بادام زمینی، پرخاصیت و مغذی

۲
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مواد مغذی موجود در بادام زمینی سبب شده تا در درمان بیماری‌ها و همچنین زیبایی و سلامتی، بسیار موثر باشد.
خواص بادام زمینی

بادام زمینی یکی از مغزهای پرخاصیت و بسیار خوشمزه است که علاقه‌مندان زیادی دارد. این مغز، فواید بی‌شمار و شگفت‌انگیزی دارد که در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم برخی از خواص بادام ‌زمینی را به شما معرفی کنیم.

درمان اگزما و پسوریازیس

این مغز به دلیل دارا بودن خواص ضد التهابی به درمان بیماری‌های پوستی مانند اگزما کمک می‌کند. علاوه‌بر آن اسیدهای چرب موجود در بادام زمینی سبب می‌شود تا تورم و قرمزی پوست که ناشی از این بیماری‌هااست از بین برود و پوست شاداب‌تر باشد.

درمان آکنه و جوش صورت

بادام زمینی دارای مقدار زیادی از ویتامین ای، روی و منیزیم است که باعث می‌شود پوست پاک‌سازی شده و آکنه و جوش صورت از بین برود.

تقویت طحال و ریه

مصرف بادام زمینی کلسترول خوب خون را بالا می‌برد و سبب می‌شود تا ریه و طحال تقویت شود.

جوانسازی پوست

شادابی و جوانسازی پوست صورت

بادام زمینی با دارا بودن مقدار قابل توجهی منیزیم، ویتامین c و اسیدهای چرب، سبب افزایش تولید کلاژن پوست شده و چین و چروک را درمان می‌کند.

درمان آفتاب سوختگی

از آن‌جا که این مغز دارای مقدار زیادی ویتامین e است، می‌تواند در درمان آفتاب سوختگی موثر باشد.

خواص بادام زمینی برای تقویت رشد مو

بادام زمینی حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است که سبب افزایش رشد مو و تقویت فولیکول مو می‌شود. همچنین بیوتین موجود در این خوراکی یکی از عوامل مهم برای جلوگیری از ریزش مو است.

 لاغری و کاهش وزن

فیبر فراوانی که در بادام زمینی وجود دارد، سبب لاغری و کاهش وزن می‌شود؛ با مصرف این دانه‌ها در زمان گشنگی، می‌توانید تا حد بسیار زیادی اشتهای خود را کاهش دهید.

 درمان دیابت

 درمان دیابت و قند خون

منگنزی که در بادام زمینی وجود دارد، سوخت‌وساز چربی‌ها و کربوهیدرات‌‌ها را افزایش می‌دهد که سبب درمان و بهبود قند خون و دیابت می‌شود.

 درمان کبد چرب

مصرف این مغز خوشمزه، احتمال ابتلا به سنگ کیسه صفرا و سایر بیماری‌های آن‌را کاهش می‌دهد و سبب پاک‌سازی کبد و کاهش بیماری کبد چرب می‌شود.

درمان سرماخوردگی

از آن‌جا که بادام‌ زمینی حاوی مقدار فراوانی ویتامین c است، سبب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و در درمان سرماخوردگی و آنفولانزا موثر است.

درمان یبوست

دانستیم فیبر بسیار زیادی که در بادام زمینی وجود دارد. این فیبر سبب افزایش حرکات روده شده و در درمان یبوست کمک می‌کند.

 درمان چربی خون

 درمان چربی خون

اسید‌های چرب نوع غیراشباع، به ویژه اسید اولئیک موجود در بادام زمینی سبب می‌شود تا چربی خونِ بالا کاهش پیدا کرده و درمان شود.

 کمک به درمان و بهبود افسردگی

این خوراکی دارای ماده تریپتوفان است که مصرف آن موجب افزایش سروتونین خون می‌شود و به درمان افسردگی کمک می‌کند.

 درمان سرطان

فیتواسترولی که در بادام زمینی وجود دارد، خواص ضدسرطانی و ضدتوموری دارد.

درمان آلزایمر

مواد غذایی سرشار از نیاسین مانند بادام زمینی، در درمان آلزایمر تا ۷۰ درصد تاثیر دارند.

کمک به سلامت استخوان‌ها

آهن و کلسیم فراوان موجود در کره بادام زمینی عامل مهمی در انتقال اکسیژن به خون است که در نهایت سبب بهبود وضعیت استخوان‌ها و داشتن استخوان‌های سالم و قوی خواهد شد.

خواص بادام زمینی

نکاتی در مورد عوارض مصرف بادام زمینی

  • در نظر داشته باشید که بادام زمینی جزو آن دسته مواد غذایی است که امکان دارد بسیاری از کودکان به آن حساسیت داشته باشند. پس، قبل از مصرف مطمئن شوید فرزند شما حساسیت ندارد.
  • نشانه‌های آلرژی به بادام زمینی شامل آبریزش بینی، خارش پوست، تهوع، اسهال، درد شکمی، سوزش زبان، تنگی نفس، گلودرد و موارد دیگر است. در صورت مشاهده هر کدام از عوارض گفته شده پس از مصرف بادام زمینی، سریعاً به پزشک مراجعه کنید.
  • مصرف این خوراکی در دوران بارداری ممکن است سبب افزایش حساسیت نوزاد به بادام زمینی، پس از تولد شود. پیش از مصرف حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

۲ دیدگاه

  1. مهناز100

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ در ۰:۰۵ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱ تیر ۱۳۹۹ در ۸:۴۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…