جزیره پوکت؛ بهشت دیدنی تایلند

۰
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
پوکت با آب‌های آبى، ساحل‌های شنى، غواصى و غذاهاى فوق‌العاده، گردشگران بسیاری را از براى استراحت و ماجراجويى جذب کرده است.
دیدنی های پوکت

پوکت از شگفت‌انگیزترین جزایر توریستی جهان، در جنوب‌غربی کشور تایلند قرار گرفته است. این جزیره دیدنی میان گردشگران جایگاه ویژه‌ای دارد؛ زیرا آن‌ها بر این باور هستند که این جزیره حیرت‌آور تمام ویژگی‌های یک مکان خارق‌العاده برای گذراندن تعطیلاتی بی‌نظیر را داراست. پوکت با جاذبه‌های دیدنی وصف‌نشدنی‌اش می‌تواند سفری خاطره‌انگیز را به گردشگران خود هدیه دهد. مجله دلتا را با معرفی دیدنی های پوکت ورق بزنید.

ساحل پاتونگ Patong Beach

ساحل پاتونگ طولانی‌ترین ساحل پوکت

ساحل پاتونگ، طولانی‌ترین ساحل پوکت است و معمولا به‌ قدری شلوغ می‌شود که در آن جای سوزن‌ انداختن نیست. اگر قصد دارید که در جای خلوتی بنشینید و وقت‌تان را به مطالعه و تفکر بگذرانید، احتمالا این ساحل باب طبع‌تان نخواهد بود. شما می‌توانید در کنار لذت بردن از شلوغی و سرزندگی پاتونگ، کلی هم خرید کنید. هتل لوکس آماری پوکت (Amari Phuket) با چشم‌انداز دریا نیز در همین ساحل واقع شده است.

شهر قدیمی پوکت Phuket Old Town

شهر قدیمی پوکت

اگر به پوکت سفر کردید، خودتان را به خیابان‌های آفتابی پاتونگ محدود نکنید و حتما سری هم به شهر قدیمی پوکت بزنید. خیابان‌های این منطقه‌ بیشتر به‌خاطر عمارت‌هایی با نمای رنگی و معماری استعماری معروفند. همچنین بسیاری از مغازه‌ها و غذاخوری‌های دنج پوکت در این منطقه‌ قدیمی جمع‌ شده‌اند که ارزش یک‌ بار دیدن را دارند. اما در شهر قدیمی پوکت، هیاهوی کمتری را نسبت به‌ سایر مناطق پرجنب‌وجوش‌ شهر احساس خواهید کرد.

ساحل کاتا Kata Beach

ساحل کاتا دیدنی های پوکت

ساحل کاتا از دیدنی های پوکت دارای خیلجی منحنی است که در دو طرف آن تپه‌های سرسبز قرار دارند. حاشیه‌ی ساحل نیز با درختان دم‌اسبی و نخل پر شده است. می‌توانید از غرفه‌های کنار ساحل اسنک و نوشیدنی بخرید. اما اگر غذای مفصلی مدنظرتان است، رستوران‌های بزرگ‌تر در فاصله‌ کمی از ساحل قرار دارند که با پای پیاده قابل‌دسترسی‌ است. بوتیک هتل لوکس بوت‌هاوس پوکت (Boathouse Phuket) نیز در انتهای جنوبی ساحل و درست در قسمت ماسه‌ای دریا واقع شده است. اینجا به شلوغی ساحل پاتونگ نیست و دست‌فروش‌های کمتری دارد. اما اگر همچنان به‌دنبال مکان خلوت‌تری می‌گردید، شاید بهتر باشد که از ساحل مجاور یعنی کاتا نوی دیدن کنید.

بازار شبانه‌ آخر هفته‌ Weekend Night Market

بازار شبانه‌ی آخر هفته‌ی پوکت

اگر اهل خرید در بازارهای محلی و چانه‌زنی سر قیمت هستید، پس بازار شبانه‌ آخر هفته‌ پوکت را از دست ندهید. غرفه‌های زیادی در این بازار مستقرند که غذا، لباس، صنایع‌دستی و بسیاری از محصولات متنوع دیگر را می‌فروشند. در این بازار می‌توانید علاوه‌بر خرید، از صرف انواع غذاهای تایلندی نیز لذت ببرید. قیمت‌ها در این بازار بالا نیست و قطعا فرصت مناسبی برای امتحان‌ کردن غذاهای جدید خواهد بود.

ساحل  و چشم‌انداز کارون Karon

چشم‌انداز کارون دیدنی های پوکت

این ساحل که در شهر تفریحی کارون قرار دارد، سومین ساحل طولانی پوکت و از دیدنی های خوش‌منظره این شهر است. قطعا لذت قدم‌ زدن روی شن‌های نرم و نظاره‌ آب‌های آبی چشم‌نواز ساحل کارون را از یاد نخواهید برد. این نقطه از جزیره را به‌ اسم چشم‌انداز کاتا نیز می‌شناسند که درواقع مکانی مرتفع با چشم‌انداز وصف‌ناپذیرِ سه خلیج کاتا نوی، کاتا و کارون است. فقط کافی است که از آن بالا به منظره‌ روبه‌رو خیره شوید تا خودتان را در بهشت احساس کنید. اگر به کارون رفتید، از معبد وات سوآن نیز دیدن کنید.

مکان‌های غواصی

غواصی دیدنی های پوکت

پوکت برای اهل غواصی بهشت روی زمین است. بسیاری از گردشگران به‌ قصد دریافت مدرک غواصی اِسکوبا به تایلند می‌آیند، زیرا این دوره‌های آموزشی در تایلند در مقایسه با سایر کشورها ارزان‌ترند. اگر غواصی بلدید، حتما سری به پارک ملی جزایر سیمیلان بزنید که یکی از بهترین مکان‌های غواصی با ۱۱ جزیره‌ خالی از سکنه است.

دماغه‌ پرومتِپ Promthep Cape

دماغه‌ پرومتِپ دیدنی های پوکت

در دماغه‌ پرومتپ می‌توانید شاهد یکی از وصف‌ناپذیرترین چشم‌اندازهای کل پوکت باشید. این مکان با چشم‌انداز دریا و سرسبزی‌های فراوان، محیطی رویایی و خاطره‌انگیز را برای بازدیدکنندگان رقم می‌زند. به‌ویژه تماشای غروب آفتاب از این مکان می‌تواند بسیار چشم‌نواز باشد.

دهکده‌ راوای Rawai Village

دهکده‌ راوای دیدنی های پوکت

در این دهکده که در کرانه‌ شرقی جزیره واقع شده است، می‌توانید از نزدیک شاهد سبک زندگی موکِن‌ها یا کولی‌های دریا باشید. این مردمان که ریشه‌ آنها به جزایر آندامان و نیکوبار برمی‌گردد، مصّرانه به عقاید و رسوم خود پایبند مانده‌اند. شغل اغلب مردان دهکده ماهی‌گیری است. بنابراین بی‌دلیل نیست که راوای را به‌خاطر بازار صید دریایی می‌شناسند. اجاره‌ قایق یکی دیگر از تفریحاتی است که می‌توانید در این دهکده‌ محلی داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه های گردشگری کوالالامپور ”کوالالامپور؛ شهر فرهنگ‌های متنوع” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…