ویدئوی اختصاصی مجله دلتا از استادیوم کازان ،میزبان نام آشنای ایران و اسپانیا!

۱
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه

استادیوم کازان روسیه در شهر کازان مرکز منطقه تاتارستان قرار دارد. این ورزشگاه که چهل سال پیش بنا شد، در سال های اخیر به واسطه بازی «سردار آزمون» و «سعید عزت الهی» در تیم روبین کازان برای فوتبالدوستان ایرانی شناخته شده است. دو ستاره جوان تیم ملی که در لیگ قهرمانان اروپا و لیگ حرفه ای روسیه خوش درخشیده اند .

به گزارش مجله دلتا، این ورزشگاه قرار است چهارشنبه ۳۰ خرداد، میزبان بازی تیم ملی فوتبال ایران و اسپانیا باشد. پس از برد ملی پوشان فوتبال ایران در برابر تیم مراکش، بازی با تیم پرستاره اسپانیا برای بازیکنان و فوتبالدوستان ایرانی اهمیت فراوانی خواهد داشت.  بنا داریم به معرفی این ورزشگاه بپردازیم.

استادیوم کازان

کار ساخت استادیوم کازان که ۴۵هزار نفر گنجایش دارد،در سال ۲۰۱۳ به اتمام رسید. این ورزشگاه یکی از استادیوم های میزبان مسابقات جام کنفدراسیون ها در سال ۲۰۱۷ بود و امسال هم قرار است از ۱۶دیدار جام جهانی میزبانی کند.

منطقه ای که استادیوم کازان در آن واقع شده، منطقه ای نوسازی شده است که در آن دسترسی به امکانات اقامتی و پذیرایی مانند هتل ها و رستوران ها فراهم شده و از طرفی ایستگاه مرکزی مترو به سهولت کار جابجایی تماشاچیان را انجام می دهد .

رستوران ها، اسنک بارها و کافه های متعددی وظیفه پذیرایی از تماشاچیان را در تمام مسابقات به عهده دارند. همچنین یک رستوران شیشه ای پانوراما نیز در قسمت جایگاه ورزشگاه، میزبان میهمانان خاص این مجموعه خواهد بود.

زمین چمن ورزشگاه امکان گرمایش از زیر را  دارد و از این جهت در فصول سرد و هنگام بارش این سیستم می تواند مانع از پوشیده شدن زمن توسط برف و یخ شود و کار برای بازیکنان ساده تر خواهد شد. از سوی دیگر زهکش های تعبیه شده به راحی آب حاصل از بارش ها را به بیرون از زمین مسابقه منتقل می کند .

زمین پروژه «کازان آرنا» در سال ۲۰۱۰ خریداری شد و شرکت های «پاپیولوس» و «موتورین» مسئول ساخت و تکمیل پروژه بوده اند و این دو با الهام گرفتن از آثار دیمون لاوله با گنجاندن عناصر اقلیمی و فرهنگی این پروژه را طراحی کردند و برای ساخت این پروژه ۴۵۰ میلیون دلار هزینه شد.

فضای بیرونی و دیواره های ورزشگاه توسط صفحات پخش و مولتی مدیای وسیعی پوشانده شده که در اروپا  از بزرگترین انواع  آن محسوب شده و شب هنگام زیبایی خیره کننده ای به محیط پیرامون ورزشگاه می بخشد.

 ایران و اسپانیا ویدئوی اختصاصی مجله دلتا از استادیوم کازان ،میزبان نام آشنای ایران و اسپانیا!

این ورزشگاه حتی در زمان هایی که مسابقات در آن برگزار نمی شود هم میزبان گردشگرانی از سراسر جهان است و بسیاری از گردشگران حاضر در «کازان» در تورهای بازدید «وی آی پی» از ورزشگاه شرکت می کنند. همچنین آنها از  امکانات و رستوران های جذاب موجود نیز بهره می برند.

 این فرایند،  اقدامی بسیار متداول در ورزشگاه های زیبای جهان از «اولدترافورد» و «امارات» گرفته تا «نئوکمپ» و «سانتیاگوبرنابئو» است که طرفداران در آنها می توانند از این محیط و فضاهایی مثل رختکن ها موزه و دیگر فضاهای جذاب دیدن کنند. از طرفی با خرید از فروش گاهها و بازدید از استادیوم و همچنین بهره گیری از رستوران ها و فضاهای عمومی به اقتصاد باشگاه خود کمک می کنند. بارها دیده شده که وقتی باشگاهی مانند رئال مادرید بازیکن گرانقیمتی را به خدمت می گیرد در روز معارفه طرفداران ورزشگاه را پر می کنند تا جایی که هزینه بلیط فروشی مبلغ خرید بازیکن را پوشش می دهد .

Kazan2 ویدئوی اختصاصی مجله دلتا از استادیوم کازان ،میزبان نام آشنای ایران و اسپانیا!

در همین ارتباط بخوانید:

استادیوم سنت پترزبورگ ،ورزشگاهی لوکس برای بازی ایران و مراکش

استادیوم لوژنیکی ، غول زیبای جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

تشویق ایسلندی تماشاگران ایرانی شب قبل از بازی ایران و مراکش

گزارش ویدئویی محمد آقایی فرد خبرنگار اعزامی دلتا به روسیه

پوشش خبری جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با دلتا

سبک معماری استالینیستی و میزبان جام جهانی ۲۰۱۸

 

یک نظر

  1. مهدی

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ در ۶:۲۷ ب٫ظ

    به امید برد ایران

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…