خانه روشن با چند ایده ساده

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
روشن کردن فضای خانه علاوه‌بر اینکه محیط را بزرگ‌تر نشان می‌دهد، موجب بالا رفتن روحیه افراد خانه نیز می‌شود.
روشن کردن فضای خانه

با به کار گیری راهکارهایی بسیار ساده می‌توان محیط منزل را روشن‌تر، نورانی و بزرگ‌تر جلوه داد. این ترفندهای هوشمندانه می‌توانند به طور کل محل زندگی شما را تغییر داده و به محیطی جذاب‌ و زیبا تبدیل کنند.

در این مطلب از مجله دلتا، با چند ترفند ساده برای روشن تر کردن فضای خانه آشنا می‎شوید؛ با ما همراه باشید.

استفاده از نقاط نورانی محیط

به کار بردن پرده‌های کرکره‌ای، به جای پرده‌های پارچه‌ای ضخیم و تیره می‌تواند، احساس طراوت و تازگی بیشتری به اتاق و محیط خانه ببخشد و در عین حال، با استفاده از آن‌، از نور طبیعی خورشید هم بیشترین بهره را برد.

با این ترفند، پنجره‌ها که به‌عنوان نقاط نورانی خانه شناخته می‌شوند، تاتیری بسیار در روشن شدن اتاق‌ها خواهند داشت.

تضادهای جذاب تیره و روشن

یکی از راه‌های روشن کردن فضای خانه استفاده از تضاد رنگی‌است. در اتاقی که در معرض نور خورشید قرار دارد، می‌توان از طیف‌های رنگی تیره برای دکور اتاق‌ها و رنگ‌آمیزی دیوارها استفاده کرد. این کار در شخصی‌سازی فضای منزل نقش بسیار موثری ایفا خواهد کرد.

استفاده از رنگ‌های سرد

استفاده از رنگ‌های سرد در محیط‌های کوچک

در فضاهایی که از نظر هندسی، ظاهر منظمی ندارند و همچنین در اتاق‌هایی با سقف کوتاه یا سقف شیب‌دار، سعی کنید بیشترین بهره را از رنگ‌های سرد ببرید. دیوارهای اینگونه اتاق‌ها را با رنگ‌های بسیار روشن و سرد بپوشانید و در دکوراسیون داخلی هم از وسایلی استفاده کنید که رنگ‌های بسیار روشن و متمایل به سفید دارند.

همچنین سقف چنین اتاق‌هایی را هم باید با طیف‌های رنگی بسیار روشن بپوشانید. این رنگ‌ها می‌توانند به روشنایی اتاق‌ها کمک کرده و کمبود پنجره‌ها را جبران کنند و باعث شوند که فضای اتاق‌ها بزرگ‌تر از اندازه واقعی‌شان به‌نظر برسند.

موزاییک‌های طرح دار

برای روشن کردن فضای خانه سعی کنید در قسمت‌هایی از منزل خود مانند حمام، دستشویی‌ یا برخی اتاق‌ها از موزاییک‌هایی استفاده کنید که دارای طرح‌های منظم و تکرارشونده باشند. این نوع طراحی‌های هندسی و با اشکال نرم، موجب می‌شوند که یک فضا کوچک بسیار بزرگ‌تر از آنچه که هست، دیده شود و چشم‌ها به راحتی در محیط محدود فضا درگیر نشوند.

طراحی هوشمندانه راهرو‌ها

راهروها و سالن‌های بزرگ خانه، اغلب اوقات از نور طبیعی بیرون از خانه چندان بهره‌ای نمی‌برند. اما با انتخاب هوشمندانه کاغذ دیواری‌های طرح‌دار می‌توان محیط این بخش‌های خانه را بسیار روشن‌تر و چشم نوازتر کرد.

استفاده از خطوط صاف

 خطوط صاف و یک‌دست

استفاده از وسایلی با ظاهر صاف و همچنین رنگ‌های یک‌دست و هم‌خانواده، می‌تواند به بهبود دکوراسیون اتاق‌ها بسیار کمک کند. به ویژه می‌توانید دیوارهای اتاقی را که دارای فضای کوچکی است به دو بخش تیره و روشن تقسیم کنید. قسمت پایین دیوار را که اغلب با میزها یا دیگر وسایل خانه پوشیده می‌شود به رنگ تیره رنگ آمیزی کرده و قسمت بالایی را با طیف بسیار روشن‌تری از همان رنگ بپوشانید.

 توجه به سادگی وسایل

در انتخاب مبلمان که ظاهری بدون پیچیدگی‌های اضافی دارند، توجه ویژه‌ای داشته باشید. به بیان دیگر از طرح‌ها و رنگ‌های ساده استفاده کنید. به ویژه وسایل چوبی خانه که رنگ‌های روشنی دارند، به فضای اتاق‌ها احساس آرامش بیشتری منتقل می‌کند.

Lighting inside the house 5 خانه روشن با چند ایده ساده

استفاده از آینه‌

قرار دادن آینه‌هایی با اندازه بزرگ در اتاق‌ها و فضای داخلی خانه‌هایی که محیط‌های محدود دارند، بسیار مفید خواهد بود. این آینه‌ها علاوه‌بر بزرگ‌تر نشان دادن فضای خانه می‌تواند با بازتاب نور طبیعی در هنگام روز یا روشنایی چراغ‌ها در هنگام شب، محیط را بسیار روشن‌تر نشان دهند. بهتر است آینه در محلی تعبیه شود که روبروی پنجره باشد.

 لوسترهای بلند و خوش طرح

استفاده از چراغ‌های روشنایی که موجب جلب توجه افراد می‌شود، می‌تواند چشم بیننده را به سمت بالا متمرکز کند و از این طریق فضای محدود اتاق‌ها را بزرگ‌تر نشان دهد. همچنین نور اینگونه چراغ‌ها و لوستر‌ها به صورت بهینه‌تری در فضا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…