چیدمان گیاهان آپارتمانی

۳
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
گل‌ها و گیاهان باعث ایجاد طراوت و تازگی در زندگی ما می‌شوند و نگهداری از آن‌ها در منزل می‌تواند طراوت و سرزندگی را وارد محیط خانه کند.
چیدمان گیاهان آپارتمانی

اگر می‌خواهید به دکوراسیون منزل خود، رنگ و رویی تازه بدهید که فضا را شاداب و با طراوت کند، بدون شک به سراغ گیاهان آپارتمانی می‌روید. خریدن گل و گیاه همیشه لذت بخش است اما در عین حال چیدمان گیاهان آپارتمانی فوت و فن های خاص خود را می‌خواهد.

اگر گیاهان را در مکان مناسبی قرار دهید، نه تنها از طراوت و شادابی آن‌ها، بلکه از هوای تمیزی که به شما هدیه می‌دهند لذت می‌برید و زیباترین چیدمان گل و گیاه  را در خانه خواهید داشت.

هر بخشی از منزل، شرایط محیطی متفاوتی دارد. پس نمی‌توان بدون توجه به نحوه چیدمان گیاهان آپارتمانی ،انتخاب درستی انجام داد. مجله دلتا با در نظر گرفتن عوامل مختلف مثل زیبایی‌شناسی و شرایط ایده‌آل برای نگهداری هر گیاه، مناسب‌ترین‌شان را برای هر بخش از خانه،  به شما معرفی می‌کند. با ما همراه باشید.

چیدمان گیاهان آپارتمانی

چیدمان گیاهان آپارتمانی در پذیرایی

اتاق پذیرایی برای قرار دادن گیاهان زیبا در آن، یکی از بهترین مکان‌های خانه است. می‌توانید این گیاهان را در گوشه دیوار و یا فضای خالی پذیرایی روی زمین قرار دهید.

 فیلودندرون‌ها که در ایران بیشتر به نام برگ انجیری شناخته می‌شوند همیشه شیک و سبز و برای اتاق پذیرایی گزینه‌ای ایده‌آل هستند.

اما اگر می‌خواهید گیاهی را برای روی قفسه‌ها انتخاب کنید، گیاهانی مثل هدرا انگلیسی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. چون علاوه‌بر ظاهر زیبا، نگهداری آنها آسان است.

هر گیاهی را که انتخاب می‌کنید، به شرایط مورد نیاز و چگونگی نگهداری آن توجه کنید. انتخاب هوشمندانه گیاهان می‌تواند به‌طور چشمگیری دکوراسیون محیط را زیباتر کند.

چیدمان گیاهان آپارتمانی

چیدمان گیاهان آپارتمانی در اتاق غذا خوری

استفاده از گیاهان در این فضا بسیار جذاب و دل‌نشین است. مثلاً به حضور یک برگ انجیری (فیلودندرون) در نزدیکی میز ناهارخوری خود فکر کنید. زیبا نیست؟

 اگر می‌خواهید گلدانی را روی بوفه و یا میز خود قرار دهید، می‌توانید از پوتوس مرمری و یا طلایی استفاده کنید.

گیاهان این اتاق را با در نظر گرفتن میزان نور ورودی و دیگر فاکتور‌های موثر در رشد گیاه انتخاب کنید.

چیدمان گیاهان آپارتمانی در اتاق خواب

در این اتاق، از گیاهانی استفاده کنید که اگر چه خیلی زیبا نیستند اما باعث بهبود کیفیت هوا می‌شوند. این گیاهان با تصفیه هوا، باعث افزایش آرامش شما هنگام استراحت شده و خواب راحت‌‌تری برای شما فراهم می‌کنند.

پیشنهاد می‌کنیم گیاهانی را انتخاب کنید که اندازه مناسبی برای قرار دادن روی کمد و یا میزکنار تخت دارند. اگر در اتاق فضای خالی دارید، می‌توانید گیاهان بلند و زیبایی مثل اسپاتی فیلوم را روی زمین قرار دهید. حتی می‌توانید گلدان‌ها را در سبدهای زیبای بافته شده بگذارید و با آن دکور شیک اتاق‌تان را تکمیل کنید!

plants 2 scaled چیدمان گیاهان آپارتمانی

چیدمان گیاهان آپارتمانی در حمام و دستشویی

وقتی نوبت به حمام می‌رسد، اگر نور کافی و فضا دارید باید سراغ گیاهانی برویم که در رطوبت بالا و نور کم به خوبی رشد می‌کنند. گیاهان آویزی و یا رو میزی ( مثل برگ شمشیری یا سانسیوریا ) انتخاب‌های مناسبی برای این فضا محسوب می‎شوند.

البته اگر تمایل دارید از گیاهان تصفیه کننده هوا استفاده کنید، می‌توانید به اسپاتی فیلوم‌ها هم فکر کنید.

گل و گیاهان مناسب برای اتاق کار و مطالعه

تحقیقات نشان می‌دهد که وجود گیاهان در محل کار سبب افزایش خلاقیت و کاهش خستگی می‌شود. پس داشتن چند گیاه در این مکان باعث زیباتر شدن محیط می‌شود و به شما کمک می‌کند تا در میان فشار و شلوغی کارهای خود تمرکز بیشتری داشته باشید و دیرتر خسته شوید.

آشپزخانه

گل و گیاهان مناسب برای آشپزخانه

شنیده اید که آشپزخانه قلب خانه است؟ پس حتماً از قرار دادن گیاهان در آن غافل نشوید.

گیاهانی که به آبیاری زیاد و منظم نیاز دارند انتخاب‌های خوبی برای آشپزخانه اند.

اگر یک گوشه خالی دارید، می‌توانید گیاهان ساقه بلند مثل فیکوس لیراتا را روی زمین قرار دهید و فضای خالی را با برگ‌های زیبای آن پر کنید.

اما، شاید بهتر باشد به گیاهان خوراکی نیز فکر کنید. گیاهانی مثل ریحان یا گشنیز را در نظر بگیرید. می‌توانید در حالی‌که از زیبایی آن‌ها لذت می‌برید، از برگ‌های تازه‌شان نیز در آشپزی استفاده کنید.‌

از طرفی دیگر، گیاهانی مثل ساکولنت‌ها و گیاهان کوچک هم گزینه‌های خوبی هستند. چون می‌توانید آن‌ها را در سطح کنار پنجره قرار دهید و مهم‌‌تر اینکه به رسیدگی خاصی هم نیاز ندارند.

اگر قفسه‌های زیادی در آشپزخانه دارید، به گیاهان رونده مثل پوتوس‌ها فکر کنید.

۳ دیدگاه

  1. لات

    ۶ خرداد ۱۴۰۲ در ۳:۵۹ ب٫ظ

    عالی و کامل بود ممنون از شما

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۷ خرداد ۱۴۰۲ در ۱۰:۰۱ ق٫ظ

      درود بر شما دوست عزیز و سپاس از مهرتان🌹

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۶ آذر ۱۴۰۱ در ۸:۴۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…