مراقبت از ناخن‎‌ها

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مراقبت از ناخن کار سختی نیست و با رعایت نکات ساده‌ای می‌توان ناخن‌هایی سفید و محکم داشت.
مراقبت از ناخن
مراقبت از ناخن و زیبایی و سلامتی آن یکی از دغدغه‌های مهم خانم‌هایی است که به زیبایی و سلامت بدن خود اهمیت می‌دهند. با مد و زیبایی مجله دلتا همراه باشید تا با نکات مراقبت از ناخن در خانه آشنا شوید.

تمیز و خشک کردن ناخن‌ها

قدم نخست در سفید و محکم شدن ناخن، برطرف کردن آلودگی است. انواع آلودگی باعث آسیب رساندن به ناخن‌ها است و باید آن را برطرف کرد. ناخن‌ها را مدت طولانی در معرض آب قرار ندهید. قبل از آسیب احتمالی از دستکش‌های آشپزخانه با کیفیت مناسب استفاده کنید. مواد شوینده به خاطر دارا بودن مواد شیمیایی، ناخن‌ها را ضعیف و شکننده کرده و پوست اطراف ناخن را تخریب می‌کند.

کرم مرطوب کننده مناسب

مرطوب کننده‌ مناسب

برای مراقبت از ناخن، از یک مرطوب کننده با کیفیت بالا استفاده کنید. متخصصین زیبایی توصیه می‌کنند که ناخن‌های خود را تمیز و پوست دست‌ها و ناخن‌ها را مرطوب نگه دارید. خشکی و شکنندگی برای ناخن‌ها خطرناک است و مرطوب کردن ناخن‌ باعث می‌شود سالم بماند و در اثر خشکی از بین نرود. علاوه بر کرم مرطوب‌کننده، می‌توانید از طیف وسیعی از روغن‌های طبیعی پوست استفاده کنید که به طور خاص برای حفظ قدرت و درخشش ناخن‌ها ساخته شده‌ است.

ناخن‌ها را مرتب نگه دارید

یکی از موثرترین روش‌ها برای سفید و محکم شدن ناخن‌ها، مرتب کردن آنها به صورت منظم و هفتگی است. ناخن‌های بلند و نامنظم بیشتر در معرض شکنندگی و آسیب است و بهتر است ناخن‌ها از یک حد مشخص بلندتر نشود.

پولیش ناخن

پولیش و اسکراب ناخن

پولیش و اسکراب بیش از حد ناخن‌ها درست نیست و سبب ضعیف و شکننده شدن آنها می‌شود. اگر عادت به مانیکور و پدیکور ناخن‌ دارید، از پولیش، سوهان کشیدن و گرفتن گوشت اطراف ناخن‌ها به صورت بی‌رویه پرهیز کنید. توجه داشته باشید زمانی که لاک ناخن را پاک می‌کنید، یک لایه نازک از روی ناخن برمی‌دارید و با خشک کردن ناخن سبب شکنندگی آن می‌شوید. به ناخن‌ها استراحت بدهید و به مدت طولانی از لاک و ناخن مصنوعی استفاده نکنید.

ناخن نجوید

ناخن جویدن مخصوصا در شرایط استرس‌زا، از جمله عادت‌های ناسالم و آسیب زننده برخی افراد است. برخورد ناخن‌ها با بزاق دهان سبب پوسته و شاخی شدن ناخن‌ها می‌شود. همچنین هنگام جویدن ناخن، پوست اطراف آن هم آسیب می‌بیند و علاوه بر ظاهر ناخوشایند باعث جمع شدن میکروب و آلودگی در اطراف ناخن می‌شود.

ماساژ ناخن

پوست روی ناخن ظریف و مستعد آسیب است و نیاز به مراقبت زیادی دارد. پوست روی ناخن و اطراف آن را روزانه ماساژ دهید تا مقاومت بیشتری پیدا کند. بهترین زمان برای ماساژ، شب قبل ازخواب و بعد از انجام دادن کار‌های روزانه است. شما می‌توانید این کار را با کرم معمولی یا روغن مخصوص پوست انجام دهید. برای این کار پوست اطراف ناخن خود را به آرامی با حرکت دایره‌ای چند ثانیه ماساژ دهید.

لاک مناسب

لاک مناسب

تمام لاک‌های ناخن دارای مواد شیمیایی است. بنابراین اگر به لاک زدن علاقه دارید، بهتر است از محصولاتی مانند «کرم بوفینگ ناخن» استفاده کنید. کرم بوفینگ ناخن کرم‌های ترمیم ناخن و رنگی است که هم نقش لاک را بازی می‌کند و هم در سفید و محکم شدن ناخن‌ها موثر است.

رژیم غذایی مناسب

یک رژیم غذایی مناسب و متعادل، راه حل بسیاری از مشکلات سلامتی است. سفید و محکم شدن ناخن‌ها و تثبیت کردن ناخن‌های ضعیف و شکننده از طریق مصرف یک رژیم غذایی سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی امکان‌پذیر است.

دلیل عمده شکنندگی و ضعف ناخن‌ها فقر و کمبود کلسیم است. برای این کار محصولات لبنی، گوشت سفید ماهی و ماکیان، پروتئین، حبوبات و آجیل‌ را در برنامه غذایی روزانه و هفتگی خود جای دهید.

پیشنهاد مطالعه: اگر می‌خواهید در خانه پدیکور کنید “پدیکور کردن در خانه” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۱۱:۵۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…