دانلود اپلیکیشن مجله دلتا

صفر ؛ تعداد معاملات پیش فروش آپارتمان

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پیش‌فروش واحدهای مسکونی در مناطق مختلف شهر تهران به‌خصوص مناطق مصرفی به صفر نزدیک شده و هم‌اکنون در کمای کامل به‌سر می‌برد.
پیش فروش آپارتمان در تهران
نگاهی به بازار پیش فروش آپارتمان در تهران نشان می‌دهد که هم‌اکنون به‌جز در برخی موارد بسیار محدود و انگشت‌شمار هیچ پروژه‌ای به بازار پیش ‌فروش مسکن عرضه نشده است.

به گزارش مجله دلتا نزدیک به صفر شدن تعداد معاملات پیش فروش آپارتمان در تهران در شرایط فعلی که بازار معاملات مسکن در رکود به‌سر می‌برد و خانوارها توانایی تامین همه بودجه و نقدینگی موردنیاز برای خرید مسکن به‌صورت یکجا را ندارند می‌توانست موجب رونق معاملات مسکن شود و حجم خرید و فروش واحدهای مسکونی در حال ساخت را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد.

پیش ‌فروش مسکن یکی از روش‌های رایج معاملات خرید وفروش آپارتمان‌های مسکونی به‌خصوص در شهر تهران طی دهه‌های اخیر بود، اما در نیمه اول دهه ۹۰ به‌دلیل ناکام ماندن تلاش‌ها برای قانونمندکردن این گروه از معاملات مسکن و عملا ایجاد مانع قانونی در مسیر معاملات این بازار، خرید و فروش واحدهای مسکونی نیمه تمام و در حال احداث روز به روز کمتر شده است.

این روش در گذشته، هم از سمت عرضه مسکن وهم از سمت طرف تقاضا بسیار موردتوجه قرار داشت. از یکسو پیش‌فروش مسکن یکی از روش‌های اساسی برای تامین مالی پروژه‌های ساختمانی و کمک به سازنده‌ها از دو منظر مهم محسوب می‌شد و از سوی دیگر به‌دلیل عدم‌نیاز به پرداخت یکجای بهای یک آپارتمان آماده امکان خرید مدت‌دار از بازار مسکن برای متقاضیانی که با کمبود بودجه در بازار مسکن مواجه بودند یا افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در بازار مسکن داشتند، فراهم بود. سازنده‌ها نه‌تنها با استفاده از این روش بخش قابل‌توجهی از سرمایه موردنیاز برای تکمیل پروژه در دست احداث خود را به‌دست می‌آورند؛ بلکه در پایان عملیات ساخت و ساز حتی در شرایط رکودی مشکلی از بابت یافتن متقاضی برای خرید نداشتند.

با این حال و در شرایطی که فعال بودن بازار دوم معاملات مسکن می‌توانست رکود معاملاتی مسکن را کاهش داده و حتی زمینه‌ساز ورود بازار به دوره پیش‌رونق شود، عدم ‌اصلاح قانون پیش‌فروش ساختمان این بخش از بازار ملک را به کمای کامل کشانده است و عملا هیچ مورد قابل‌معامله‌ای در بازار مسکن در این بازار در دسترس متقاضیان قرار ندارد.طی روزهای اخیر متقاضیان پیش‌خرید مسکن حتی قادر به یافتن یک فایل پیش‌فروش نشده‌اند.

پیشنهاد مطالعه : برای آگاهی از آخرین گزارش‌های ملکی “مستاجران تا پایان خرداد واحد مسکونی را تخلیه نکنند” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…

پیشنهاد سردبیر

تبلیغات

جدیدترین مطالب

مشاهده موارد بیشتر

کاربر گرامی

مطالب این سایت دیگر بروز رسانی نمی شود برای مشاهده مطالب جدید به لینک زیر مراجعه کنید

مشاهده سایت جدید مجله دلتا

This will close in 20 seconds