ترفندهایی کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون

۵
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تغییر دکوراسیون در محیط اطراف، موجب تغییر روحیه افراد خانه می‌شود.
تغییر دکوراسیون خانه

قرار نیست همیشه با صرف هزینه‌های هنگفت، اقدام به تغییر دکوراسیون خانه کنید. لازم نیست مبلمان جدید بخرید یا کفپوش و پرده‌ها را تغییر دهید. کافی است کمی خلاق باشید. در این مطلب از مجله دلتا چند ترفند ساده به شما پیشنهاد می‌دهیم تا بتوانید تغییر دکوراسیون خانه خود را با کمترین هزینه انجام دهید.

افزودن اشیای کوچک به مبلمان

به جای تغییر مبلمان خود که هزینه‌ای گزاف دارد، بهتر است به مبلمان خود با اضافه کردن بافت‌های لطیف و نرم در قالب قالیچه‌ای مدرن و زیبا یا کوسن‌های متعدد، جلوه‌ای نو ببخشید.

بکار بردن ایده‌های ساده و متفاوت

به فکر ایده‌ای ساده و منحصر به فرد برای تغییر دکوراسیون خانه خود باشید. همیشه ایده‌های ساده و خاص، تأثیرگذاری بیشتری دارند. برای مثال تدارک دیدن یک میز عسلی که از روی هم گذاشتن چند کتاب ساخته شده باشد، یکی از ایده‌های بسیار جذاب و جالب است.

تغییر دکوراسیون خانه

افزودن قاب عکس‌های زیبا

عکس‌ها می‌توانند به خانه هویت دهند و با ایجاد یک فضای شخصی به جلوه آن بیفزایند؛ البته به شرط اینکه این کار را درست انجام دهید. بهترین حالت برای به نمایش گذاشتن عکس‌ها، قرار دادن آن‌ها در قاب‌های مشابه است. اگر آن‌ها را در طبقات قفسه‌ای قرار می‌دهید، زیباتر است که کنار آن‌ها یادگاری‌های خاطره‌انگیز دیگری نیز بگذارید. قرار دادن قاب عکس‌های سیاه و سفید در مقابل دیوار رنگی، ایده بسیار زیبایی است.

رنگ آمیزی دیوارها برای تغییر دکوراسیون

اگر خانه‌ای سفید و بی‌روح دارید، با رنگ‌آمیزی دیوارها به عنوان زمینه دکوراسیون به فضا روح بدمید. همچنین برای ایجاد جذابیت بصری بیشتر، مجموعه‌ای زیبا از بشقاب‌های تزئینی را روی دیوار نصب کنید. این کار سبب می‌شود رنگ دیوارها زیباتر به‌نظر برسد. البته استفاده از کاغذدیواری نیز بسیار عالی است.

تغییر در بخش ورودی

ایجاد تغییر برای ورودی منزل

ورودی خانه اولین جایی است که هنگام ورود دیده می‌شود و ذهنیت بیننده را شکل می‌دهد. چیدمان این بخش از اهمیت زیادی برخوردار است و باید دارای شخصیت باشد. برای این کار ابتدا آن‌جا را از هرگونه وسیله اضافه از قبیل دسته کلیدها، قبض‌ها و … خالی کنید.

دیوارها را به نحوی زیبا و با رنگی مناسب نقاشی کنید یا از  کاغذ دیواری برای پوشش آن استفاده کنید. سپس یک قفسه تفکیک شده و مناسب جلوی یکی از دیوارهای این قسمت قرار دهید. در این صورت مکان ذخیره‌سازی مرتب و مفیدی را برای قرار دادن وسایل ضروری در بخش ورودی بسازید.

استیکر دیواری

استیکرهای دیواری

برچسب‌های تزئینی دیواری؛ ایده‌ای جدید، ارزان و ساده برای تغییر محیط در کوتاه‌ترین زمان هستند. برچسب‌ها را مطابق با چیدمان خانه انتخاب کنید.

خلق نقطه کانونی

هر فضایی نیاز به نقطه کانونی دارد، بنابراین حتماً برای خلق این نقطه کانونی برای تغییر دکوراسیون تلاش کنید. برای این کار از هر وسیله‌ای می‌توانید استفاده کنید. مثل یک تابلوی بزرگ، میز، کاناپه و هزاران وسیله دیگر.

تغییر دکوراسیون

چیدمان خلاقانه قفسه‌ها و شلف‌ها

برای چیدمان قفسه‌ها و طبقات دکوری، خلاقانه عمل کنید. برای این کار می‌توانید از عناصری با اشکال، رنگ‌های زنده و شاد و همچنین بافت‌های متنوع استفاده کنید. در چیدمان هر طبقه بین هر چند عنصر کنار هم، مقداری فضای خالی قرار دهید تا تصویر نهایی، متراکم و شلوغ به نظر نرسد.

چیدمان سه تایی

پیشنهاد مطالعه: مطلب نکات انتخاب فرش فانتزی در دکوراسیون را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. مسعود

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۳:۱۴ ب٫ظ

    مرسی

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۵ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۹ ق٫ظ

  4. روزبهانی

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۹:۴۹ ق٫ظ

    روش خوبی می باشد

    پاسخ

    • زهرا نوری درخشان

      ۱ خرداد ۱۳۹۹ در ۵:۰۷ ب٫ظ

      از اینکه تونستیم رضایت شما رو جلب کنیم، خوشحالیم

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…