از جام جهانی ۲۰۱۸ چه درس هایی می گیریم؟

۰
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه

«احسان محمدی»  در سایت عصر ایران یادداشتی در باره برگزاری جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نوشته است که در اینجا به بخش هایی از آن اشاره می کنیم .

در دنیای معاصر هیچ‌کس آن‌قدر مقدس نیست که نتوان او را نقد کرد. برهمین اساس می‌توان گفت در دنیای فوتبال هیچ تیمی آن‌‌قدر قوی نیست که شکست نخورد و هیچ تیمی هم آن‌قدر ضعیف نیست که طعم پیروزی را نچشد.

برزیل، آلمان، آرژانتین، اسپانیا و پرتغال، پنج مدعی کسب جام جهانی روی هم ۴ امتیاز کسب کرده اند و ایران که تلاش می کند مهمانی محترم در این جام باشد ۳ امتیاز! هنوز برای این سبک کُری خواندن ها زود است، با یک بازی هم نمی‌توان کیفیت هیچ تیمی را سنجید به ویژه اگر آن بازی «نخستین» بازی باشد اما حتی مرورش هم انگار شیرین است!

جام جهانی

از این منظر شاید بتوان توجیهی برای نتیجه نگرفتن غول های بزرگ ساخت اما رسانه‌های آرژانتین به بازیکنان این تیم فشار خردکننده ‌ای وارد کرده‌ اند که چطور قادر به شکست دادن ایسلندی نشدید که نخستین  بازی اش را در تاریخ جام جهانی برگزار کرد. حتی یک نفر توئیت کرد که ۵ نفر از بازیکنان ایسلند دکتر هستند، دروازه‌ بان آنها کارگردان بوده و مربی‌شان هم دندان‌پزشک است! چطور نتوانستید آنها را شکست دهید؟

2 44 از جام جهانی 2018 چه درس هایی می گیریم؟

برزیلی‌ها هم با این نقد روبه‌رو شدند که مقابل سوئیس بیش از آنکه به کار تیمی دست بزنند در پی نمایش حرکات تکنیکی بودند که تماشاگران را خوشحال می‌کند اما در نهایت امتیازها را به سطل زباله می‌ریزد!

آلمان مدعی عنوان قهرمانی هم برابر مکزیکی های پرشور شکست خورد. گفته شد در لحظه گلزنی لوسانو مردم این کشور ۱۲۰ میلیونی چنان به آسمان پریدند که درنتیجه فرودشان، زمین لرزه ای خفیف ثبت شد!

3 33 از جام جهانی 2018 چه درس هایی می گیریم؟

در بخشی دیگر از یادداشت محمدی در سایت عصر ایران می خوانیم :جام جهانی به عنوان پرتماشاگرترین رویداد ورزشی که چند میلیارد نفر آن را پیگیری  می‌کنند نشان داد که حتی اگر ایسلند باشید که کسی مقابل لیونل مسی، آگوئرو، دی ماریا و … بختی برایتان قائل نیست باز هم اگر سرسختانه و با اعتماد به نفس بجنگید می‌توانید امتیاز کسب کنید چون هیچ تیمی آن‌قدر ضعیف نیست که نتواند یک روز خوب را جشن بگیرد.

حتی اگر آلمان باشید که همه شما را با نظم و برنامه ریزی، ترکیب هنر و صنعت و عنوان و افتخار بشناسند باز هم ممکن است شکست بخورید، چون هیچ تیمی آن‌قدر قوی نیست که هرگز شکست نخورد.

این خلاصۀ زندگی است. هیچ‌کس آن ‌قدر قوی نیست که هرگز شکست نخورد و هیچ‌‌کس آن ‌قدر ضعیف نیست که نتواند پیروز شود.

درباره جام جهانی بیشتر بخوانید:

پوشش خبری جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با دلتا

جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و حال و هوای این روزهای مسکو

مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…