پرداخت تسهیلات مسکن به خانه های زیر۱۰۰ متر

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

تسهیلات مسکن ، ازاین پس به واحد های مسکونی کمتر از۱۰۰ مترپرداخت می شود. مدیرعامل بانک مسکن با اعلام این خیر با اشاره به شرایط تازه پرداخت تسهیلات مسکن گفت: از این پس به واحدهایی با مساحت کمتر از۱۰۰ متر به شرط رعایت الگوی مصرف وصرفا”به مناطقی که تقاضا وجود دارد تسهیلات پرداخت می شود.

بیشتر بخوانید:

تسهیلات مسکن باید تمام دهک ها را شامل شود

به گزارش مجله دلتا به نقل از اقتصادآنلاین ، ابوالقاسم رحیمی انارکی گفت: بنا بر اعلام مرکز آمار، متاسفانه طلاق ،باعث افزایش تعداد خانوارها شده و اغلب متقاضیان این بخش خواستار واحدهای کمتر از۵۰ مترهستند .

تسهیلات مسکن

وی افزود: بانک مسکن امسال ،سیاست اصلی خود را براین محور متمرکز کرده است ووقتی سازندگان به این موضوع بی توجهند سعی می کنیم با سیاست هوشمند پرداخت تسهیلات ساخت مسکن ،به انبوه سازبگوییم که باید مساحت واحدهای مسکونی تازه  را کاهش دهند .

به گفته او در سه ماهه اول امسال ۹۵ هزارتسهیلات مسکن  پرداخت شده که از لحاظ تعداد ۶۶ وازنظر مبلغ ۷۴ درصد افزایش نشان می دهد. درحوزه ساخت نیز تسهیلات پرداخت شده درمدت یاد شده در مقایسه با همین زمان درسال گذشته ۵۰ درصد و تسهیلات جعاله نیز ۱۰۵ درصد افزایش داشته است.

مدیر عامل بانک مسکن با اشاره به تاثیر مثبت راه اندازی صندوق پس انداز مسکن یکم بر رونق معاملات و تقویت توان خرید خانه اولی ها گفت: تسهیلات این صندوق که خانه اولی ها و زوج های جوان ازآن استقبال کرده اند در تهران ۵۰ درصد و در شهرستان ها تا ۹۰ درصد به هزینه صاحب خانه شدن کمک می کند .

وی تصریح کرد: هم اکنون متناسب با ورود خانه اولی ها به بازار معاملات خرید خانه ،عرضه واحدهای کم متراژ مناسب این گروه وجود ندارد.

به گفته رحیمی انارکی ،از امسال سقف تسهیلات سازندگان سنتی کاهش و سقف تسهیلات سازندگان صنعتی و فناوری های نوین افزایش داده شده است ؛ ضمن آنکه نرخ سود تسهیلات ساخت مسکن برای سازندگان استفاده کننده از فناوری های نوین با یک درصد تخفیف از ۱۸ به ۱۷ درصد کاهش یافته و زمان بازپرداخت برای این سازندگان نیزافزایش می یابد؛ بنابراین سازندگانی که الگوی مصرف را رعایت نکنند نمی توانند ازتسهیلات مسکن بانک مسکن به طور موثر استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…