شستن صحیح آرایش صورت

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پاک نکردن آرایش به مرور زمان سبب بسته شدن منافذ پوست و چروکیده و پیر شدن آن می‌شود. بنابراین شستن آرایش صورت اهمیت فراوانی دارد و باعث زیبایی و جوانی پوست صورت می‌شود.
شستن آرایش صورت

شاید شستن آرایش صورت کار به ظاهر ساده‌ای باشد، ولی اگر این کار را درست انجام ندهید و فقط به شستن صورت با آب اکتفا کنید، پوست کم‌کم پیر و چروک شده و طراوت خود را از دست می‌دهد. با مد و زیبایی مجله دلتا همراه باشید تا با روش صحیح شستن پوست صورت بعد از آرایش برای حفظ سلامت و جوانی پوست، آشنا شوید.

شستن آرایش

پاک کردن آرایش

ابتدا آرایش خود را با پاک کننده یا شیر پاک ‌کن یا آب ولرم پاک کنید. مراقب باشید از آب خیلی گرم استفاده نکنید تا پوست خشک نشود.

بهتر است با استفاده از آب ولرم و پاک کننده کرمی که دارای خاصیت مرطوب کنندگی است، صورت خود را بشویید. اما اگر زیاد آرایش می‌کنید به جای این پاک کننده‌ها، از پاک کننده‌های ژلی یا شیر پاک کن استفاده کنید.

پس از شست‌وشو صورت خود را با ضربات ملایم حوله روی پوست خشک کنید. هرگز حوله را روی پوست نکشید، چون این کار پوست را چروک می‌کند.

در صورت استفاده از پاک کننده خیلی قوی برای صورت، پوست خشک، تحریک یا حساس می‌شود. در فصول مختلف باید نوع پاک کننده متفاوت باشد. از پاک کننده‌های ملایم و سبک در ماه‌هایی که آب و هوا معتدل و آلودگی هوا کمتر است و در زمستان از پاک کننده‌هایی با پایه روغنی استفاده کنید.

برای استفاده از پاک کننده یا شیر پاک کن، یک گلوله پنبه بردارید و مقداری تونر روی آن بریزید؛ سپس آن را روی نقاط چرب صورت بزنید تا چربی پوست از بین برود.

سرم پوست

سرم‌های پوست که به شکل اسپری است و انواع متفاوتی دارد، برای پوست مناسب است. سرم‌های ضد چروک، مرطوب کننده، ضد قرمزی پوست و… از انواع این سرم‌ها است. یک یا دو بار اسپری کردن این سرم‌ها روی پوست کافی است و پوست را شاداب و باطراوت می‌کند.

پاک کردن آرایش

مرطوب کننده

پس از اینکه روی پوست خود سرم اسپری کردید، نوبت زدن مرطوب کننده می‌رسد. اگر نمی‌خواهید در طول روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، حتما باید مرطوب کننده حاوی SPF و قوی باشد. در صورت استفاده از مرطوب کننده قوی، می‌توانید سرم پوست را حذف کنید.

کرم دور چشم

در آخر باید به اطراف چشم خود کرم دور چشم بمالید و این ناحیه را که پوست نازکی دارد مرطوب کنید. برای این کار به اندازه یک نخود از کرم را زیر چشم‌ها و زیر استخوان ابرو بزنید. کرم دور چشم را به صورت ضربه‌ای بزنید و روی پوست نمالید.

چند نکته مهم در شستن آرایش صورت

با لیف و صابون پوست صورت را نشویید، چون آن را خشک می‌کند.

از مصرف شوینده‌های دارای مواد شیمیایی و الکل خودداری کنید.

مواد شوینده صورت را به اندازه استفاده کنید.

هر هفته یا هر دو هفته یک بار، لایه‌برداری سطحی برای پوست خود انجام دهید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۵ خرداد ۱۳۹۹ در ۱۱:۳۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۴ خرداد ۱۳۹۹ در ۳:۴۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…