یک اسباب کشی موفق چه ویژگی هایی دارد؟

۰
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه

اسباب کشی یکی از اتفاقات معمول و رایجی است که تقریبا برای یک بار هم که شده در طول زندگی هر فردی رخ می دهد و در کنار خود مشکلات بسیاری را مانند خسارتهای مالی، خستگی و… را در پی دارد.

اما مثل هر مشکلی که راه حلی دارد، اسباب کشی را هم می توان با بکار بردن ترفندهای مهمی راحت تر کرد تا با خسارت و خستگی کمتری انجام شود.

به گزارش مجله دلتا به نقل از شهرآرا آنلاین، برای حل مسائل و مشکلات اسباب کشی باید اصولی را رعایت کرد که در این گزارش به برخی از آنها اشاره می کنیم.

یک خانه خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟
قانون اول در اجاره یک خانه، این است که همسایگان خوبی داشته باشید. توجه به این موضوع به‌اندازه داشتن یک همسفر خوب، ضروری است. در‌ضمن بهتر است هنگام بازدید شما، خانه حتما خالی باشد؛ چراکه علاوه‌بر اطمینان از تعیین زمان اسباب‌کشی خود، از تمام اشکالات خانه هم آگاه می‌شوید. در ادامه، چند نکته کلیدی را که می‌تواند شما را در انتخاب یک خانه مناسب کمک کند، با هم مرور می‌کنیم.
–  از همسایه‌ها درباره صاحب‌خانه‌تان و اخلاق وی و همچنین ایمنی ساختمان خانه بپرسید. وجود سیستم اطفای حریق، شرایط آسانسور، پله اضطراری و استحکام ساختمان آن خیلی مهم است.
–  خانه‌ای را انتخاب کنید که کنتورهای مجزای آب، برق و گاز داشته باشد. همچنین اگر سیستم حرارتی و برودتی خانه مدنظرتان اختصاصی باشد، بهتر است؛ چون می‌توانید مدیریت آن را خودتان به عهده بگیرید. درضمن، خانه‌های نورگیر را انتخاب کنید تا هم روحیه خوبی داشته و هم به اقتصاد خانواده کمک کرده باشید.

اسباب کشی

کجا به‌دنبال خانه مناسب بگردیم؟
بیش از اینکه به‌دنبال ویژگی‌های ساختاری چهاردیواری مدنظر خودتان باشید، بهتر است که محل و منطقه مسکونی‌تان را براساس نیازها و اولویت‌هایی که دارید، مشخص کنید؛ چراکه هر منطقه از شهر مزایا و معایب خاص خود را دارد.
– بودجه: با‌توجه‌به بودجه‌ای که برای اجاره یا رهن خانه دارید، مناطق مختلف را ارزیابی کنید و از بین مناطقی که قیمتِ حدودی آن‌ها با بودجه شما تطابق بیشتری دارد، محل مدنظر خود را انتخاب کنید.
– امکانات رفاهی منطقه: پس از انتخاب منطقه مدنظر، موارد مهمی نظیر ساعات ترافیک، شلوغی و ازدحام تردد، دردسترس بودن مراکز امکانات رفاهی مانند سوپر‌مارکت، میوه‌فروشی و تره‌بار و مدرسه بچه‌ها را بررسی کنید.
– وسایل نقلیه عمومی: محله انتخابیِ خود را از لحاظ دسترسی به ایستگاه‌های وسایل نقلیه عمومی نظیر اتوبوس، مترو و تاکسی ارزیابی کنید.
– فاصله محل کار و خانه: فاصله محل کارِ خود و اعضای خانواده و مسیرها و راه‌های ممکن برای این جابه‌جایی را در اولویت‌بندی انتخاب خود قرار دهید؛ چراکه درنظرنگرفتن این موضوع در درازمدت موجب دردسر شما خواهد ‌شد.
– ازدحام در ساعات کاری: مجاورت خانه انتخابی با مدرسه یا مراکز درمانی و اداری دولتی موجب ترافیک سنگین و ازدحام جمعیت و شلوغی در ساعات کاری می‌شود.

مشاور خانه‌ را چگونه انتخاب کنیم؟
شما می‌توانید خانه جدید و مدنظر خود را از راه‌های زیادی پیدا کنید؛ به‌طورمثال می‌توان به فضاهای مجازی مراجعه و سایت‌های مربوط ‌به مشاوره املاک را انتخاب کرد. با این کار خیلی سریع می‌توان چند گزینه مناسب برای اجاره خانه یافت ولی کیفیت و کمیت آن تا‌زمانی‌که خانه را نبینید، چندان مشخص نیست. راه دیگر این است که برای رهن یا اجاره ملک، به‌سراغ مشاوران املاک حرفه‌ای و کهنه‌کار هر محل بروید. برای این‌ کار هم باید همان دقتی را که در انتخاب خانه دارید، به‌ خرج دهید تا راحت‌تر و امن‌تر به مقصد برسید.

ترفند های اسباب کشی

چه آسیب‌هایی انتظارمان را می‌کشد؟
اسباب‌کشی هم مانند هر کار دیگری فوت‌وفن خود را دارد و حرفه‌ای‌ِ این کار را می‌طلبد؛ پس با یک اسباب‌کشی ساده، خودتان را از پا درنیاورید و از کارگران حرفه‌ای برای این منظور استفاده کنید. نرخ هر ساعت فعالیت کارگر هشت‌هزار تومان است که شرکت‌های باربری همراه با وسیله نقلیه دراختیار شما قرار می‌دهند. بهتر است برای جابه‌جایی وسایلتان هم از خاورهای اتاق‌دار معمولی استفاده کنید که نرخ مصوب برای آن‌ها در دو ساعت اول ۴١۵٠٠‌تومان و بعد از آن ساعتی ٢۴۵٠٠‌تومان است.
فقط بدانید که اگر قرار باشد خودتان یک‌تنه تمام کارها را انجام بدهید فشار کار افزون‌بر خستگی شدید باعث آسیب‌های جسمی مانند کمردرد، گرفتگی عضلانی، رگ‌به‌گ شدن و شکستگی و دررفتگی ناشی از افتادن در شما خواهد شد. بنابراین توصیه اکید می‌کنیم:
– حتما در طول روز استراحت‌های کوتاه‌مدت برای رفع خستگی داشته باشید.
– تماس زیاد با گردو‌غبار و شست‌وشوهای مکرر باعث صدمه به پوست دستانتان می‌شود؛ پس از دستکش مناسب در طول کار استفاده کنید. مراقب بخارات سمی ناشی از شوینده‌ها و پاک‌کننده‌ها نیز باشید.
– از بلندکردن ناگهانی وسایل سنگین و تیز و برنده خودداری کنید. بهتر است برای این‌کار از دیگران نیز کمک بگیرید.
– برای بلندکردن اجسام سنگین، فاصله میان آن وسیله و بدن خود را کم کنید تا برای بلندکردن آن مجبور به صرف انرژی زیادی نباشید؛ یعنی ابتدا به‌طور‌کامل روی زانوهای خود خم شوید، سپس وسیله را از دو طرف آن به کمک دست‌ها بلند کنید. درضمن می‌توان برای انتقال برخی وسایل از روش هل‌دادن هم استفاده کرد تا فشار کمتری به عضلات وارد شود.

اسباب کشی

چطور لوازم را سه سوت جمع‌‌ کنیم؟
خُب، حالا می‌رسیم به بسته‌بندی لوازم و قسمت سخت کار که اگر آن را اصولی انجام دهید، کمتر در جمع‌وجور و پهن‌کردنش اذیت خواهید شد. ابتدا فهرستی از کارهایی که باید انجام دهید با حفظ ترتیب و زمان‌بندی تهیه کنید تا به‌یک‌باره فشار زیادی به شما وارد نشود. برای بسته‌بندی مقداری طناب، جعبه‌های ضخیم مقوایی در اندازه‌های مختلف، پارچه، چسب نواری محکم و پهن، منگنه، پلاستیک‌‌های حباب‌دار مخصوص بسته‌بندی شکستنی‌ها، روزنامه‌های باطله و ماژیک درشت تهیه کنید.
– قبل از بسته‌بندی، لوازم را شسته یا پاک کنید. تا حد امکان هیچ وسیله‌ای را‌ بدون جعبه یا بسته‌بندی و ایجاد پوشش با مقوا یا هر چیز دیگری مانند آن جابه‌جا نکنید؛ زیرا قرارگرفتن آن‌ها به‌ویژه لوازم بزرگ در‌کنار هم در وسیله نقلیه مخصوص اسباب‌کشی، احتمال آسیب‌رسیدن به ظاهر وسایل را افزایش می‌دهد.
– خرده‌ریزهای شکستنی را در پارچه یا روزنامه بپیچید و از ظروف پلاستیکی دردار فریزری به‌عنوان جعبه آن‌ها استفاده کنید. هنگام چیدن لوازم درون هر نوع جعبه‌ای به‌ویژه مقوایی، میزان تحمل وزن لوازم توسط جعبه و اتصالات آن را در‌نظر بگیرید و حتما روی بسته‌بندی جمله «شکستنی است، بااحتیاط حمل شود» را قید کنید.

شیوه های اسباب کشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…