سورتمه دربند،هیجان بر فرازتهران

۰
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه

سورتمه دربند،نخستین سورتمه ای بود که در پایتخت با نام سورتمه تهران به راه افتاد وامروزه به نام مجتمع تفریحی سورتمه دربند شناخته می شود ومردم محله به آن سورتمه گلابدره می‌گویند. این سورتمه در دامنه کوه‌‌های شمیران واقع شده است .

سورتمه تهران

 سورتمه دربند در پارک گلابدره درست در شمال تهران قرار گرفته که پس از جمشیدیه مرتفع ترین پارک پایتخت است. همین موقعیت آن را به یک مقصد جذاب گردشگری تبدیل کرده است که به آسانی و بدون کوهنوردی طولانی بتوانید منظر زیبای تهران را از بالا تماشا کنید . سورتمه دربند با استانداردهای ایمنی روز دنیا در سال ۹۲به دست کارشناسان ایرانی ساخته شده است. با سوار شدن روی واگن‌های زرد رنگ آن مسافت ۸۵۰ متری را با سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت و با هیجان طی خواهید کرد.

4 32 سورتمه دربند،هیجان بر فرازتهران

درمجموعه تفریحی سورتمه دربند ، سافاری پارک وحشت، سینما پرواز و ماشین برقی کوبنده با انواع گوناگون از لوازم و امکانات ورزشی و تفریحی فراهم شده است تا دقایق پرهیجان و لذت بخشی برای گردشگران ایجاد کنند.

در پارک گلابدره تفریحاتی متنوع و معمول در پارک‌ها مانند پیست دوچرخه سواری، آبشار، آلاچیق ، برکه و آبنما تا محوطه تمرین سنگ‌ نوردی و زمین مخصوص ورزش و زمین‌های بازی فراهم شده است .

سورتمه دربند درهر ساعت ظرفیت جابه‌جایی ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر را دارد. واگن‌های سورتمه جای نشستن دو نفر را دارند؛ اما فقط کودکان خردسال زیر ۸ سال می‌توانند دونفره همراه بزرگترها سوار شوند که این سواری برای کودکان رایگان است و نیاز به بلیط جداگانه ندارد. بزرگسالان همگی تک نفره سوار می‌شوند. پس از طی مسیر سواری در زمانی که مثل برق و باد می‌گذرد، واگن‌ها به آرامی به جایگاه اول خود باز می‌گردند.

3 39 سورتمه دربند،هیجان بر فرازتهران

جالب است بدانید سورتمه تهران به استثنای کولاک و یخبندان شدید، در روزهای برفی و بارانی نیز باز است وازاستاندارد مناسب برای حرکت در پدیده شبنم‌ زدگی بهره مند است . البته در مواقع بارندگی واگن‌ها با دوبرابر فاصله نسبت به یکدیگر حرکت می‌کنند. بنابراین کم و بیش در هر آب و هوایی به شرط داشتن لباس مناسب می‌توانید سورتمه سواری کنید.

سافاری پارک وحشت

درسافاری پارک سورتمه از تازه ترین آیتم‌های ترس‌آفرین ساخت آمریکا استفاده شده است تا هیجان شما به نهایت برسد.

 پارک وحشت سورتمه دربند،هیجان بر فرازتهران سینما پرواز

سینما پروازنخستین سینما پرواز ایران و تجربه ای متفاوت از سینماهای چندبعدی است چون در این تفریح شما کاملا معلق هستید. کابین‌های ۴ نفره در ارتفاع ۲ متری از سطح زمین آویزان می‌شوند و در این حال با استفاده از عینک سه بعدی و افکت‌های طبیعی کم‌نظیر مانند طوفان و باران و مه و رعد و برق غافلگیر می‌شوید.

سینما سورتمه دربند،هیجان بر فرازتهران

 پیک ‌نیک و گردش در پارک گلابدره

بوستان ۲۲ هکتاری گلابدره در دامنه شیبدار کوه‌های دربند رو به چشم انداز زیبای تهران و در دو سوی رودخانه گلابدره ساخته شده‌ است. طراحی ویژه این پارک مطابق با ویژگی‌های بومی و کاملا طبیعی است. از جمله در انتخاب پوشش گیاهی پارک نیز از گونه‌های خودروی دامنه های گلابدره مانند درختان ارغوان استفاده شده و جوی‌های سنگی، آب‌‎نماها و برکه‌های پارک به شکلی هوشمندانه در امتداد مسیر طبیعی آب‌های روان کوه قرار گرفته است و به زیبایی آنها را تا کف دره و رودخانه هدایت می‌کنند. از ویژگی‌های دیگراین پارک استفاده از انرژی خورشیدی برای تامین روشنایی سراسر پارک است.

پارک گلابدره سورتمه دربند،هیجان بر فرازتهران

بوستان گلابدره یک رستوران معلق بر جرثقیل با ظرفیت ۲۰ نفر هم دارد که در ارتفاع ۳۵ متری از سطح زمین به مشتریان در نوبت‌های صبحانه، ناهار، عصرانه و شام خدمات می‌دهد.

7 17 سورتمه دربند،هیجان بر فرازتهران

کوهنوردی در گلابدره

در بوستان گلابدره یک جاده تندرستی ۶ کیلومتری، برای گردشگران ایجاد شده است وتجربه یک کوهنوردی سبک را  فراهم می‌کند.

سورتمه به دربند نزدیک است

 سورتمه به دره و کوه دربند بسیار نزدیک است و با طی مسافتی کوتاه دره باصفای دربند به تفریحات مناسب  و متنوع دسترسی خواهید داشت .سوارشدن بر تله ‌سیژ و خوردن خوراکی در رستوران‌ها بخشی ازگردشگری دردربند است

پارکینگ ،سرویس بهداشتی ،آلاچیق و باربکیو،محوطه بازی کودک،ابزارهای ورزش بزرگسالان وبوفه و فروشگاهز دیگر امکانات رفاهی پارک گلابدره است .

سورتمه دربند بیشتر روزهای سال و تا پاسی از شب برای علاقه‌ مندان باز است.

8 16 سورتمه دربند،هیجان بر فرازتهران

برای دسترسی به مجتمع تفریحی سورتمه دربند باید به خیابان دربند بروید و پس از عبور از خیابان های گلابدره، الفت، پندار، وشکیبایی به سورتمه دربند می رسید.

مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…