دکوراسیون بالکن و تراس کوچک

۲
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دکوراسیون بالکن‌های کوچک اصول ساده و خاصی دارد که با پیروی از آن می‌توانید یک فضای دنج و زیبا برای خود مهیا کنید.
دکوراسیون بالکن کوچک

وقتی صحبت از دکوراسیون بالکن‌های کوچک می‌شود، اغلب می‌بینیم، افراد به دلیل آنکه فضای زیادی برای مانور دادن ندارند، ترجیح می‌دهند که کلاً بی‌خیال شوند و بالکن کوچکشان را به حال خود رها کنند!

با وجود ساختمان سازی‌های بسیاری که در شهرهای بزرگ و کوچک انجام می‌شود، ابعاد و متراژ آنها غالبا کم است.

منزل‌های کوچک به نوبه خود دغدغه ساکنان آنها است؛ چراکه صاحبان‌خانه، اغلب نمی‌دانند که چگونه می‌توان خانه‌ای با متراژ کم را به بهترین حالت تزیین کرد. بالکن‌های کوچک هم از این قاعده مستثنی نیستند.

در این مطلب تصمیم داریم راهکارهایی به شما نشان دهیم. با ما در مجله دلتا همراه باشید.

دکوراسیون بالکن کوچک

استفاده از چمن مصنوعی

شما می‌توانید با استفاده سرتاسری از چمن مصنوعی در کف بالکن‌تان فضای سبزی را بسازید؛ حتی اگر ابعاد آن کم باشد! پیشنهاد می‌کنیم در زمان انتخاب چمن مصنوعی‌ حتماً دقت لازم را به کار ببرید تا با خرید چمن‌های مصنوعی نامرغوب زحمات خود را از بین نبرید.

طراحی تراس کوچک با گلدان

حالا می‌توانید یک قدم دیگر پیش بروید و در کنار چمن مصنوعی خود از گلدان‌های سرتاسری نیز برای بالکن کوچک‌ خود استفاده کنید. مهم نیست که ابعاد گلدان‌ها چقدر کم باشد، مهم این است که بتوانید با حداقل فضا به بیشترین کاربری دست یابید.

استفاده از فرش

استفاده از فرش برای دکوراسیون بالکن کوچک

یکی از راهکارها و ترفندهایی که برای دکوراسیون بالکن کوچک به کار می‌آید استفاده از فرش است. این کار کمک می‌کند که فضای بالکن‌تان را دنج‌تر و آرام‌تر جلوه دهد. می‌توانید بین فرش و بقیه وسایلی که در بالکن قرار داده‌اید تناسب رنگی ایجاد کنید تا زیبایی آن را دو چندان کنید.

ایجاد فضایی برای مطالعه و کارهای شخصی

یکی از پیشنهاد های دیگری که برای دکوراسیون بالکن کوچک داریم آن است که بالکن را به فضایی برای مطالعه تبدیل کنید. می‌توانید با گذاشتن یک میز کوچک به عنوان میزکار، در کنار یک صندلی، خود را سرگرم ساعت‌ها مطالعه و کارهای لذت بخش در بالکن زیبای‌تان کنید.

استفاده از وسایل رنگی

انتخاب دکوراسیون رنگارنگ برای تراس

می‌توانید با میز و صندلی‌های کوچکی که کاملاً به درد دکوراسیون بالکن کوچک شما می‌خورد به آن جانی دوباره ببخشید. برای زیباتر شدن این فضا هم از رنگ‌های شاد استفاده کنید.

استفاده از لوازم تزئینی در تراس

می‌توانید با کمک برخی وسایل دکوری و لوازم تزئینی، بالکن کوچک خود را زیباتر سازید. قطعاً به دلیل فضای کمی‌ که در بالکن خود دارید نمی‌توانید از وسایل تزئینی بزرگ استفاده کنید بنابراین با گزینه‌های خیلی کوچک هم می‌توان زیبایی را به یک بالکن کوچک هدیه داد.

استفاده از استند گل در تراس

یکی از هوشمندانه‌ترین راهکارهای دیگری که برای طراحی بالکن کوچک انجام می‌شود استفاده از استند گل است. همانطور که می‌دانید استند گل فضای بسیار کمی می‌گیرد. پس برای بالکن کوچک هم کارایی بسیاری خواهد داشت. با داشتن یک استند گل هرچند کوچک، می‌توان فضای قرارگیری گلدان‌ها را افزایش داد و با این کار فضای سبز بیشتری در بالکن کوچک‌تان ایجاد کرد.

۲ دیدگاه

  1. روزبهانی

    ۸ خرداد ۱۳۹۹ در ۱۱:۱۴ ق٫ظ

    تشکر

    پاسخ

  2. روزبهانی

    ۵ خرداد ۱۳۹۹ در ۹:۲۱ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…