اسکاتلند؛ سفری ماجراجویانه

۱
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
مناظر انگشت‌شماری در دنیا پیدا می‌شوند که در زیبایی و خیال‌انگیزی به‌پای جاذبه های دیدنی اسکاتلند برسند.
جاذبه‌ های گردشگری اسکاتلند

شاید در نگاه اول تصور کنید که چشم‌اندازها و جاذبه‌ های گردشگری اسکاتلند چندان جذاب نیستند، اما قلعه های بزرگ تاریخی بر فراز تپه‌ها و صخره‌ها، شکارگاه‌های دورافتاده و خلوت، خطوط ساحلی کوهستانی و پر از صخره و دریاچه ها و رودخانه‌هایی برای ماهیگیری، فقط بخشی از دیدنی‌های اسکاتلند را تشکیل می‎دهند. در مجله دلتا معرفی کوتاهی از این جاذبه‌ها خواهیم داشت. با ما همراه باشید.

جزیره اسکای

اسکاتلند جزیره اسکای

جزیره‌ اسکای (Skye) را می‌توان چکیده‌ای از تمام شگفتی‌های اعجاب‌آور اسکاتلند دانست. این جزیره مناظری تحسین‌برانگیز و حیات‌وحشی منحصربه‌فرد دارد. در حیات‌وحش اسکای، حیواناتی نظیر گوزن قرمز و عقاب طلایی یافت می‌شوند. پیرامون این جزیره رشته‌کوه‌های سنگی و ناهموار و صخره‌های تماشایی را که قد برافراشته‌اند خواهید دید.

کارن گورم

اسکاتلند کارن گوم

کارن گورم سردترین و بلندترین ناحیه‌ بریتانیا به شمار می‌رود و طبیعت بکر آن اسکی‌بازان، کوهنوردان، کوه‌پیمایان و علاقه‌مندان به تماشای چشم‌اندازهای مرتفع را مجذوب خود می‌کند. انواع حیوانات نادر مانند عقاب‌ طلایی، جغد برفی، عقاب دریایی، سنجاب‌ قرمز، گوزن قرمز و تنها گله‌ گوزن‌های شمالی منطقه در این ناحیه‌ مرکزی اسکاتلند یافت می‌شوند.

لوک لوموند

لوک لوموند

دریاچه‌ زیبای لوک لوموند از جاذبه‌ های گردشگری اسکاتلند به سبب سواحل زیبا و زمین‌های گلف در ساحل جنوب غربی خود شهرت فراوانی دارد. این دریاچه‌ بیش از ۳۰ جزیره را در خود جای داده است. جزیره‌ اینچکُناچن (Inchconnachan)، محل زندگی گروه معدودی از کانگوروها است. گفته می‌شود در برخی از جزایر هنوز بقایای خانه‌های ماقبل تاریخی به نام کرانوگ (crannog) وجود دارد که برای دور ماندن از آب دریاچه‌ لوموند روی پایه‌های چوبی ساخته می‌شدند.

لاک نس

جاذبه های گردشگری اسکاتلند لاک نس

با فرونشستن مه روی دریاچه لاک نس، دومین دریاچه‌ بزرگ اسکاتلند منظره‌ای فوق‌العاده از کوهستان‌ها و تپه‌های اطراف پدیدار می‌شود که از زیباترین چشم‌اندازهای اسکاتلند است. برای مسافرانی که از لاک نس عبور می‌کنند، قلعه‌ اورکارت (Castle Urquhart) واقع در کرانه‌ غربی دریاچه، توقف‌گاهی عالی خواهد بود.

ساحل آرگیل

جاذبه های گردشگری اسکاتلند ساحل آرگیل

ساحل آرگیل باوجود مناظر تماشایی و مسحورکننده، کم بازدیدکننده‌ترین مناطق اسکاتلند محسوب می‌شود. چشم‌اندازهای زیبای این ساحل از جنگل‌های سرسبز و باستانی، سواحل سفیدرنگ، آب‌های نیلگون گرفته تا دره‌های عمیق و تپه‌های آن هر بیننده‌ای را مجذوب خود خواهد کرد. در نوار ساحلی آرگیل، قلعه‌های شگفت‌انگیز بی‌شماری ازجمله قلعه‌ دوارت (Duart) به چشم می‌خورند. در امتداد ساحل نیز روستاهای فراوانی را خواهید یافت که متروکه‌اند.

جزیره استافا

جاذبه های گردشگری اسکاتلند جزیره استافا

غارهای عظیم جزیره استافا با ستون‌های صخره‌ای از  سنگ‌های چندضلعی بازالتی تشکیل شده‌اند. غار فینگال یکی از زیباترین غارهای آبی این جزیره است که شباهت زیادی به ساحل جاینتس کازوِی (Giant’s Causeway) در ایرلند دارد. این غار نام خود را از افسانه‌های اساطیری اسکاتلند گرفته است.

کالراس

جاذبه های گردشگری اسکاتلند کالراس

کالراس (Culross) شهری قدیمی است که شاید تابه‌حال در فیلم‌ها یا تلویزیون با آن آشنا شده باشید. در این شهر کوچک که از قرن هفدهم و هجدهم به‌جای مانده نمونه‌های بی‌نظیری از معماری محلی را می‌توانید ببینید. یکی از آثار به‌جای مانده از گذشته، قلعه‌ای زیبا است که مالک محلی به نام جرج بروس ‌(George Bruce) آن را در سال ۱۵۹۷ بنا کرد. از دهه‌ی ۱۹۳۰ میلادی تا امروز، تلاش‌های زیادی برای نگهداری از شهر کالراس انجام گرفته و در فیلم‌های زیادی از آن به‌عنوان صحنه فیلم‌برداری استفاده شده است.

بیلاک نابا

جاذبه های گردشگری اسکاتلند بیلاک نابا

بیلاک نابا یک جاذبه‌ غیرمعمول و متفاوت به شمار می‌رود که در زبان اسکاتلندی به معنی مسیر گله‌ها است. درگذشته، گله‌داران از این مسیر کوهستانی عبور می‌کردند تا دام‌های خود را به بازاری در جنوب برسانند. در طول این جاده که از میان کوه‌هایی به بلندای ۶۲۵ متر می‌گذرد، یکی از دیدنی‌ترین صخره‌های بریتانیا را خواهید دید. در بالاترین نقطه‌ جاده، دورنمایی زیبا در برابر چشمان شما نمایان می‌شود و از فراز آن می‌توانید جزیره‌ اسکای و مجمع‌الجزایر بیرونی هیبریدز را تماشا کنید.

گلاسگو

جاذبه های گردشگری اسکاتلند گلاسگو

گلاسگو (Glasgow) از جاذبه های گردشگری اسکاتلند، شهری پر جنب‌وجوش است که گردشگران کمتری از آن بازدید می‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند. این شهر مهم‌ترین سازمان‌های تجاری و فرهنگی کشور نظیر اپرای اسکاتلندی، تئاتر ملی و باله‌ اسکاتلندی را در خود جای داده است. دو مجموعه‌ مهم هنری و ادبی گلاسکو، گالری هنری و موزه‌ کلوین و کتابخانه‌ میچل (Mitchell) به روی عموم باز است.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه های گردشگری اندونزی ”اندونزی ؛ سرزمین جزیره و جنگل” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۱:۵۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…