آرژانتین؛ آینه تمام‌نمای طبیعت وحشی

۰
1
زمان مطالعه: 5 دقیقه
آرژانتین را می‌توان خاستگاه چشم اندازهای طبیعی در آمریکای جنوبی دانست که سالانه مقصد اول بسیاری از طبیعت‌گردها و دوستداران طبیعت است.
جاهای دیدنی آرژانتین
آرژانتین با مساحت پهناورش در آمریکای جنوبی، محبوبیت خود را در میان گردشگران، مدیون شب زنده‌داری خیره کننده‌اش، رقص تانگو، هنر و فرهنگ غنی، شهرهای پر جنب و جوش و حتی گوشت گاو است. با این همه نباید فراموش کرد که این نمایی رنگارنگ از دشت های بکر و جنگل های بزرگ، کوه‌های باشکوه، استپ‌ها و یخچال‌ها و در کل طبیعت وحشی آرژانتین است که این کشور را تبدیل به یک مقصد فراموش‌نشدنی کرده و گردشگران را به جنوبی‌ترین قسمت آمریکای جنوبی کشانده است. مجله دلتا را با معرفی جاهای دیدنی آرژانتین ورق بزنید.

یخچال طبیعی پریتو مورنو

یخچال طبیعی پریتو  آرژانتین

یخچال طبیعی پریتو مورِنو (Perito Moreno) در پارک ملی گلاسیِرِز در جنوب غربی آرژانتین واقع شده و به دلایل مختلفی بسیار برجسته است. دلیل اول، مناظر مسحورکننده آن است. دلیل دوم این است که این کوه یخ یکی از معدود کوه‌های یخ در دنیا است که به‌جای آب شدن تدریجی، هر روز به‌اندازه‌ی ۲ متر بزرگ‌تر می‌شود. می‌توان در حین تماشای این کوه یخ، شاهد شکستن قطعه‌هایی به بزرگی ۶۰ متر و افتادن آن‌ها درون آب بود. دلیل سوم این است که گفته می‌شود پریتو مورِنو سومین منبع بزرگ آب شیرین در جهان محسوب می‌شود.

شبه جزیره والدز

شبه جزیره والدس  آرژانتین

شبه‌جزیره‌ والدز (Valdés) به خاطر منظره‌هایی حیرت‌انگیزی از نهنگ‌های نادر شکار جنوبی مشهور است. این شبه‌جزیره در خط ساحلی آرژانتین پر از جانوران دریایی بوده و خانه‌ فُک‌های فیلی، پنگوئن‌ها و شیرهای دریایی محسوب می‌شود. اندوختگاه طبیعی شبه‌جزیره‌ والدز در استان چوبوت (Chubut) واقع شده و دارای عمیق‌ترین باتلاق‌های نمکی در آمریکای جنوبی است. این شبه‌جزیره سالانه ۸۰ هزار نفر را به‌سوی خود جذب می‌کند. مکان‌های کمی در جهان وجود دارد که در آن مثل شبه جزیره والدز آرژانتین بتوانید به این خوبی حیوانات را در محیط طبیعی همیشگی‌شان ببینید. اگر عاشق حیوانات و حیات وحش هستید با رفتن به این شبه جزیره رویایی شانس به شما رو کرده است.

کوه فیتز روی

فیتز روی جاهای دیدنی آرژانتین

گلاسیرز، پارک ملی زیبا و دل‌انگیز کشور آرژانتین با مساحت ۶ میلیون کیلومترمربع، کوه‌ها، آبفشان‌ها و دریاچه‌های بسیاری را در خود جای داده است. کوه فیتز روی (Cerro Fitz Roy)، یکی از شکوهمندترین قله‌های جهان در قلمرو این پارک قرار دارد و با ارتفاع ۳۴۰۵ متری بر فراز دریاچه ویدما قد برافراشته است. این کوه که در مرز میان آرژانتین و شیلی واقع شده یکی از دشوارترین مقاصد کوهنوردی جهان نیز بوده و به‌طور خاص برای آن دسته از کوهنوردان و طبیعت‌دوستانی که مایلند عظمت بی‌کران رشته‌کوه آند را درک کنند، مقصد مناسبی برای سفر محسوب می‌شود.

آبشارهای ایگواسو

آبشارهای ایگواسو جاهای دیدنی آرژانتین

ایگواسو، نام بین‌المللی آبشارهایی است که در مرز برزیل و آرژانتین قرار دارند. این آبشارها یکی از ۷ عجایب طبیعی در جهان بوده و در شمال آرژانتین، در وسط یک جنگل بارانی متصل به برزیل قرار دارند. این آبشارها که بخشی از رود خروشان ایگواسو را تشکیل می‌دهند، در پارکی ملی به همین نام واقع شده‌اند.

پارک ملی ناهوئل هواپی

پارک ملی ناهوئل هواپی جاهای دیدنی آرژانتین

پارک ملی ناهوئل هواپی (Nahuel Huapi) از دیگر جاهای دیدنی آرژانتین یک منطقه‌ عظیم حفاظت‌شده با دریاچه‌ها، حیات‌وحش، یک آتش‌فشان خاموش و کوه ترونادور است. این اندوختگاه گسترده بهشتی برای عاشقان طبیعت محسوب می‌شود. در این منطقه چندین اتاقک برای اقامت ماجراجویان وجود دارد. پس از سپری کردن چند روز در حیات‌وحش، راهی شهر پرشور باریلوچه برای دیدار با مردم آن شوید. این شهر به خاطر شکلات، صنایع دستی و پیست اسکی آن معروف است.

فانوسی دریایی آخر دنیا

فانوسی دریایی آخر دنیا جاهای دیدنی آرژانتین

این فانوس دریایی در دماغه‌ جنوبی آرژانتین به «آخر دنیا» مشهور است. نام رسمی این فانوس دریایی لِس اکلایرورس (Les Eclaireurs) است و می‌توان از شهر اوشوآیا (Ushuaia) از طریق مسیری کوتاه با قایق به دیدن این منظره‌ی حیرت‌انگیز رفت.

دره ماه

دره ماه جاهای دیدنی آرژانتین

دره‌ ماه (Valle de la Luna) از جاهای دیدنی آرژانتین یک منطقه‌ی بزرگ حفاظت‌شده با اشکال صخره‌ای ماورایی و بقایایی از فسیل‌های دایناسورها است. این دره از فرسایش باد و خاک شکل گرفته است و سنگ‌های ایستاده و تخت سنگ‌هایی را در اینجا خواهید دید که گِرد و شبیه گلوله‌های مرمری است. زمین دره که روزی حاصلخیز بوده اکنون خشک بوده و با تعداد زیادی فسیل گیاه و جانور، توجه زیست‌شناسان علاقمند به دوره‌های تاریخی را به خود جلب کرده است.

مندوزا

مندوزا جاهای دیدنی آرژانتین

شهر مندوزا در شرق کوه‌های آند پر از معماری‌های سبک آرت دکو و فضاهای سبز در شمال مرکزی آرژانتین است و توریست‌ها در تمام طول سال از مندوزا دیدن می‌کنند. مناظر فوق العاده و تصاویر شفاف کوه‌های قد برافراشته شهر، شما را به گشت‌و‌گذار ترغیب می‌کند. می‌توانید در “کوه های آکونکاگوا” اسکی کرده یا با رفتن به “کوه آرکو” لذت اسب‌سواری را تجربه کنید. پیاده‌روی، کوهنوردی و پاراگلایدینگ از دیگر تفریحات خوبی است که می‌توان در این شهر زیبا و خوش آب و هوا تجربه کرد.

غارهای مرمری

غارهای مرمری جاهای دیدنی آرژانتین

غارهای مرمری در دریاچه‌ای بین دو کشور آرژانتین و شیلی واقع شده‌اند و براثر برخورد آب در طول هزاران سال شکل صیقلی و مرمری و همچنین طاق‌دار به خود گرفته‌اند. قایق‌سواری در میان این غارها، تجربه‌ای ماورایی است. دسترسی به این دریاچه از کشور آرژانتین از طریق جاده‌ ملی شماره ۴۰ امکان‌پذیر است، اما مسافران به‌طور رسمی باید برای دیدن این غارها از مرز عبور کرده و وارد شیلی شوند.

اندوختگاه ملی پونتا تومبو

اندوختگاه ملی پونتا تومبو جاهای دیدنی آرژانتین

اندوختگاه ملی پونتا تومبو که به سرزمین پنگوئن‌ها نیز معروف است، به خاطر میزبانی از بزرگ‌ترین جمعیت پنگوئن‌های ماژلانی در جهان به خود می‌بالد. بهترین زمان برای دیدن این موجودات بازیگوش، پس از ماه نوامبر است.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه های گردشگری بلژیک ”بلژیک؛ ستاره ناشناخته اروپای غربی” را مطالعه کنید.

پارک ملی تالامپایا

پارک ملی تالامپایا  آرژانتین

در پارک ملی تالامپایا (Talampaya) از جاهای دیدنی آرژانتین همه‌چیز، از سنگ‌نبشته تا کرکس آمریکایی، یافت می‌شود. سنگ‌نبشته‌های این پارک در دره‌ تالامپایا دیده شده‌اند و کرکس‌های آمریکایی نیز در همه جای این اندوختگاه مرتفع صحرایی و هم‌مرز با دره‌ ماه به چشم می‌خورند. ممکن است در این پارک ملی با شتر بی کوهان آمریکای جنوبی یا گواناکو (guanaco)، روباه و خرگوش‌های محلی موسوم روبرو شوید. زمانی ‌که در حال تماشای پوشش گیاهی محلی در باغ‌های گیاه‌شناسی این پارک هستید، چشم از اطراف برندارید. پارک ملی تالامپایا بسیار بزرگ است و سالانه ۶۰۰ هزار نفر به دیدن آن می‌آیند.

جنگل میرتل

جنگل میرتل در باریلوچه جاهای دیدنی آرژانتین

داستانی وجود دارد که والت دیزنی شخصا برای مطالعه در مورد انیمیشن مشهور بمبی (Bambi) از این جنگل دیدار می‌کرد، بااین‌حال شواهد اندکی برای اثبات این ادعا وجود دارد. این موضوع زیاد اهمیت ندارد، زیرا بیشه‌زارها و درختان جنگل میرتل (myrtle) برای تحت تأثیر قرار دادن افراد به‌منظور ساخت یک فیلم انیمیشن کلاسیک کافی به نظر می‌رسند. جنگل میرتل در محدوده‌ی پارک ملی ناهوئل هواپی واقع شده و به‌طور رسمی به پارک ملی لوس آرایانِس (Los Arrayanes) مشهور است.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه های گردشگری استرالیا ”استرالیا؛ سرزمین تضادهای شگفت‌انگیز” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…