دیدنی‌های پاریس؛ خیابان شانزه‌لیزه

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شانزه لیزه بلواری نوستالژیک با نمایی زیبا در پاریس است که گردشگران بسیاری برای خرید و پیاده‌روی روزانه در این خیابان قدم می‌زنند.
خیابان شانزه لیزه پاریس

خیابان شانزه لیزه پاریس نیازی به معرفی ندارد. روزانه نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر از شانزه لیزه به عنوان اثری که در فهرست جاذبه‌های برتر گردشگری پایتخت فرانسه در صدر مقاصد گردشگری اروپا قرار دارد، برای تحسین بناهای باشکوه آن، لذت بردن از یک خرید خیابانی دلچسب یا شرکت در جشن‌ها و فستیوال‌های برگزار شده دیدن می‌کنند. در شانزه لیزه، در امتداد یکی از زیباترین خیابان‌های جهان، روز یا شب همیشه ماجرای جالبی برای لذت بردن در انتظار گردشگران است. با مجله دلتا در خیابان شانزه لیزه پاریس از نوستالژیک‌ترین خیابان‌های دنیا قدم بزنید.

گذشته و حال شانزه لیزه

شانزه لیزه واقعا یک خیابان دوست داشتنی است که اغلب بر صحنه کارت پستال‌ها نیز با زیبایی هر چه تمام تر ظاهر می‌شود. این خیابان زیبا حدود ۲ کیلومتر طول دارد و از میدان کنکورد آغاز شده و به میدان شارل دوگل (میدان اِتوال) ختم می‌شود. اگرچه از زمان‌های دور، شانزه لیزه به “زیباترین خیابان جهان” تبدیل شده است، جالب است بدانید که این خیابان تا قبل از قرن هفدهم میلادی باتلاقی بیش نبود! در قرن هفدهم بود که آندره لو نتر (André Le Nôtre )، معروف به باغبان پادشاهی خورشید، این خیابان را احداث کرد و به این ترتیب یک افسانه به دنیا آمد! با گذشت هر دهه زیبایی این خیابان معروف پاریس بیشتر نیز می‌شود.

 شانزه لیزه پاریس

قدم زنی در خیابان شانزه لیزه

خیابان شانزه‌لیزه پاریس به دو ناحیه تقسیم می‌شود: ناحیه پایین که در مجاورت ساختمان‌هایی مانند موزه پتی پله پاریس و قصر شکوهمند گراند پله (Grand Palais) قرار دارد و ناحیه بالا که مجسمه مشهور پیروزی پاریس در امتداد آن قرار یافته است. در طول این خیابان زیبا و منحصربه‌فرد برخی از زیباترین و لاکچری‌ترین فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، مراکز خرید و سینماها وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها بازدید نمایید.

زیباترین خیابان دنیا

جاذبه‌های شانزه لیزه

بناهای تاریخی و جاذبه‌های فراوانی در امتداد خیابان وجود دارند. برخی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری شانزه لیزه عبارت است از:

  • پتی پاله | Petit Palais
  • میدان کنکورد | Place de la Concorde
  • موزه دو لورانژری | Musée de l’Orangerie
  •  لا مادلن | La Madeleine
  •  موزه دِزِگو دو پاریس | Musée des égouts de Paris
  • کاخ الیزه | Elysee Palace
  • مجسمه شارل دو گل | La Statue du General de Gaulle
  • ساختمان تاریخی بالزاک | Le Balzac
  • مجسمه سیمون بولیوار | Simon Bolivar Statue

بهشتی برای خرید 

انواع و اقسام فروشگاه‌ها در امتداد شانزه لیزه، می‌تواند هر خریداری را به وجد آورد. در این خیابان برای همه سن‌ها و سلیقه‌ها چیزی برای خرید وجود دارد. برای یک خرید دلچسب و  فوق العاده در شانزه لیزه آماده شوید.

خیابان شانزه لیزه علاوه بر جاذبه‌های تاریخی، مرکزی مشهور برای خرید کردن است. تمام برندهای لوکس و مشهور دنیا در شانزه لیزه شعبه دارند و اگر به دنبال خریدی لوکس و اوریجینال هستید این خیابان بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. برندهای مشهوری مثل لویی ویتون، دیور، اوگو باس، شنل، کنزو، رالف لورن، هرمس، لیوایز، گوچی، آدیداس، نایکی و صدها برند دیگر در شانزه لیزه شعبه دارند و بهترین و جدیدترین محصولاتشان را به مشتریان عرضه می‌کنند. علاوه بر این جواهرفروشی مشهور تیفانی نیز در شانزه لیزه قرار دارد و جدیدترین جواهراتش را در بوتیکی بزرگ به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع به مشتریان عرضه می‌کند.

خرید در شانزه لیزه

اگر بودجه کمی دارید، نگران نباشید: خیابان شانزه لیزه همچنین برندهای دیگر با قیمت‌های مقرون به صرفه‌تر و لباس‌های ورزشی مناسب و ارزان مانند گپ، زارا، سپهورا و نایک را در اختیار شما قرار می‌دهد. به علاوه می‌توانید به فروشگاه رسمی PSG که لباس‌های ورزشی را طرح تیم های فوتبال معروف پاریس را ارائه می‌دهد نیز سری بزنید. همچنین برای یک تجربه دیداری چشمگیر هنگام خرید، می‌توانید به فروشگاه عظیم پوشاک آبرکروبی و فیچ بروید، جایی که نور کم نور باعث می‌شود نقاشی های دیواری هنرمند آمریکایی Mark Beard جلوه بسیار زیبایی داشته باشند.

خوراکی های خوشمزه

لذت بردن از نمونه های زیادی از غذا های خوشمزه فرانسوی در حین پیاده روی در امتداد شانزه لیزه میسر است: رستوران Ladurée در امتداد این خیابان وجود دارد که به ماکارونی‌های فرانسوی بی‌نظیرش معروف است. همچنین از دیگر رستوران‌های معروف این ناحیه می‌توان به رستوران نولیتا (NoLita) اشاره کرد که در مقابل خیابان شانزه لیزه قرار دارد. این رستوران جزو رمانتیک‌ترین رستوران‌های شهر پاریس محسوب می‌شود و غذاهای خوشمزه‌ای سرو می‌کند.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه های گردشگری استکهلم ”استکهلم؛ ونیز اروپای شمالی” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۷:۰۳ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…