جزایر قناری ؛ بهشت اروپا

۲
1
زمان مطالعه: 5 دقیقه
جزایر قناری در اقیانوس اطلس از ترکیب هفت جزیره تشکیل شده و با جاذبه‌های مسحور‌کننده‌اش در نزدیکی ساحل مراکش قرار دارد.
سواحل تنریفه جزایر قناری ؛ بهشت اروپا

در جزایر قناری می‌توانید:

  • در کنار سواحل استراحت کنید و آفتاب بگیرید.
  • در آب‌های اطراف جزیره، دلفین‌ها و شیطنت‌هایشان را تماشا کنید.
  • در یکی از رستوران‌های محلی، ماهی و غذاهای دریایی میل کنید.
  • در کوچه‌های سنگ‌فرش قدم بزنید.
  • بهترین پنیرهای محلی را امتحان کنید و با خودتان سوغاتی ببرید.
  • در کنار آتش‌فشان‌های فعال، عکس یادگاری بگیرید.

کوه تیده

کوه تیده جزایر قناری

کوه تِیده (Teide) با ۳۷۱۸ متر ارتفاع، سومین کوه آتش‌فشانی بلند جهان است که در جزیره‌ کوچک، اما شناخته‌شده‌ تِنِریف قرار دارد. یکی از جذابیت‌های سفر به جزایر قناری قطعا می‌تواند بازدید از دهانه‌ فراخ این کوه آتش‌فشانی باشد. در لبه‌ داخلی دهانه‌ کوه، کالدِرایی (کف دهانه) به‌قطر ۱۹ کیلومتر وجود دارد و سطحش بی‌شباهت به ظاهر ماه نیست. برای اینکه دهانه‌ آتش‌فشان «تِیده» را ببینید، می‌توانید تله‌کابینی سوار شوید که از فراز مخروط تِیده می‌گذرد.

پارک ملی تیمانفایا

پارک ملی تیمانفایا جزایر قناری

مناظر آتش‌فشانی پارک ملی «تیمانفایا» (Timanfaya) در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌اند. تا نبینید باورتان نمی‌شود که اینجا مناطق وسیعی پوشیده از گدازه‌های سفت‌شده‌ای وجود دارد که شکاف برداشته و زیر آن مواد مذاب آتش‌فشانی در حرکت است. در این منطقه رستورانی وجود دارد که مرغ گریل‌شده با حرارت همین آتش‌فشان سِرو می‌کند. سایر عجایب آتش‌فشانی این پارک عبارت‌ است از دهانه‌ فروریخته‌ای که ساحلی خلیجی ایجاد کرده است و در آنجا سنگ‌های نیمه‌قیمتی پیدا می‌شوند، غارهای دریایی‌ که به‌ خاطر مجاری آتش‌فشانی شکل گرفته‌اند و تل‌های قرمز خاکسترهای آتش‌فشانی.

سواحل گرن کاناریا

سواحل گرن کاناریا جزایر قناری

کرانه‌ جنوبی گِرَن کاناریا دارای ردیفی زیبا از سواحل شن‌ طلایی است. «ماسپالوماس» جزو محبوب‌ترین سواحل گِرَن کاناریا است و با چترهای آفتاب‌گیر رنگی، پیاده‌راه پشت آفتاب‌گیرها و صف رستوران‌ها و کافه‌ها، جلوه‌ای بسیار سرزنده دارد. یک سمت ساحل، محوطه‌ محافظت‌شده‌ای پر از تپه‌های شنی وجود دارد که ارتفاع‌ آنها به ۱۲ متر نیز می‌رسد و پیوسته بر اثر وزش باد و آب، این تپه‌ها شکل جدیدی به‌ خود می‌گیرند.
در گرن کاناریا ساعت‌ها می‌توانید در میان شن‌ها قدم بزنید و از زیبایی اعجاب‌انگیزشان سرمست شوید. اگر به دنیای زیر آب علاقه‌مندید، در این سواحل نیز آموزشگاه‌های غواصی مستقرند و می‌توانید به امکانات ورزش‌های آبی همچون قایق‌رانی بادبانی و بادموج‌سواری نیز دسترسی داشته باشید.

سواحل تنریف

سواحل تنریف جزایر قناری

سواحل افسانه‌ای تِنِریف در کرانه‌ جنوبی آفتاب‌خیز این جزیره قرار داشته و از اقامتگاه‌ها و تفریحگاه‌های متنوعی برخوردارند. در این جزیره امکان تفریحاتی نظیر گُلف، بادموج‌سواری و جت‌اسکی نیز مهیا شده است. از جمله‌ سواحل زیبای این منطقه می‌توان به «اِل مِدانو» اشاره کرد که البته برای حمام‌ آفتاب و شنا زیادی باد دارد، اما برای موج‌سواری به‌عنوان یکی از برترین سواحل دنیا شناخته می‌شود.
شاید بهترین ساحل این منطقه برای تفریحات خانوادگی، «پلایا دِ لاس تِرِسیتاس» باشد که شن‌های نرم و طلایی آن را از آفریقای شمالی وارد کرده‌اند. در این ساحل صخره‌های مرجانی مصنوعی کار گذاشته‌ شده است و چون از موج‌های سنگین سایر سواحل اینجا خبری نیست، برای شناگران و بازی بچه‌ها جای مناسب‌تری است.

پارک لورو، تنریف

پارک لورو، تنریف جزایر قناری

پارک حیات‌وحش «لورو» (Loro) از جمله محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری جزایر قناری است که محل نگهداری یکی از بزرگ‌ترین کلکسیون‌های طوطی در جهان به شمار می‌رود و دلفیناریوم بزرگی نیز دارد. در این پارک آکواریوم عظیمی نیز تعبیه شده که دارای تونل زیرآبی است و می‌توانید کوسه‌ها و سایر موجودات دریایی را شناکنان در بالای سرتان ببینید. غار خفاش، جنگل گوریل، زیست‌بوم پنگوئن‌ها و مجموعه‌ هیجان‌انگیزی از حیواناتی همچون ببر و کورکودیل، سایر دیدنی‌هایی است که در این پارک تفریحی دیده می‌شود.

سن کریستوبال

سن کریستوبال

این شهر استعماری دل‌فریب به‌خاطر جاذبه‌های فرهنگی بی‌نظیرش در فهرست میراث جهانی یونسکو به‌ثبت رسیده است. از جمله بناهای دیدنی سن کریستوبال می‌توان به کلیساهای رنسانسی و نئوکلاسیکی و عمارت‌های باشکوهی که توسط ثروتمندان قرن‌های هفدهم و هجدهم ساخته شده‌ است، اشاره کرد. نمونه‌هایی از سبک معماری مودِخار را نیز می‌توانید در کلیساهای این شهر ببینید.

پورتو دل کارمن

پورتو دل کارمن

«پورتو دِل کارمِن» (Puerto del Carmen) بزرگ‌ترین شهر گردشگری لانزاروته است که با بیش از ۶ کیلومتر ساحل شنی و آب‌های آرام احاطه شده است. این دهکده‌ ماهیگیریِ قدیمی، اکنون به یکی از مقاصد تفریحی شلوغ و سرزنده‌ی جزایر قناری تبدیل شده  و اقامتگاه‌ها و امکانات تفریحی درخور توجهی دارد. اگر در دو هفته‌ی نخست ماه آگوست از اینجا بازدید کنید، می‌توانید شاهد یک فستیوال مذهبی باشید که در ستایش حافظ مقدس دهکده برگزار می‌شود و با رژه‌ سنتی قایق‌های تزیین‌شده، همراه است.

سانتا کروز

سانتا کروز جزایر قناری

شهر ساحلی سانتا کروز، بکرترین سواحل جزایر قناری را دارد. با گردشی در خیابان‌های سنگ‌فرش این شهر می‌توانید خانه‌های تاجران ثروتمند شهر را در ایام قدیم ببینید. کلیسای قرن شانزدهمی ایگلِسیا نیز با سقف سبک مودِخار و محراب نقاشی‌شده‌اش، واقعا دیدنی است. از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌توان به تالار شهر اشاره کرد که زمانی کاخ کاردینال بود. این بنای تاریخی در سال ۱۵۶۹ ساخته شد و حکاکی‌های روی سقف و گذرگاه‌های طاقی رنسانسی‌شکلش بسیار درخور توجه‌اند.

پارک ملی گاراخونای، لا گومرا

پارک ملی گاراخونای

«لا گومِرا» (La Gomera) دومین جزیره‌ کوچک در بین جزایر اصلی جزایر قناری است و به‌ خاطر شیب تندی که از سمت اقیانوس اطلس دارد، عملا ساخت هیچ جاده‌ای در اطراف سواحلش ممکن نیست. تقریبا نیمی از سطح جزیره را بزرگ‌ترین جنگل پیشا-یخچالی پوشانده است که تحت حفاظت پارک ملی «گاراخونای» (Garajonay) قرار دارد و در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به‌ثبت رسیده است.

در این جنگل‌های سرسبز جانوران و گیاهانی زندگی می‌کنند که بومی همین جزیره‌اند. زمین خود جنگل شیب‌دارست و گذرگاه‌های خزه‌ای آن به چشم‌اندازهایی باورنکردنی و نفس‌گیر ختم می‌شوند.

پارک ملی کالدرا، لا پالما

کالدرا پارک ملی جزایر قناری

«لا پالما» سرسبزترین جزیره‌ جزایر قناری است که با نام جزیره‌ زیبا نیز شناخته می‌شود. در «لا پالما» چشم‌اندازهای طبیعی متنوعی از جنگل‌های بکر و مناظر صخره‌ای گرفته تا سواحل شن‌سیاه وجود دارند. از جمله مناطق محافظت‌شده‌ این جزیره می‌توان به پارک ملی کالدرا اشاره کرد که قله‌های آتش‌فشانی آن به ۲۴۰۰ متر می‌رسند و گدازه‌ها به‌سمت دریا جریان دارند. مناظر رود و آبشار در مناطق جنگلی این پارک چشم‌اندازی رویایی پیدا کرده‌اند. خط ساحلی پارک نیز دارای مناظر صخره‌ای است و چند خلیج کوچک بین شیب تپه‌ها جا خشک کرده‌اند.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری بلگراد ”بلگراد؛ پایتخت تماشایی صربستان” را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۱:۵۹ ب٫ظ

  2. روزبهانی

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۸:۴۸ ق٫ظ

    دیدنی وگردشگری

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…