بلگراد؛ پایتخت تماشایی صربستان

۰
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
بناهای تاریخی، پارک‌ها و سواحل و همچنین زندگی پر جنب‌ و‌ جوش شبانه در بلگراد گردشگران بسیاری را به گشت و گذار در جاذبه‌های این شهر کشانده است.
جاهای دیدنی بلگراد بلگراد؛ پایتخت تماشایی صربستان

بلگراد پایتخت صربستان پس از پشت سر گذاشتن تاریخچه جنگی و آشفتگی‌های فراوان اکنون همچون ققنوسی از خاکستر بیرون آمده و به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری اروپایی تبدیل شده است. بناها و خیابان‌های بی‌نظیر تاریخی و همچنین دو رودخانه بزرگ دانوب و ساوا، که چشم‌اندازها و تفرجگاه‌های بسیار زیبایی را در این شهر به وجود آورده‌اند، گردشگران بسیاری را به این شهر کشانده‌اند. با مجله دلتا گشت و گذاری کوتاه در میان جاهای دیدنی بلگراد داشته باشید.

قلعه‌ کالمگدان

قلعه‌ کالمگدان

قلعه‌ کالمِگدان (Kalemegdan) از باشکوه‌ترین جلوه‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری بلگراد به‌شمار می‌رود. این مجموعه‌ وسیع علاوه‌ بر زیباترین پارک بلگراد، مجموعه‌ ارزشمندی از موزه‌ها و گنجینه‌های تاریخی و فرهنگی را نیز شامل شده و کلکسیونی دیدنی از سردیس‌های  بزرگان تاریخ صربستان را نیز در خود جای داده است.
پیشنهاد می‌کنیم از اینجا به‌تماشای غروب آفتاب بنشینید و از نظاره‌ درخشش بلگراد نو و تلاقی‌گاه رودخانه‌های دانوب و ساوا در زیر نور غروب خورشید لذت ببرید.

خیابان کنز میهایلوا

جاهای دیدنی بلگراد خیابان کِِنِز میهایلُوا

کِِنِز میهایلُوا (Knez Mihailova) از جاهای دیدنی بلگراد و خیابانی است که به کالمِگدان منتهی می‌شود. این شاهراه پر زرق‌ و برق علاوه ‌بر پیاده‌روها و مغازه‌های دیدنی یکی از مراکز اصلی شهر برای بلگرادی‌های پیر و جوانی است که به مُد علاقه‌مندند. رستوران‌ها و کافه‌های متنوعی نیز در گوشه ‌و کنار این خیابان برای وقت‌گذرانی به‌چشم می‌خورند. خلاصه اینکه تجربه‌ سرزندگی کِنِز میهایلُوا می‌تواند خاطره‌ سفرتان به بلگراد را رنگین‌تر کند.

کلیسای سنت ساوا

جاهای دیدنی بلگراد - کلیسای سِنت ساوا

کلیسای سِنت ساوا (St. Sava) یکی از وسیع‌ترین زیارتگاه‌های ارتدوکس در جهان است که از لحاظ عظمت بنا نیز جزو بزرگ‌ترین کلیساهای دنیا شناخته می‌شود. از هر جای شهر که این کلیسای پرشکوه را در دوردست ببینید، باعظمت جلوه می‌کند. علاوه‌ بر کلیسای سِنت ساوا، کلیساهای دیدنی دیگری نیز در بلگراد وجود دارند که از این میان می‌توان به کلیسای سِنت مارک اشاره کرد.

خیابان های اسکادارلیا و ستینیسکا

جاهای دیدنی بلگراد - خیابان‌های اِسکادارلیا و سِتینیسکا

شب‌های بلگراد از شور و سرزندگی بی‌بهره نیست. در میان خیابان‌های سنگ‌فرش خیابان اِسکادارلیا (Skadarlija) تعدادی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین رستوران‌های شهر جای دارند. می‌توانید ابتدای غروب به اینجا بیایید، هم غذایی بخورید و هم موسیقی زنده گوش کنید. سِتینیسکا (Cetinjska) نیز از دیگر خیابان‌های معروف برای شب‌گردی و پاتوق‌های شبانه است.

آدا سیگانلیا

جاهای دیدنی بلگراد - آدا سیگانلیا

بلگراد شهری محصور در خشکی است، اما اگر کسی از ساحل بلگراد حرفی زد تعجب نکنید. دریاچه‌ مصنوعی آدا سیگانلیا (Ada Ciganlija) یکی از جاهای دیدنی بلگراد است که تابستان‌ها حسابی شلوغ می‌شود. در اینجا می‌توانید علاوه‌بر آفتاب ‌گرفتن و استراحت در ساحل دریاچه به انواع تفریحات آبی نیز دسترسی داشته باشید. اگر در فصل گرما به بلگراد سفر کردید، سری نیز به آدا سیگانلیا بزنید.

محله‌ دورچول

محله‌ دورچول جاهای دیدنی بلگراد

دورچول (Dorćol) یکی از قدیمی‌ترین محله‌های بلگراد است که بی‌شباهت به قسمت‌ قدیمی در شهرهای اروپای شرقی نیست. این محله‌ قدیمی هم‌اکنون مجموعه‌ بی‌نظیری از کافه‌های شهر را در خود جای داده است. هر زمانی که در بلگراد بودید، خودتان را به لذت قهوه‌نوشی و کتاب‌خوانی در یکی از این کافه‌های دنج دعوت کنید.

زمون

 زِمون

زِمون (Zemun) قلب تاریخی بلگراد است که در گذشته، شهری مستقل بود و بر اثر توسعه‌ بلگراد نو رسما به‌عنوان بخشی از پایتخت درآمد. اینجا زمانی شهر مرزیِ بین امپراتوری عثمانی و اتریش بود. در این قسمت از شهر شاهد معماری‌ خاصی خواهید بود و ضمنا لهجه‌ متفاوتی را نیز خواهید شنید. تعدادی از بهترین رستوران‌های شهر در همین محدوده واقع‌اند. تماشای مناظر شهر از فراز تپه‌های گاردوش (Gardoš) را فراموش نکنید.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه های گردشگری کوالالامپور ”کوالالامپور؛ شهر فرهنگ‌های متنوع” را مطالعه کنید.

ارتفاعات آوالا

جاهای دیدنی بلگراد ارتفاعات آوالا

آوالا اسم کوهی است که در حدود ۱۶ کیلومتری جنوب پایتخت قرار دارد و به‌راحتی از بلگراد قابل‌دسترسی است. اگر درپی جایی برای تماشای منظره‌ ۳۶۰ درجه‌ بلگراد می‌گردید، حتما سری به ارتفاعات آوالا بزنید. بر فراز کوه آوالا بنای یادبودی هم قرار دارد که به ‌احترام شهدای جنگ جهانی اول ساخته شده است و از شاهکارهای ایوان مستروویچ (Ivan Mestrović) معمار و مجسمه‌ساز برجسته‌ کروواتی به‌شمار می‌آید.

بلگراد نو

 بلگراد نو

بلگراد نو (Novi Beograd) قسمتی از پایتخت و یکی از جاهای دیدنی بلگراد است که در دهه‌ ۱۹۵۰ به‌منظور توسعه‌ پایتخت ساخته شد. امروزه اکثر جمعیت پایتخت نیز در همین قسمت زندگی می‌کنند. در بلگراد نو به بهترین رستوران‌های شهر دسترسی خواهید داشت و می‌توانید سبک زندگی واقعی بلگرادی‌ها را ببینید. بلگراد نو پر از خیابان‌های پردرخت و پیاده‌روهای زیباست و کافه‌های بی‌شماری نیز برای وقت‌گذرانی دارد.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری کره جنوبی”کره جنوبی؛ کشور معابد و آسمانخراش‌ها” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…