خرید خانه ،رهن و اجاره آپارتمان و بازار ملک روی خط مطبوعات

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه

«رونق مسکن ۶ ماهه است » خبری است از روزنامه همشهری که بررسی مطبوعات امروز را با این خبر آغاز می کنیم .

عضو هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران گفت: بازار مسکن همواره در دوره ۴ تا ۵ ساله در رکود به سر می‌برد و در یک دوره ۶ ماهه یا یک ساله باعث رونق مسکن و افزایش معاملات و قیمت مسکن می‌شود.

 رونق مسکن

مهدی روانشاد نیا با اشاره به اینکه افزایش قیمت باعث شد، تا امروز با یک آشفتگی دربازار مسکن روبه روشویم، تاکید کرد: این رکود و این اتفاق در۲۰ سال گذشته همواره روی داده است،  رشد قیمت و رونق مسکن در سال‌های ۸۶ و ۹۱ و در اواخر سال ۹۶ روی داد و این افزایش قیمت به گونه ‌ای باعث کاهش توان خریداران شده است.

روزنامه دنیای اقتصاد در شماره امروز از«رونق مسکن پس‌از۵ سال »خبر می دهد. به نوشته دنیای اقتصاد:

پارسال بازار معاملات ملک در تهران و برخی دیگر از مناطق شهری کشور، از رکود خرید و فروش به‌طور کامل خارج شد و بعد از طی مسیر پیش ‌رونق در نیمه اول ۹۶، در نیمه دوم سال رونق گرفت. از طرفی،‌ بازار ساخت و ساز و سرمایه‌گذاری‌های ساختمانی بخش خصوصی نیز با تاخیر چندماهه نسبت به بازار معاملات، با تحرک فعالان ساختمانی به دو شکل «افزایش نسبی سرمایه‌گذاری در ساخت و سازهای جدید» و «افزایش چشمگیر سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ساختمانی ناتمام» روبه‌رو شد به ‌طوری که در اواخر پارسال بازار ساخت و ساز نیز وضعیت رونق به خود گرفت. اکنون علاوه بر شاخص‌هایی همچون تیراژ صدور پروانه، میزان ریالی سرمایه‌گذاری ساختمانی و همچنین تعداد معاملات ملک که طی ماه‌های اخیر ارقام آنها برای سال ۹۶ اعلام شده بود، شاخص اصلی سنجش رکود یا رونق بخش «ساختمان» که نرخ رشد افزوده بخش است نشان می‌دهد: بخش ساختمان در سال ۹۶ با رونق واقعی روبه رو شد.

«افزایش قیمت مسکن متوقف شد »، خبری است که در روزنامه عصر اقتصاد به چاپ رسیده است . در این خبر می خوانیم :

حسن محتشم در بیان دلایل افزایش قیمت مسکن، اظهار کرد: مسبب افزایش قیمت در بازار مسکن چند عامل است که عامل عمده آن کاهش ارزش پول ملی است. وی افزود: زمانی که با افزایش نرخ ارز روبه رو شدیم، مسکن به‌عنوان یکی از بخش‌های مهم اقتصادی کشور برای حفظ ارزش پول مورد توجه قرار گرفت.او با بیان این ‌که عامل دوم در گرانی مسکن، رکود چند ساله این بخش بود،‌ تصریح کرد: این رکود باعث شده بود تا میزان افزایش قیمت‌ها با نرخ تورم فاصله داشته باشد .

محتشم با اشاره به محدویت تامین زمین در کلانشهرها، گفت: به سبب همین محدودیت زمین باید قیمت خود را حفظ کند که در نهایت باعث افزایش قیمت این بخش و تاثیر آن در بازار مسکن می‌شود.وی در عین حال گفت : تقریبا ادامه افزایش قیمت مسکن در حال توقف است که آن هم باز به دلایل اجتماعی و اقتصاد کلان کشور صورت گرفته است.

و بررسی مطبوعات امروز را با خبر روزنامه تجارت مبنی بر «متقاضیان فاز ۵ پردیس همچنان در انتظارخانه» به پایان می بریم به نوشته روزنامه تجارت :

با وجودی که متقاضیان فاز۵ مسکن مهر پردیس می‌گویند هم‌چنان واحدهای آنها قفل و زنجیر است، پیمانکار این پروژه خبر داد که تا دو هفته‌ی آینده با دریافت ۸ میلیارد تومان، روند تکمیل واحدها را آغاز می‌کند.

2 41 خرید خانه ،رهن و اجاره آپارتمان و بازار ملک روی خط مطبوعات

متقاضیان مسکن مهر فاز۵ پردیس با وجود افتتاح ۶۵۰ واحد در ۱۴ تیرماه ۱۳۹۶ و آماده بودن حدود ۱۰۰۰ واحد که ایرادهای  جزئی دارد،هنوز هیچ ‌یک از خانه‌ها را تحویل نگرفته‌اند. با این حال پیمانکار پروژه خبرداد که مذاکرات با شرکت عمران برای آزادسازی ۸ میلیارد تومان از طریق بانک مسکن به نتیجه رسیده ودر نهایت تا دو هفته‌ آینده این پول برای تکمیل تاسیساتی همچون آسانسور، منبع آب و سیستم اطفای حریق به دست سازندگان می‌رسد.

مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…