بانکوک؛ دروازه ورود به تایلند

۱
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
تلفیق هنرمندانه جاذبه‌های مدرن با دیدنی‌های تاریخی در بانکوک موجب شده تا گردشگران بسیاری مشتاق سفر به این شهر باشند.
دیدنی های بانکوک

بانکوک پایتخت تایلند ترکیبی از جلوه های غربی، شرقی و همچنین مدرن و باستانی است. هرچند این شهر چهره امروزی به خود گرفته، اما در سفر به بانکوک شاهد رعایت آداب و رسوم‌ در زندگی روزمره مردم خواهید بود، به همین دلیل است که این شهر تاکنون توانسته گردشگران بسیاری را راضی نگه دارد. در بانکوک می‌توانید با پرداخت یک چهارم هزینه‌های سفر به اروپا سفر خاطره انگیزی را برای خودتان بسازید. با مجله دلتا و معرفی دیدنی های بانکوک همراه باشید.

کاخ بزرگ بانکوک Grand Palace

کاخ بزرگ دیدنی های بانکوک

ساختار زیبا و منحصر به فرد کاخ بزرگ و همچنین معبد بودای زمردین که در همین کاخ قرار دارد، بسیار تماشایی است. این کاخ بزرگ در سال ۱۷۸۲ ساخته شده و برای مدت‌ها محل اقامت خانواده سلطنتی بوده است و هنوز نیز برای مراسم‌های مهم از آن استفاده می‌شود.

معبد بودای پنهان Wat Pho

معبد بودای پنهان دیدنی های بانکوک

معبد وات فو از دیدنی های بانکوک در جنوب کاخ بزرگ واقع شده و بازدید از آن می‌تواند سفرتان را کامل کند. می‌توانید از یک ماساژ تایلندی در دانشکده پزشکی این معبد سنتی نیز بهره ببرید، اما قیمت‌ها به طور قابل توجهی بالاتر از سالن‌های ماساژ دیگر نقاط شهر خواهد بود. امروزه معبد وات فو به معبد بودای پنهان معروف شده است؛ چراکه یک مجسمه‌ منبت‌کاری بزرگ بودا در این معبد وجود دارد که با سنگ‌های قیمتی تزیین‌شده و دارای ۱۰۸ نشانه واقعی ایمان است.

معبد وات سوتات Wat Suthat

 معبد وات سوتات دیدنی های بانکوک

معبد وات سوتات یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین مقبره‌های بودایی بانکوک است که سه پادشاه در ساخت آن نقش داشته‌اند. این معبد در سال ۱۷۸۹ بلافاصله بعد از تاج‌گذاری رامای اول شروع شد، به دست رامای دوم ادامه یافت و به دست رامای سوم به پایان رسید. این معبد به غیر از معماری لذت‌بخش، دارای نقاشی‌های دیواری جذابی است اما محبوبیت کمتری نسبت به معبدهای دیگر دارد؛ بنابراین شما از فضای آرامش‌بخش و با جمعیت کمتر لذت خواهید برد.

تاب بزرگ بانکوک Giant Swing

تاب بزرگ دیدنی های بانکوک

در مرکز میدانی شلوغ روبروی مقبره وات سوتات یکی از جذاب‌ترین دیدنی های بانکوک قرار دارد، تابی از چوب درخت ساج با ۲۷ متر ارتفاع که به آن تاب بزرگ می‌گویند. هرسال در ماه دسامبر بعد از درو کردن برنج مراسم‌های مذهبی در این محدوده برگزار می‌شود. در گذشته تیم‌های سه نفره به نوبت سوار این تاب خطرناک شده و تاب داده می‌شدند و در ارتفاع ۲۵ متری زمین سعی می‌کردند یک کیسه پر از سکه‌های نقره را با دندانشان بگیرند ولی از آنجا که این کار باعث مرگ تعدادی از افراد شد پادشاه راما هفتم این مسابقه را ممنوع کرد.

موزه ملی بانکوک National Museum

موزه ملی بانکوک و کاخ وانک نا

علاقه‌مندان به تاریخ می‌توانند حداقل نصف روز خود را به بازدید از موزه ملی اختصاص دهند. تا اواسط ۱۹۷۰ موزه بانکوک تنها موزه‌ تایلند بود، به همین دلیل این موزه دارای کلکسیون عظیمی است. خوشبختانه در موزه، تورهایی با راهنمای انگلیسی و تایلندی زبان برگزار می‌شود و با تاریخ معاصر و جذاب تایلند آشنا می‎شوید.

بازار چاتو چاک بانکوک Chatuchak Market

بازار چاتو چاک بانکوک

این بازار یکی از بازارهای بزرگ دنیا است و انواع کالاها از جوهرات تا حیوانات خانگی و غذاهای خیابانی در آن به فروش می‌رسد. ۱۵ هزار غرفه در این بازار وجود دارد و هر چیزی که آرزو کنید در اینجا به شما داده می‌شود. بازار چاتوچاک مکانی است که می‌توانید با محلی‌ها آشنا شوید و خودتان را در روزمرگی‌های یک زندگی تایلندی غرق کنید.

بازار شناور Damnoen Saduak Floating Market

بازار شناور دیدنی های بانکوک

برای اینکه بازار گردی را بیشتر تجربه کنید به بازار شناور سری بزنید. محبوبیت این بازار که در یک کیلومتری بانکوک قرار دارد باعث شده تا بانکوک لقب ونیز شرق را به دست آورد. از آنجاکه بازار شناور بیشتر یک جاذبه توریستی است، انتظار یک روز فوق‌العاده و خرید از قایق را نداشته باشید؛ اما می‌توانید از غذاهای تازه و خوشمزه این بازار لذت ببرید.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با بازارهای معروف ”خرید و گردش در بازارهای شناور” را مطالعه کنید.

خانه جیم تامسون Jim Thompson House

خانه جیم تامسون بانکوک

این خانه قدیمی دست ساز متعلق به یک آمریکایی کارآفرین است که در سفرش به مالزی ناپدید شده و امروزه این خانه به‌عنوان یادگاری از گذشته‌ها در بانکوک باقی مانده است. جیم تامسون بعد از گذراندن یک دوره در ارتش در اواخر جنگ جهانی دوم برای همیشه در تایلند ماند؛ او فردی برجسته در صنعت ابریشم تایلند بود و جایزه ویژه “فیل سفید” -که به اتباع خارجی که در صنعت تایلند نقشی داشته‌اند- به او داده شده است. امروزه خانه تامسون به موزه‌ای درباره بینش تامسون در زندگی، کار و صنعت ابریشم تبدیل شده است.

پارک لومفینی Lumpini Park

پارک لومفینی دیدنی های بانکوک

این پارک فضایی سبز و زیبا در میان شلوغی و ترافیک بانکوک برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. شما می‌توانید وقتتان را در علفزارهای متنوع یا زیر سایه‌ ساختمان‌های چینی بگذرانید، حتی می‌توانید با قایق به دریاچه‌ بروید. پارک لومفینی یک محل عالی برای وقت گذرانی در بعدازظهر و لذت بردن از فضای آرام پارک است، فضایی که در میان آسمان خراش‌های بانکوک قرار دارد.

ترمینال بیست و یک Terminal 21

ترمینال بیست و یک دیدنی های بانکوک

شاید با شنیدن این اسم تصور کنید که اینجا یک مرکز حمل و نقل است اما در واقع ترمینال ۲۱ یک مرکز خرید و از دیدنی های جذاب بانکوک به حساب می‌آید؛ چراکه هر طبقه از این مرکز خرید مانند یکی از شهرهای معروف دنیا طراحی شده است. به طبقه «بی تی اس» که بروید شما در پاریس خواهید بود، یک طبقه به بالا بروید و از توکیو دیدن کنید، یک طبقه بالاتر باجه‌های تلفن قرمزرنگ لندن مقابل شما ایستاده‌اند. کاراییب و سن فرانسیسکو و استانبول از دیگر شهرهای این مرکز خرید است. از دیگر مراکز خرید می‌توان به siam discovery و siam paragon اشاره کرد که اجناس گران‌قیمت و کافه‌های متنوع دارند.

غذاهای خیابانی بانکوک Street Food Stalls

غذاهای خیابانی دیدنی های بانکوک

بدون چشیدن مزه گوشت کبابی و ماهی و سوپ و میوه‌های تازه، انگار این شهر را به طور کامل ندیده‌اید. در سفر به بانکوک غذاهای خوشمزه‌ای را که در دکه‌های خیابانی فروخته و یا در رستوران‌ها سرو می‌شوند از دست ندهید.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری بلگراد ”بلگراد؛ پایتخت تماشایی صربستان” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۲:۰۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…