ترمیم موی آسیب دیده

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر موهای شما بر اثر رنگ کردن مکرر، سوخته و آسیب دیده، برای ترمیم آن از روش‌های خانگی و طبیعی استفاده کنید.
موهای آسیب دیده

ترمیم موهای آسیب دیده با انواع ماسک مو خانگی، یک راه‌حل ساده و ارزان‌ قیمت برای درمان موهای وز شده از رنگ و حرارت حالت‌ دهنده‌ها است. با مجله دلتا همراه باشید تا با انواع ماسک مو خانگی و طرز تهیه آنها آشنا شوید.

ماسک کره

یکی از راه‌‌حل‌‌های تقویت موهای رنگ کرده و وز شده، آغشته کردن آن به کره است. کره که از محصولات لبنی پرطرفدار است، خاصیت‌ فراوانی برای تغذیه موهای آسیب دیده دارد. با توجه به حجم موها‌، مقداری کره را که از قبل از یخچال بیرون آورده‌اید، به موها زده و با استفاده از کلاه مخصوص نیم ساعت بپوشانید و در آخر موها را با شامپو و آب ولرم شسته و آبکشی کنید.

ماسک روغن بادام و زیتون

ترکیب روغن بادام شیرین و زیتون و قرار گرفتن آن لابه لای موها، به رفع خشکی و آسیب موها کمک ویژه‌ای می‌کند. این روغن‌ها را ترکیب کرده و بعد از ماساژ موها با آن، کلاه و حوله گرمی را ۳۰ دقیقه روی سر بگذارید. پس از نیم ساعت سر را با شامپو بشویید. این ماسک یکی از ترکیباتی است که در زمان کمی موهای خشک و آسیب دیده را مثل روز اول درخشان و زیبا می‌کند.

سرکه سیب 1 ترمیم موی آسیب دیده

معجزه سرکه سیب

همه ما می‌دانیم که روغن‌زیتون و سرکه سیب هر کدام چه خواص مفیدی در ترمیم و رشد ساختمان مو دارند؛ بنابراین برای استفاده از این ماسک معطل نکنید. یک قاشق چای‌‌خوری سرکه سیب را با دو قاشق غذا خوری روغن‌زیتون و سه عدد سفیده تخم‌مرغ مخلوط کرده و ماسک را سی دقیقه روی موها بگذارید. سر خود را با کلاه مخصوص رنگ بپوشانید تا ترکیبات ماسک به خورد موها برود.

ترکیب شامپو با تخم‌مرغ

تنها ماده‌‌ای که پروتئین را به صورت مستقیم به موها منتقل می‌کند، تخم‌مرغ است. این راه‌‌حل ساده و ارزان‌ قیمت بهترین روش برای درمان موهای وز شده از رنگ است. برای این کار هفته‌ای یک بار شامپوی خود را به اندازه دو بار شست‌وشو با تخم‌مرغ ترکیب کرده و بعد از آغشته کردن، موها را ماساژ داده و بعد از ۵ دقیقه موهای خود را بشویید.

درمان موهای آسیب دیده

مواد غذایی را فراموش نکنید

از سبزیجات سبز رنگ تازه به ویژه اسفناج و انواع جوانه‌ها مانند عدس، ماش گندم و جو در وعده‌‌های غذایی خود استفاده کنید. برای مثال خوردن سالاد با چاشنی روغن کنجد یا زیتون معجزه می‌کند.

.کمبود آهن و پروتئین دلیل دیگری است که موهای شما را در خطر آسیب دیدگی قرار می‌دهد؛ پس بهتر است مصرف حبوبات، گوشت قرمز، تخم مرغ و میوه‌های خشک در طول هفته را فراموش نکنید.

بعضی از افراد به دلیل شرایط جسمانی خود از نبود اسید فولیک کافی و ویتامین‌های مورد نیاز بدن رنج می‌برند. توصیه این است که با مراجعه به یک متخصص تغذیه این کمبودها را شناسایی و برای رفع آنها از مکمل‌های لازم استفاده کنند. مصرف قرص‌های امگا ۳ یکی از این راه‌حل‌ها است.

ویتامین B7 ویتامین دیگری است که وجود آن برای ترمیم بافت موهای آسیب‌ دیده و سوخته بسیار ضروری است. اما بهترین راهی که می‌توانید با آن بدن خود را ویتامینه کنید، مصرف روزانه چند عدد گردو، بادام و دیگر مغزهای آجیل به علاوه مصرف میوه‌هایی مانند موز و انبه است.

غذاهای سرشار از حبوبات و سبزیجات مانند انواع ‌آش، حلیم، خوراک عدس و لوبیا بهترین انتخابی است که شما می‌توانید برای سالم‌سازی موهای خشک و وز شده داشته باشید. خوردن فست فودها را هم کم کنید.

پیشنهاد مطالعه: اگر می‌خواهید موهای خود را در خانه رنگ کنید “رنگ کردن مو در خانه” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۱۱:۲۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…