پادری، زیبای فراموش‌شده

۰
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پادری یک قالیچه کوچک است که از جنس مختلف تهیه می‌شود. انواع پادری موجود در بازار، هر یک کاربردی ویژه دارند و برای بخش‌های مختلف خانه در نظر گرفته شده‌اند.
انواع پادری

پادری‌ها نقش کاربردی و به‌سزایی در دکوراسیون منزل دارند و برای زیباسازی جلوی در منزل استفاده می‌شوند؛ در این مطلب از مجله دلتا انواع پادری و کاربرد آن‌ها را در دکوراسیون، شرح می‌دهیم.

شاید ندانید که یک پادری ساده یا یک قالیچه کوچک چه تاثیری در دکوراسیون داخلی خانه دارد. پادری در هر بخش منزل کاربرد خاصی دارد ودر انواع و شکل‌های متفاوت در بازار موجود است.

وجود پادری در هر جایی از اتاق و جلوی در منزل، نمای خاصی را ایجاد می‌کند.

انواع پادری در منزل

کاربرد پادری در منزل

معمولاً به دلیل اینکه آلودگی از محیط بیرون به داخل منزل سرایت نکند، از پادری استفاده می‌کنند. همچنین در قسمت‌هایی از منزل که افراد از فضای مرطوب وارد فضای خشک می‌شوند به دلیل جلوگیری از رطوبت از پادری کمک می‌گیرند. نتیجه اینکه می‌توان گفت پادری از جمله عناصر کاربردی و مهم در منزل است.

پادری در اتاق‌خواب

پادری در اتاق‌خواب

انواع پادری در اتاق‌خواب به چند منظور تهیه می‌شوند. اولین دلیل استفاده از پادری، وجود تراس در اتاق‌خواب است. اگر اتاق‌خواب شما به تراس راه داشته باشد، قطعاً برای جلوگیری از وارد شدن آلودگی به خانه، یک پادری جلوی در تراس قرار می‌دهید.

دومین کاربرد پادری، قرار دادن آن در کنار تختخواب است.

سومین مورد استفاده از آن در اتاق‌خواب، حضور پادری به عنوان عنصری تزئینی است.

انواع پادری برای سرویس بهداشتی

در قسمت سرویس‌های بهداشتی، معمولاً از دو پادری استفاده می‌شود؛ یک پادری در داخل سرویس‌ها و دیگری در قسمت بیرونی. پادری داخلی معمولاً از جنس پلاستیک است؛ به دلیل وجود رطوبت زیاد در سرویس‌ بهداشتی، پادری باید از جنسی که در مقابل آب و رطوبت مقاوم است، انتخاب شود.

پادری که در قسمت بیرونی سرویس‌ها به کار برده می‌شود، باید از جنسی باشد که قدرت جذب آب بالایی داشته باشد.

پادری جلوی در ورودی

پادری خوش‌آمدگویی منزل

در قسمت ورودی خانه، پادری معمولاً برای دو کاربرد مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اول اینکه موقع خارج کردن کفش از پا بتوانیم پای خود را روی چیزی غیر از زمین قرار دهیم و دوم اینکه، پادری در این قسمت از منزل برای پاک کردن کف کفش قرار می‌گیرد. در هر دو حالت بهتر است در انتخاب رنگ پادری در قسمت ورودی دقت کنید.

رنگ‌های چرک‌تاب، مناسب‌ترین گزینه در انتخاب رنگ پادری هستند؛ رنگ‌هایی مانند فیلی، نخودی یا قهوه‌ای از جمله رنگ‌هایی هستند که کمتر کثیفی را نشان می‌دهند.

دقت داشته باشید ابعاد و اندازه پادری را طوری انتخاب کنید که متناسب با فضای اتاق‌تان باشد. همچنین مانع از باز و بسته شدن در نشود.

بهتر است پادری از اندازه در ورودی بیشتر نباشد. البته اگر فضای جلوی در خانه باز و وسیع است، پادری بزگ‌تر از در، جلوه خاصی خواهد داشت.

در مورد پادری‌های داخل منزل، باید این نکته را مد نظر قرار دهید که رنگ آن، متناسب با قالیچه یا فرشی که در آن بخش از خانه پهن کرده‌اید، باشد.

برای بخش بیرونی خانه، تناسب رنگ اهمیت کمتری دارد و می‌توانید آزادانه از هر رنگی که مایل هستید، استفاده کنید.

در نهایت بهتر است در نظر داشته باشید، پادری علاوه‌بر آن‌که بسیار کاربردی است، به‌تنهایی می‌تواند تبدیل به یک اِلِمان زیبا در خانه و خارج از آن باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…