سفرهای یک روزه؛ آبشار هفت چشمه

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آبشار هفت چشمه از آبشارهای دیدنی استان البرز است که در نزدیکی روستای ارنگه و بالادست رودخانه ارنگه واقع شده است.
آبشار هفت چشمه کرج

از جای جای مناطق خوش آب و هوا و ییلاقی دامنه البرز، جریان‌های زلال فراوانی به صورت آبشار و چشمه از دل زمین به بیرون می‌زنند. در مسیری که بعضا در برخی قسمت‌ها باریک و تنگ می‌شوند، آبشارهای کوچکی سنگ ها را شکاف داده‌اند و همچون رگ‌هایی، به زمین‌های اطرافشان زندگی و طراوت بخشیده‌اند. یکی از این نواحی با مناظر زیبا، مجموعه آبشارهای ۵ متری هفت چشمه است. آبشار هفت چشمه کرج را با مجله دلتا بیشتر بشناسید.

برای دیدن آبشار هفت چشمه باید از کنار رودخانه و از روی صخره‌های کوچک و بزرگ عبور کنید که همین موضوع بر جذابیت گشت و گذار شما خواهد افزود؛ ضمن آنکه درخت های بید، زالزلک و ازگیل به مسیر جلوه منحصر به فردی بخشیده و فضای باصفا و دلنشینی را برای گردشگران به وجود آورده‌اند. البته این نکته را هم در نظر بگیرید که طی این مسیر حدودا ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت از شما زمان می‌گیرد؛ اما با داشتن کفش مناسب می‌توان آن را طی کرد، پس حتما آمادگی جسمانی خود را پیش از رفتن به آبشار در نظر بگیرید.

تفریحات آبشار هفت چشمه

امکانات تفریحی خاصی در آبشار هفت چشمه و حوالی آن وجود ندارد؛ اما می‌توانید فعالیت‌های زیر را انجام دهید:

  • پیمایش سبک تا آبشار
  • آب‌بازی
  • گشت‌وگذار در روستای زیبای ارنگه
  • پیک نیک و عکاسی: اگر می خواید مسیر ناهموار آبشار را طی نکنید، می توانید همان ابتدای مسیر در مکان صاف و هموار پیک نیک کنید و از طبیعت منطقه لذت ببرید.
  • پیمایش نیمه سنگین تا آبشار زیبا و ۹۰ متری آدران: از ابتدای مسیر تا آبشارهای هفت چشمه حدودا ۴۵ دقیقه مسیر ناهموار و صخره‌ای در پیش دارید و بعد از بازدید از آبشارها اگر بخواهید مسیرتان را به سمت آبشار آدران ادامه دهید، مسیر کمی شیبدارتر و سخت‌تر می‌شود؛ پس توصیه می‌کنیم که اگر قصد دارید مسیر را تا انتها بروید از تجهیزات مناسب به همراه داشته باشید و وسایل کمتری را با خود ببرید.

این نکته را در نظر داشته باشید که در اطراف این آبشار امکانات خاصی وجود ندارد و بهتر است هر آن چیزی را که نیاز دارید از قبل تهیه کنید.

هفت چشمه

اقامت در سفر به آبشار هفت چشمه

برای اقامت در این سفر دو گزینه پیش روی‌ شما است:

  • استفاده از اقامتگاه‌ها یا هتل‌های داخل شهر کرج در فاصله ۳۲ کیلومتری آبشار و یا شهر چالوس در فاصله ۴۴ کیلومتری آبشار
  • کمپ در اطراف روستای ارنگه

فصل سفر به آبشار هفت چشمه

بهار و تابستان: این آبشار در منطقه‌ خنک و کوهستانی واقع شده است به همین خاطر در فصل بهار و بارش، پر آب و معمولا گل‌آلود است و همین امر ممکن است شما را در طول مسیر پیمایش دچار مشکل کند. بهترین فصل سفر و بازدید از این آبشار بی‌شک تابستان است چرا که هم می‌توانید از هوای خنک و مطبوع منطقه لذت ببرید و هم آب‌بازی کنید. در سایر بازه‌های زمانی آب رودخانه و آبشار به شدت سرد است.

پاییز و زمستان: همانطور که گفتیم به جز تابستان سایر فصول سال منطقه سرد و دمای آب رودخانه و آبشار به شدت کاهش می‌یابد بنابراین اگر تجهیزات مناسب ندارید و قصدتان صرفا آب‌بازی و لذت بردن از منظره است، توصیه می‌کنیم در نیمه دوم سال از این آبشار بازدید نکنید.

روستای ارنگه

مسیر دسترسی به آبشار هفت چشمه کرج

آدرس: استان البرز، کیلومتر ۱۷ جاده چالوس، روستای ارنگه

برای رسیدن به این آبشار از ابتدای جاده چالوس حدود ۱۷ کیلومتر راه در پیش دارید تا به تابلوی ارنگه برسید. پس از آن مسیری که در سمت راست‌تان قرار دارد را ادامه می‌دهید و وارد روستا می‌شوید. بهتر است خودرو را در همان حوالی پارک کنید و اگر جای پارک نبود می‌توانید از پارکینگ‌های رستوران‌های جاده چالوس استفاده کنید. توجه داشته باشید که مسیر ورودی آبشار ابتدای ارنگه و پیش از رسیدن به خانه‌های روستا در سمت چپ‌تان قرار دارد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری طبیعی “دیدنی‌های تهران؛ دشت هویج” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…