دانلود اپلیکیشن مجله دلتا

ناتوانی دهک‌های بالا از خرید مسکن

۰
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
افت شدید تقاضای مصرفی در بازار مسکن موجب شده تا حتی جهش سرمایه به این بازار، کمکی به رونق آن نکند.
افزایش قیمت مسکن در سال جدید

یک کارشناس بازار مسکن معتقد است افزایش قیمت مسکن در سال جدید تاثیری در تقاضای واقعی ندارد؛ چرا که تقاضای مصرفی بیش از دو سال است که به دلیل ناتوانی از خرید به حاشیه رانده شده و حتی دهک های ۷ و ۸ هم قدرت خرید خود را از دست داده‌اند.

به گزارش مجله دلتا سلمان خادم المله اظهار با اشاره به کاهش قدرت خرید و افت تقاضای مصرفی اظهار داشت: اگر بازار بورس جذابیت خود را از دست بدهد احتمال اینکه بخش قابل توجهی از منابع آن به سمت بازار مسکن هدایت شود وجود دارد. در چنین شرایطی با افزایش قیمت مسکن در سال جدید مواجه خواهیم شد که میزان رشد آن به حجم نقدینگی وارد شده به بازار مسکن بستگی دارد.

خادم المله با بیان اینکه بازار مسکن همواره تابع اتفاق‌های بازارهای رقیب بوده است گفت: حتی اگر نقدینگی از بازارهای بورس، طلا یا ارز وارد مسکن شود این بخش رونق نمی گیرد؛ چراکه در حالت کلی به دلیل توان پایین تقاضای مصرفی، بازار مسکن دچار رکود است.

 قیمت مسکن در شهرستان‌ها

این کارشناس بازار مسکن بیان کرد: قیمت مسکن در شهرستان‌ها طی چهار پنج ماه گذشته رشد قابل توجهی داشته است. با وجود اینکه عمده خرید و فروش‌ها در تهران از نوع سرمایه‌گذاری است، در شهرستان‌ها سهم معاملات مصرفی بیش از سهم معاملات مصرفی در تهران است. با این حال توان تقاضای واقعی در شهرستان‌ها نیز به شدت افت کرده است.

وی همچنین درباره پیش‌بینی از وضعیت بازار اجاره گفت: بازار اجاره متناسب با تغییر قیمت مسکن خود را به روز می‌کند؛ بنابراین انتظار افزایش نرخ اجاره دور از ذهن نیست که در نهایت منجر به کوچ مستاجران به مناطق ارزان‌قیمت‌تر خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه : برای آگاهی از آخرین گزارش‌های ملکی “خطری جدی در کمین بازار مسکن” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…

پیشنهاد سردبیر

تبلیغات

جدیدترین مطالب

مشاهده موارد بیشتر

کاربر گرامی

مطالب این سایت دیگر بروز رسانی نمی شود برای مشاهده مطالب جدید به لینک زیر مراجعه کنید

مشاهده سایت جدید مجله دلتا

This will close in 20 seconds