ریزش خریداران در بازار مسکن

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

ریزش خریداران خانه و آپارتمان دربازار مسکن خرداد ماه امسال را آمارهای اولیه تایید می‌کند.برغم ریزش خریداران ،هنوز خانه اولی‌های بسیاری به امید اینکه بتوانند خانه مناسب و مورد نظر خود را خریداری کنند، بازارمسکن را ترک نکرده‌اند.

ریزش

به گزارش مجله دلتا به نقل ازدنیای اقتصاد، هدف عمده خانه اولی‌ها با توجه به بودجه و شرایط مالی ونیزمحله ‌ای که برای خرید انتخاب می‌کنند، آپارتمان‌های ۵۰ تا ۷۰ متری است. آمارهای سامانه اطلاعات بازار املاک ایران حاکی است ،ازابتدای خرداد ماه تاکنون، از مجموع معاملات خانه و آپارتمان ثبت شده ،حدود ۳۰ درصد ازاین معاملات  مربوط به آپارتمان هایی با متراژ های یادشده بوده است.

در این باره بیشتر بخوانید:

امتیاز دیگر بانک مسکن برای خانه اولی ها

در این میان تقریبا ۷۰ درصد ازمعاملات آپارتمان‌های ۵۰ تا ۷۰ متری درخرداد ماه، مربوط به واحدهایی بوده با عمربنای تا ۱۵ سال بوده که مشمول وام صندوق  مسکن یکم که مختص خانه اولی‌ها است می‌شود.

به این ترتیب هنوز این امیدواری وجود دارد که خانه اولی‌ها که یکی ازاضلاع مهم رونق ‌بخشییدن به بازار مسکن به شمار می‌آیند، همچنان در این بازارباقی بمانند و ازخرید دلسرد یا به طور موقت منصرف نشوند. کارشناسان بازارمسکن می گویند: تغییر مداوم قیمت های پیشنهادی بسیاری ازفروشنده‌ها درهفته‌های گذشته ، می‌تواند بستر‌سازبازگشت فوری بازار مسکن به رکود، پس ازچند ماه رونق شود که در این صورت به طور قطع همه طرف‌های بازار همچون فروشنده‌ها و سازنده‌ها نیززیان خواهند دید.

بنابر این گزارش ، ارزان‌ترین آپارتمان درمتراژ۵۰ تا ۷۰ مترمربع با رعایت سقف عمر بنای واجد شرایط دریافت تسهیلات خانه اولی‌ها که در این روزها معامله شده، متعلق به واحد ۵۰ متری۸ ساله واقع در محله بهداشت منطقه ۱۸ است که به بهای ۶۰ میلیون تومان (مترمربعی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان) فروخته شده است. گران‌ترین معامله در این گروه متراژی واحد نوساز ۶۹ متری واقع در دربند، خیابان گلابدره است که مترمربعی ۱۶ میلیون تومان به فروش رفته و بهای کل آن حدود یک میلیارد و ۱۰۶ میلیون تومان بوده است.

با توجه به آمارهای اعلام شده ،به نظر می‌رسد کاهش معاملات و ریزش خریداران درمقایسه با ماه اردیبهشت، قطعی است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…