دانلود اپلیکیشن مجله دلتا

افزایش بی‌سابقه قیمت اوراق تسهیلات مسکن

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دارندگان اوراق تسهیلات مسکن به امید گران‌تر شدن از عرضه این اوراق خودداری می‌کنند. این موضوع به افزایش قیمت اوراق دامن زده است.
آخرین قیمت اوراق تسهیلات مسکن

در حالی که تابلوی بورس تهران از ابتدای معاملات روز شنبه ۲۷ اردیبهشت قرمزپوش بود، اما تابلوی اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن در همه نمادهای زیرمجموعه «تسه» سبزپوش شده  و آخرین قیمت اوراق تسهیلات مسکن مرز۶۰ هزار تومان را رد کرد.

به گزارش مجله دلتا هم‌اکنون به دلیل استقبال خریداران از اوراق تسهیلات مسکن در بازار سرمایه، برخی از دارندگان به امید گران‌تر شدن اوراق در روزهای آینده، از عرضه آن خودداری می‌کنند که این موضوع آخرین قیمت اوراق تسهیلات مسکن را با افزایش بی‌سابقه مواجه کرده است.

در معاملات روز گذشته قیمت نمادهای تسه ۹۸۰۱، ۹۸۰۲، ۹۸۰۶ و ۹۸۰۷ (اوراق تسهیلات مسکن صادره در ماه‌های فروردین، اردیبهشت، شهریور و مهر ۹۸) بازه ۶۱ هزار تومانی را در معاملات رد کردند. همچنین بیشترین تعداد اوراق فروخته شده به سه نماد ۹۸۱۰ (اوراق تسهیلات مسکن صادره در دی ماه ۹۸)، تسه ۹۸۱۲ (اوراق تسهیلات مسکن صادره در اسفند ۹۸) و تسه ۹۹۰۱ (اوراق تسهیلات مسکن صادره در فروردین ۹۹) به ترتیب با عرضه ۲۰، ۱۵ و ۱۳ هزار برگه تعلق داشت. تعداد برگه‌های فروخته‌شده، به جز سه نماد مذکور، به زیر ۱۰۰ برگه می‌رسید.

از سوی دیگر به دلیل کاهش عرضه این اوراق از سوی دارندگان برگه‌ها، تعداد معاملات اوراق در بسیاری از نمادها زیر ۱۰ معامله و در نمادهای پُرتقاضا، تعداد معاملات انجام شده بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ مورد در نوسان بود.

سال گذشته در نیمه نخست اسفندماه و همزمان با افزایش ناگهانی تعداد معاملات مسکن در بهمن‌ماه، برای اولین بار در سال ۹۸، قیمت اوراق تسهیلات مسکن مرز ۶۰ هزار تومان را تجربه کرد، اما همزمان با شیوع ویروس کرونا و کاهش شدید معاملات مسکن، قیمت اوراق در فروردین‌ماه امسال به زیر ۴۰ هزار تومان رسید.
بسیاری از متقاضیان خرید مسکن در تهران، مشکل اصلی را کمبود عرضه واحد مسکونی می‌دانند که سبب شده تا بازار مسکن با انباشت تقاضا و احتمالا افزایش قیمت مسکن در هفته‌های پیش رو مواجه شود.

پیشنهاد مطالعه : برای آگاهی از آخرین گزارش‌های ملکی “فروشندگان غیرجدی در بازار مسکن” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۰:۰۸ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…

پیشنهاد سردبیر

تبلیغات

جدیدترین مطالب

مشاهده موارد بیشتر

کاربر گرامی

مطالب این سایت دیگر بروز رسانی نمی شود برای مشاهده مطالب جدید به لینک زیر مراجعه کنید

مشاهده سایت جدید مجله دلتا

This will close in 20 seconds