دانلود اپلیکیشن مجله دلتا

تحویل واحدهای مسکن مهر

۲
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
جدیدترین گزارش‌ها از وضعیت مسکن مهر از 60 هزار واحد مسکونی در حال تکمیل و 90 هزار پرونده مسکن مهر در محاکم قضایی حکایت دارد.
تحویل واحدهای مسکن مهر

براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی تاکنون ۹۲ درصد از تحویل واحدهای مسکن مهر انجام شده و هم اکنون ۱۳۰ هزار واحد مسکونی مهر نیز در حال تکمیل نهایی و برقراری انشعابات است. عملا بیش از ۶۰ هزار واحد مسکونی مهر باقیمانده و در حال تکمیل وجود دارد.

به گزارش مجله دلتا محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بررسی حدود ۹۰ هزار پرونده مسکن مهر در محاکم قضایی و حقوقی اعلام کرد: این تعداد پرونده مربوط به واحدهایی است که عموما توسط خود مردم تکمیل نشده یا دعاوی حقوقی و قضایی دارند و تا زمانی که این پرونده‌ها به رای نرسد و تعیین تکلیف نشود، از وزارت راه و شهرسازی، کاری ساخته نیست.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص مسکن مهر پردیس نیز اظهار داشت: برای واحدهای مسکونی مهر پردیس مشکل خاصی جز در موارد حقوقی وجود ندارد و این پروژه عملا از بحرانی که دو سال پیش داشت، خارج شده است.

وی ادامه داد: عمده مشکلات مسکن مهر پردیس شامل کمبود سرانه خدمات عمومی و بهداشتی نظیر مدرسه، خانه بهداشت، خیابان‌کشی، پارک، مسجد و … بود که در این مدت رفع شد.

زمان تحویل مسکن مهر

گفتنی است بخش عمده ای از واحدهای مسکن مهر که هنوز تحویل نشده در شهرهای جدید اطراف تهران قرار دارد. در پردیس از ۸۲ هزار واحد مسکن مهر بیش از ۴۵ هزار تحویل شده و قرار است تا شهریور ماه ۲۵ هزار واحد دیگر تحویل شود. با توجه به جهش قیمت مسکن در تهران بسیاری از متقاضیان در حال کوچ به این شهر هستند. مدیرعامل عمران این شهر می‌گوید در پردیس روزانه ۲۰۰ واحد به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

در شهر جدید پرند از ۹۶ هزار واحد اولیه که به دلیل نبود متقاضی حالا به ۹۰ هزار رسیده ۷۰ هزار واحد تحویل و ۲۰ هزار باقی ماند. قرار بود پرونده مسکن مهر پرند در نیمه اول سال ۹۸ بسته شود اما کمبود منابع دولتی از یک طرف، کمبود انشعابات و خلف وعده برخی دلالان در پرداخت آورده باعث شد این وعده به سال ۹۹ موکول شود.

در هشتگرد نیز که ۳۵ هزار واحد مسکن مهر در برنامه شرکت عمران است تاکنون ۲۱ هزار واحد تحویل شده و  قرار بود ۱۴ هزار واحد نیز تا پایان فروردین  ۱۳۹۹ تحویل داده شود که به دلیل شیوع کرونا تحویل واحدهای مسکن مهر هشتگرد با تاخیر مواجه شده است.

پیشنهاد مطالعه : برای آگاهی از آخرین گزارش‌های ملکی  “آگهی فروش آپارتمان‌های مسکونی” را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. میترا عابدینی

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ در ۵:۱۰ ق٫ظ

    با سلام ما در اینجا میخوانیم که وزیر محترم راه و شهر سازی اضافه بهایی را که در قبال تحویل واحدهای متقاضیان شهر جدید هشتگرد شرکت عمران مطالبه کرده رد کردند و فرمودند هیچ مبلغی اضافی دریافت نکنند… متاسفانه شرکت عمران فرمایش وزیر محترم راه را بی پایه و اساس می‌داند لطفا مرا راهنمایی کنید کدام درست است این مبلغ حق عمران نیست که اضافی بگیرد یا وزیر راه برای خودش این پیام را داده باید پرداخت شود

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۰:۲۱ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…

پیشنهاد سردبیر

تبلیغات

جدیدترین مطالب

مشاهده موارد بیشتر

کاربر گرامی

مطالب این سایت دیگر بروز رسانی نمی شود برای مشاهده مطالب جدید به لینک زیر مراجعه کنید

مشاهده سایت جدید مجله دلتا

This will close in 20 seconds