جوانسازی پوست با میکرودرم

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
میکرودرم روشی غیر جراحی و درمانی کم‌تهاجمی است که برای جوانسازی بافت و رنگ پوست به کار می‌رود و شیوه‌ای بی‌خطر برای انواع پوست است.
میکرودرم

میکرودرم می‌تواند لکه‌های ناشی از نور خورشید، چروک‌ها و خطوط ریز، لکه‌های پیری، جای آکنه، ملاسما (لکه‌های کوچک و تیره روی صورت)، منافذ بزرگ پوست و جوش‌های سرسیاه، ترک‌های پوستی و سایر عوارض مرتبط با پوست را درمان و در نتیجه باعث ترمیم و طراوت آن ‌شود. این روش در مطب یا کلینیک انجام می‌شود و نیازی به بیهوشی یا بی‌حسی ندارد. برای آشنایی با میکرودرم و کاربرد آن در جوانسازی پوست، با مد و زیبایی مجله دلتا همراه شوید.

عملکرد میکرودرم چگونه است؟

در این روش سه نوع لایه‌برداری سطحی، متوسط و عمیق انجام می‌شود. در لایه‌برداری سطحی، فقط کمی از لایه سطحی پوست برداشته و پوست نهایتا تا پنج روز قرمز است. از لایه‌برداری سطحی برای شفاف شدن پوست استفاده می‌شود.

لایه‌برداری متوسط برای درمان جوش‌های سرسیاه و سرسفید، لک صورت و هموار شدن پوست‌ است و پس از یک هفته قرمزی صورت از بین می‌رود.

در لایه‌برداری عمیق، قسمتی از لایه میانی پوست هم علاوه بر لایه سطحی برداشته می‌شود. این سطح از لایه‌برداری نیاز به مهارت بالایی دارد و کاربرد آن در رفع ناهمواری‌های زیاد پوست و فرورفتگی‌ زخم‌های عمیق پوستی است.

عوارض جانبی میکرودرم

عوارض جانبی میکرودرم

عوارض جانبی معمول، حساس شدن خفیف پوست، تورم و قرمزی است. این عوارض معمولا در عرض چند ساعت برطرف می‌شوند. پزشک احتمالا به شما توصیه می‌کند بعد از این عمل از مرطوب کننده استفاده کنید تا خشکی پوست‌ کم شود. برخی افراد هم دچار کمی کبودی می‌شوند که علت آن مکشی است که حین درمان روی پوست انجام و خیلی زود برطرف می‌شود.

میکرودرم برای چه افرادی مناسب نیست؟

  • افرادی که طی دو ماه اخیر جراحی در ناحیه صورت انجام داده‌اند.
  • افرادی که دارای زخم‌های عمیق، کلوئید‌های فعال، اختلال در سیستم ایمنی یا دیابت هستند.
  • خانم‌های باردار و شیرده
  • افرادی که در حال انجام رادیوتراپی گردن هستند.
  • افرادی که طی یک سال گذشته اکوتان مصرف کرده‌اند یا پسوریازیس دارند.

میکرودرم برای چه افرادی مناسب است؟

افراد بزرگسالی که از وضعیت سلامت عمومی برخوردارند و بیماری‌های پوستی نسبتا جزئی دارند. میکرودرم روشی بسیار کم‌تهاجمی است که افتادگی پوست و چین و چروک‌های عمیق را نمی‌تواند درمان کند؛ بنابراین برای رفع این مشکلات پوستی باید از روش‌های دیگری مانند لیفت و لیزر استفاده شود. میکرودرم روشی مناسب برای افرادی است که خطوط و چروک ریز، آفتاب سوختگی، یکدست نبودن رنگدانه‌ها، لکه‌های پیری، مشکل در بافت پوست و زخم‌های جزئی دارند.

جوانسازی با میکرودرم

چرا به میکرودرم «لیفت صورت در تایم ناهار» می‌گویند؟

میکرودرم به بیهوشی نیازی ندارد و پوست تنها تا دو سه ساعت ملتهب و قرمز به نظر می‌رسد؛ بنابراین عبارت «لیفت صورت در تایم ناهار» اسمی است که به دلیل راحت و سریع بودن این شیوه روی آن گذاشته شده است. میکرودرم انتخابی عالی برای افرادی است که نمی‌توانند ساعت‌ها مرخصی بگیرند تا به درمان‌های وقت‌گیر پوست و زیبایی بپردازند.

تفاوت میکرودرم با پیلینگ 

پیلینگ و میکرودرم هر دو از روش‌های جوانسازی پوست هستند؛ با این تفاوت که در روش لایه‌برداری پوست با پیلینگ، عمل لایه‌برداری به صورت شیمیایی انجام می‌شود. اما در روش جوانسازی پوست با میکرودرم لایه‌برداری پوست به صورت مکانیکی انجام می‌شود، به گونه‌ای که با استفاده از یک دستگاه خاص، کریستال‌های اکسید آلومینیم بر روی سطح پوست پاشیده می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: روش‌های جوانسازی خانگی پوست را در “جوانسازی پوست با مواد طبیعی” مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…