آلزایمر و راه‌های پیشگیری

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بیماری آلزایمز یکی از عوارض مغزی است که فرد را در تمام امور زندگی دچار مشکل می‌کند. این بیماری از میانسالی آغاز شده و در دوران کهولت حاد می‌شود.
جلوگیری از آلزایمر

روند شروع بیماری زوال عقل مزمن وابسته به نورون‌های مغز نسبتاً آرام بوده و به ندرت روند تند آن دیده می‌شود. ازآنجاکه این بیماری درمان ندارد، جلوگیری از آلزایمر تنها گزینه‌ای است که می‌تواند فرد را از این بیماری در امان دارد.

دلیل اصلی ابتلا به بیماری آلزایمر نامشخص است. البته این را هم باید بگوییم که با بررسی ۷۰ نوع موجود، مشخص شد که ریشه‌های مرتبط به ژنتیک در این بیماری وجود ندارد. عوامل خطرناک دیگری هم وجود دارد که به این وضعیت دامن می‌زند، عواملی مانند ضربه وارد شدن به سر فرد، استرس، اضطراب و فشار خون.

در این مطلب از مجله دلتا  به ۱۰ خوراکی اشاره می‌کنیم که با مصرف آن، خطر ابتلا به بیماری آلزایمر کم می‌شود.

 بلوبری

میوه بلوبری از آنتی‌اکسیدان‌های فعال تشکیل شده است که این مواد از مغز انسان در برابر اشعه‌های آزاد محافظت می‌کند. علاوه‌بر این، میوه بلوبری با دارا بودن برخی مواد از بدن در برابر ترکیبات آهنی که منجر به بیماری‌های فرساینده مانند آلزایمر، پارکینسون، و سفت‌شدگی بافت‌ها می‌شود، محافظت می‌کند.

همچنین بلوبری موادی دارد که از سیستم مغزی و نورون‌ها محافظت می‌کنند.

گل کلم

گل کلم و دیگر کلم‌ها

گل کلم و سایر کلم‌ها به افزایش هوشیاری کمک کرده، مانع کاهش شناختی می‌شود و به جلوگیری از آلزایمر کمک بسیاری می‌کنند. گل کلم، یک منبع غنی از ویتامین b12 است که وجود آن برای سلامت شناختی مهم است.

باید به وجود ویتامین k در گل کلم و سایر سبزیجات برگ‌دار هم اشاره کنیم که بر بهبود سلامت ذهنی افراد نقش دارد.

چای سبز

وجود مقدار فراوان آنتی‌اکسیدان در چای سبز از رگ‌های خونی موجود در مغز محافظت کرده و باعث کارکرد صحیح آن‌ها می‌شود. با مصرف چای سبز، جلوی رشد عوامل بیماری‌زا در مغز گرفته می‌شود؛ این اتفاق یعنی جلوگیری از آلزایمر و پارکینسون.

اگر می‌خواهید سلامت حافظه طولانی مدت خود را تضمین کنید، روزانه ۲ تا ۳ فنجان چای سبز بنوشید.

دارچین

دارچین

دارچین ادویه‌ای محبوب در میان مردم است که از ایجاد بیماری‌های مغزی جلوگیری کرده و جلوی التهاب مغز را می‌گیرد.

حتی با بوییدن رایحه دارچین به عوامل موثر در جلوگیری از ‌آلزایمر کمک کرده‌اید. با این رایحه پروسه شناخت بهتر انجام شده و تمامی وظایف مغز در ارتباط با حواس، حافظه شناختی تصویری، حافظه کاری و سرعت موتپر تصویری فرد تقویت می‌شود.

ماهی سالمون

در ماهی سالمون نوعی روغن اسیدی امگا ۳ وجود دارد که در جلوگیری از آلزایمر و دیگر بیماری‌های افزایش سن، نقش اساسی دارد. اگر واقعاً می‌خواهید جلوی ابتلا به بیماری آلزایمر را بگیرید، هفته‌ای یک‌بار ماهی میل کنید.

زنجبیل

زنجبیل

گفته می‌شود که بیماری‌های مغزی علت اصلی بیماری‌هایی مانند آلزایمر است. وجود آنتی‌اکسیدان در زنجبیل، موجب می‌شود که بر سلامت مغز تاثیر مثبت داشته باشد که احتمال وجود ضایعه‌های مغزی را کم کرده و باعث بیشتر شدن خون‌رسانی به مغز می‌شود. از این‌رو به کم کردن سرعت ‌آلزایمر یا به طور کلی، جلوگیری از آن کمک می‌کند.

روغن زیتون

در غذای روزانه خود از روغن زیتون استفاده کنید. می‌توانید به عنوان ماده اصلی یا پاشیدن روی غذاهای دیگر مصرف کنید تا مغز و حافظه تان را به شدت تقویت کنید.

مصرف روغن زیتون به جلوگیری از ابتلا به بیماری آلزایمر و سایر بیماری‌های مربوط به عصب کمک می‌کند.

جلوگیری از آلزایمر

روغن نارگیل

درست مانند روغن زیتون، روغن نارگیل هم در کاهش ابتلا به بیماری آلزایمر و بیماری‌های مربوط به افزایش سن تاثیر زیادی دارد. وجود تری‌گلیسیریدهای زنجیره‌ای در روغن نارگیل به بالا بردن سطح شناختی کمک می‌کند.

مصرف روزانه یک قاشق روغن نارگیل به همه افراد در هر سنی کمک می‌کند تا قدرت شناختی‌شان افزایش یابد.

کلم بروکلی

این گیاه، منبع غنی از فولات و ویتامین C است که هر دو روی فعالیت درست مغز نقشی حیاتی دارند. علاوه‌بر موارد ذکر شده، ویتامین‌های B متعددی در این گیاه وجود دارد که نقش حیاتی در ارتقای بنیه ذهنی و حافظه‌ای در فرد ایفا می‌کند.

این را هم باید بگوییم که کلم بروکلی می‌تواند، تاثیرات حاصل از استرس و اضطراب را کاهش دهد.

گردو عامل موثر در جلوگیری از آلزایمر

از آنجاکه خواص آنتی‌اکسیدان و ضد بیماری در این ماده وجود دارد، از مغز در برابر بتا امیلوئیدها محافظت می‌کند. اغلب اوقات این نوع پروتئین در مغز افراد آلزایمری مشاهده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…