به‌عنوان هزینه نقل و انتقال مسکن مهر پردیس دریافت و به حسابی نزد بانک مسکن واریز می‌شود؛ سپس به آنها اجازه نقل و انتقال ملک داده خواهد شد.

افراد درجه یک خانواده از پرداخت هزینه ۲۰ میلیونی معاف هستند

بر اساس این دستورالعمل، بابت جابه‌جایی واحدها میان زن و شوهر و پدر و مادر با فرزند، یارانه ۲۵ درصدی (۲۰ میلیون تومان) اخذ نشده و صرفاً از آنها یک میلیون تومان به عنوان هزینه نقل و انتقال مالکیت دریافت می‌شود.

سید مهدی هدایت مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس درباره دریافت هزینه ۲۰ میلیون تومانی از خریداران و فروشندگان مسکن مهر در این شهر جدید اظهار داشت: بحثی که مطرح شده، این است که شرکت عمران شهر جدید در جهت جلوگیری از بورس بازی در مسکن مهر پردیس و نیز جلوگیری از دلالی و احتکار واحدهای مسکن، اقدام به تصویب دستورالعمل‌هایی با هدف جلوگیری از نقل و انتقال‌هایی که منجر به سکونت نمی‌شود، کرده است.

مالکیت چند صد واحد مسکن مهر پردیس

وی ادامه داد: برخی مالکان بیش از ۱۰۰ واحد در اختیار دارند، در حالی که به مردم عرضه نمی‌شود و سکونت در آن‌ها صورت نمی‌گیرد. یارانه‌هایی که دولت بابت احداث واحدهای مسکن مهر پردیس پرداخت کرده، نباید به محتکران و دلالان مسکن که روزانه درآمدهای چند میلیونی دارند، تعلق بگیرد؛ چراکه این اقدام آنها منجر به افزایش قیمت مسکن در پردیس شده است.

وی یادآور شد: هزینه نقل و انتقال شامل افرادی که ثبت نام کرده‌اند و منتظر هستند تا واحد خود را دریافت کنند و همچنین افرادی که تا پیش از تاریخ تصویب این دستورالعمل، اقدام به نقل و انتقال واحد خود کرده‌اند نمی‌شود و عطف به ما سبق ندارد.

پیشنهاد مطالعه : برای آگاهی از آخرین گزارش‌های ملکی “افزایش قیمت مسکن در تابستان؛ آری یا خیر؟” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…