نرم کننده لب

۲
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یکی از بهترین راه‌هایی که می‌توانید لب‌هایی نرم و لطیف داشته باشید، یک نرم کننده لب خانگی و طبیعی است.
نرم کننده لب خانگی

پوست لب بسیار حساس است و به خاطر شیوه زندگی نامناسب، شرایط آب و هوا و نور خورشید آسیب می‌بیند. شما به راحتی می‌توانید یک نرم کننده لب خانگی درست کرده و با آن خشکی لب‌ها را از بین ببرید. با مجله دلتا همراه باشید تا با طرز تهیه چند نوع نرم کننده لب خانگی آشنا شوید.

موم زنبور عسل و نارگیل

یک قاشق غذاخوری موم زنبور عسل را روی بخار آب بگذارید. پس از چند دقیقه یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل و کمی عسل به آن بیفزایید. مواد را خوب با هم ترکیب کنید و در آخر دو عدد کپسول ویتامین E را ببرید و پودر آن را در مواد بریزید. وقتی مخلوط خنک شد، آن را در یک ظرف مناسب بریزید و هروقت لب‌ها خشک شد، از آن استفاده کنید.

شکلات نعناع

دو قاشق چای‌خوری موم را روی بخار آب یا در ماکروفر ذوب کنید. یک قاشق چای‌خوری پودر کاکائو را به آن افزوده و با هم مخلوط کنید. دو قاشق چای‌خوری روغن بادام شیرین و چند قطره روغن نعناع تند را به مواد اضافه کنید. وقتی مخلوط خنک شد، آن را در ظرف بریزید و هر زمان که لب‌ها نیاز به هیدراته شدن داشت، از این نرم کننده لب استفاده کنید.

نرم کننده لب

روغن نعناع تند

یک قاشق غذاخوری موم را با یک قاشق چای‌خوری روغن نارگیل و یک قاشق چای‌خوری روغن بادام شیرین روی بخار حرارت دهید. سپس ۲ تا ۳ قطره روغن نعناع تند اضافه کرده و وقتی مخلوط سرد شد، آن را در ظرف بریزید.

نرم کننده لب با اسانس دلخواه

کمی موم را ذوب و با یک چهارم فنجان کره انبه یا کره کاکائو مخلوط کنید. روغن یا اسانس دلخواه خود را با یک قاشق چای‌خوری پودر چغندر با مواد ترکیب کنید. پودر چغندر رنگ طبیعی زیبایی به نرم کننده لب می‌دهد. پس از خنک شدن مواد، آن را در ظرف بریزید.

شیره افرا

۵ گرم موم، ۳ گرم روغن نارگیل، ۴ گرم روغن بادام شیرین، ۴ گرم کره کاکائو و ۴ گرم شیره افرا را در کاسه‌ای ریخته و با شعله متوسط گرم و مخلوط کنید. وقتی مخلوط سرد شد، نرم کننده را در ظرف بریزید.

نرم کننده لب طبیع

اسطوخودوس و نعناع

یک قاشق غذاخوری موم، دو قاشق چای‌خوری کره کاکائو و یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را روی شعله متوسط بگذارید و هم بزنید. وقتی مخلوط را از روی شعله برداشتید، ۶ قطره روغن نعناع و ۶ قطره روغن اسطوخودوس به آن افزوده و در ظرف مخصوص بریزید.

وانیل و پرتقال

یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل، یک قاشق غذاخوری روغن‌زیتون، دو قاشق چای‌خوری موم، دو قاشق چای‌خوری کره کاکائو و ۸ قطره اسانس پرتقال را با هم حرارت داده و مخلوط کنید. وقتی مخلوط خنک شد، کمی عصاره وانیل به آن افزوده و دوباره هم بزنید. نرم کننده لب آماده است و می‌توانید آن را در ظرف مناسب بریزید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۳:۲۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۲:۲۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…