زیبایی پوست با سرکه سفید

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سرکه سفید برای پوست فواید زیادی دارد و به زیبایی و شادابی آن کمک می‌کند.
سرکه سفید برای پوست

شاید شما هم کسانی را دیده باشید که برای زیبایی و جوان‌تر شدن، مستقیما از سرکه سفید روی پوست خود استفاده می کنند. آیا می‌دانید دلیل این کار چیست و سرکه سفید برای پوست چه خواصی دارد؟ با مد و زیبایی مجله دلتا همراه باشید تا با فواید سرکه سفید برای پوست و زیبایی آشنا شوید.

ضدعفونی کننده پوست

یکی از خاصیت‌های سرکه سفید، خاصیت ضدعفونی کردن آن و کشتن میکروب‌ها است. اگر جایی از بدن زخم شده یا خراش برداشته باشد، می‌توانید با گاز استریل سرکه را روی محل زخم مالیده و آن را ضدعفونی کنید.
همچنین سرکه به پوست شما کمک می‌کند تا تمیز شود و همه چرک و کثیفی‌ها از بین برود. برای این کار سرکه و آب را به یک اندازه با هم ترکیب کرده و هر شب پس از پاک کردن آرایش به صورت خود مالیده و بعد از کرم استفاده کنید.

سرکه سفید برای قارچ

از بین برنده قارچ

قارچ‌های روی پا از موارد رایجی است که بیشتر میان نوجوانان و ورزشکاران دیده می‌شود؛ سرکه سفید بهترین و موثرترین راه برای حذف آن است. خاصیت آنتی باکتریال سرکه سفید باعث می‌شود با میکروب‌های مختلف و قارچ‌ها مبارزه کند. کافی است آن را در یک تشت با آب گرم مخلوط کنید و پا را ۱۵ دقیقه در تشت بگذارید. از این روش به عنوان یک روش پیشگیرانه برای مبارزه با قارچ‌ها هم می‌توانید استفاده کنید.

تسکین دهنده پوست

سرکه سفید پوست را نرم و تازه کرده و خستگی را از آن می‌برد. همچنین می‌توان محل نیش زدن حشرات را آغشته به سرکه سفید کرد تا اثر خنک‌کنندگی آن باعث رفع خارش و سوزش شود. بعد از آفتاب سوختگی پوست هم می‌توان از سرکه استفاده کرد تا اثرات آن را از بین ببرد. برای از بین بردن دردهای عضلانی هم می‌توان سرکه سفید را با آب گرم مخلوط و به دست و پا مالید.

سرکه سفید برای مو

سرکه سفید برای زیبایی مو

سرکه سفید برای موها فوق‌العاده است و خاصیت براق‌کنندگی و ضدعفونی کنندگی برای آنها دارد و هرگونه کثیفی را پاک می‌کند. می‌توانید پس از شستن مو، آن را با سرکه سفید آب کشیده و به صورت معمولی خشک کنید. یا می‌توانید شانه خود را آغشته به سرکه کرده و با آن مو را شانه بکشید. ممکن است مو کمی بوی سرکه بگیرد، ولی بعد از چند دقیقه این بو از بین می‌رود. خوب است بدانید سرکه سفید بهترین راه برای از بین بردن شپش است. فقط توجه داشته باشید اگر از آن به سر کودکان می‌زنید، به سرعت آبکشی کنید، زیرا پوست سر آنها حساس است.

سرکه سفید برای زیبایی دندان

جالب است بدانید که سرکه سفید خاصیت سفیدکنندگی دندان را دارد. کافی است هر هفته یک بار چند قطره سرکه روی خمیر دندان بچکانید و بعد مسواک بزنید. پس از مدتی مسواک کشیدن، تغییر را روی دندان‌ها احساس می‌کنید. همچنین سرکه سفید در تازه‌تر کردن دهان و گلو هم موثر است.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با راه‌های شادابی پوست در خانه “پاکسازی پوست صورت” را مطالعه کنید.

۴ دیدگاه

  1. سام

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ در ۱۱:۱۳ ق٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  2. روزبهانی

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۷:۴۵ ب٫ظ

    مطلب عالی بود

    پاسخ

    • مریم سوری

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۷:۵۲ ب٫ظ

      ممنون از توجه شما

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۵:۳۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…