افزایش قیمت مسکن در تابستان؛ آری یا خیر؟

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یک کارشناس مسکن معتقد است رشد بازار مسکن ادامه‌دار نخواهد بود و قیمت‌ها در تابستان بازار به ثبات می‌رسد.
پیش‌بینی قیمت مسکن در تابستان 99

ورود بی‌سابقه بازار مسکن تهران به کانال ۱۷ میلیون تومان، پیش‌بینی قیمت مسکن در تابستان ۹۹ را با توجه به نبود تقاضای مصرفی، با نرخ تورم عمومی معادل قرار داده است و کارشناسان معتقدند رشد مشابه سال‌های ۹۷ و ۹۸ تکرار نخواهد شد.

به گزارش مجله دلتا مهدی سلطان محمدی مجموعه عواملی همچون انباشت تقاضا، انتظارات تورمی، رشد بازارهای موازی، تحریم‌ها و افزایش نقدینگی​ را دلیل افزایش قیمت مسکن در اردیبهشت‌ماه دانست و گفت: در ماه‌های اسفند و فروردین به دلیل شیوع ویروس کرونا بازار مسکن دچار رکود شد و به یکباره با بازگشایی دفاتر املاک و افزایش خرید و فروش، قیمت‌ها بالا رفت، اما این روند رشد ادامه‌دار نخواهد بود و در تابستان بازار به ثبات می‌رسد.

وی افزود: از طرف دیگر تحریم‌‌ها و تلفیق آن با بازه زمانی پیش از عید و کرونا، فضای انتظارات تورمی را در همه بازارها از جمله ارز، طلا، خودرو، بورس، مسکن و دیگر کالاها به وجود آورد و منجر به تغییر قیمت‌ها شد.

این کارشناس اقتصاد مسکن با اشاره به اینکه تحریم به رشد نقدینگی در کشور دامن می زند، گفت: نقدینگی سرگردان برای محافظت از کاهش ارزش، معمولا به بازارهای ارز، طلا و مسکن ورود می‌کند. مجموعه این عوامل التهابی را در بازار مسکن در اردیبهشت‌ماه ایجاد کرد اما انتظار نمی‌رود که این روند در ماه‌های آینده ادامه پیدا کند.

وی تاکید کرد: رشد قیمت مسکن شهر تهران در اردیبهشت امسال در مقایسه با اردیبهشت سال گذشته حدود ۳۴ درصد بود که با نرخ تورم عمومی تقریبا در یک سطح قرار دارد. انتظار می‌رود پیش‌بینی رشد قیمت مسکن در تابستان ۹۹ معادل نرخ تورم عمومی باشد؛ چرا که تقاضای مصرفی ضعیف شده و به همین دلیل ظرفیتی در بازار مسکن وجود ندارد.

گفتنی است اردیبهشت ماه ۹۹ میانگین قیمت یک متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران به ۱۷ میلیون و ۶ هزار تومان رسید که در مقایسه با ماه گذشته ۹.۴ درصد و در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته ۳۳.۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه : برای آگاهی از آخرین گزارش‌های ملکی “متری ۱۷ میلیون تومان؛ بی‌سابقه‌ترین قیمت مسکن” را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. محمدرضا

    ۶ خرداد ۱۳۹۹ در ۰:۲۳ ق٫ظ

    سلطان محمدی خودش بساز بفروش ودلال مسکن است افزایش قیمت مسکن چه ربطی به تحریم داره؟ مگر زمین وگچ وسیمان وسنگ و،،،،ازخارج وارد میشه شمارابه خدا از دلالهای ذینفع درگرانی مسکن برای اظهارنظر استفاده نفرمایید

    پاسخ

    • فاطمه آذرافراز

      ۶ خرداد ۱۳۹۹ در ۶:۲۳ ق٫ظ

      از اینکه همراه همیشگی مجله دلتا هستید سپاسگزاریم

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…